MotoNews.pl
6 Temp. silnika E-11 - walniety termostat? (170149/18) - PT
  

Temp. silnika E-11 - walniety termostat?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kiedy ostatnio wracalem z trasy przy temp. zewnetrzej ok.+1st.C zauwazylem ze wskaznik temp. silnika jest od lekko powyzej 0 do 1/4, przy czym nie jechalem wiecej niz 110km/h.
Kiedy stanalem wzrosl prawidlowo do polowy i nie przekroczyl tej wartosci nawet kiedy gazowalem.

Szukalem na forum i zdaje sie ze to termostat, zatem mam pytanko: Otoz nie znalazem jakiegos opisu wymiany termostatu bo wszystkie linki sa niaktywne, czy ktos moze mi powiedziec jak wymienic termostat - [OPIS DLA LAJKONIKA krok po kroku ] i ile moze mniej wiecej kosztowac w JC, bo nie mam katalogu. SILNIK 4E-FE - 1332cm, 98r.

Ewentualnie jaka moze byc inna przyczyna?
Wrzucilem kartonik miedzy chlodnice klimy a silnika i pojezdze troche, ale nie chce liczyc na cud...
  
 
Termostat lub zbyt malo plynu.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cromm, melduj się i spowiadaj jak to było w 4E-FE !
  
 
Petrygo w zbiorniczku wyrownawczym co prawda mam na MINIMUM ale sadze ze i tak powinien temp trzymac
  
 
Wiec tak, wg. mnie termostat do wymiany, nie ma sensu zakrywać tekturami wlotu, w tej chwili bez wzgledu ile pomykam wskazowka jest dokladnie w polowie, to samo ma kolega w E-11.

Kiedys pisalem manuala na TKP a ze jest mojego autorstwa wiec go tu skopiuje ku uciesze wielu w niezmienionej formie

DLACZEGO WARTO WYMIENIC TERMOSTAT

1.Auto jeździ na wzbogaconej mieszance - mocno płucze olej z gładzi cylindra - szkoda silnika !!
2. Silnik pali spokojnie z 1.5litra paliwa wiecej.
3. Silnik jest niedogrzany, wystepuja wachania temperatury co wplywa niekorzystnie na trwalosc silnika
4. No i u nas w srodeczku robi sie wolniej cieplo.

JAK STWIERDZIC ZE MAMY PADNIETY TERMOSTAT

Najlepiej zagrzac silnik na postoju do takiej temp. zeby wskaznik temperatury byl na srodku skali lub do wlączenia wentylatora i wyjechac w krotką przejazdzkŞ, najlepiej jadac bardzo spokojnie na 4 lub 5 biegu puscic go na luzie z gorki,(oczywiscie jesli nie ma zadnej gorki w okolicy nic sie nie dzieje, wystarczy jechac bardzo spokojnie ok 80-90km/h na 5 biegu, chodzi o to zeby nie krecic zbyt mocno silnikiem) i obserwowac wskaznik temperatury jesli zacznie opadac chocby wiecej niz o 1 góra 2 kreski na dół to termostat do wymiany.
Jesli termostat jest dobry to bez wzgledu na rozne kartony ochronne, predkosc itp. wskazowka temperatury powinna sie utrzymywac dokladnie w polowie skali.


ELEMENTY TECHNICZNE

Ja kupilem termostat w firmie Japan Cars (teraz sie nazywają JC) o numerze kat.D22003.(japonski 50zł bez znizek, w ASO orginal ok 120zł)
Generalnie powinien miec temp. otwarcia 82st.C (to pisze na metalowym kolnierzu termostatu), wystepuja tez inne temp. np. 76st.C, 88st.C ale najwlasciwszym jest do tego silnika 82st.C i mowie caly czas o silniku 4E-FE, nie wiem moze w innych motorach wystepują inne temp. otwarcia i modele, ale z tym nie ma problemu.
W kazdym razie termostat powinien miec w komplecie uszczelke (na rys. oznaczoną 16325) ktorą naklada sie na jego metalowy kolnierz.

A TERAZ JAK GO ZMIENILEM

Roboty jest minuta osiem, trzeba miec duzą, szeroką nie wysoką miskŞ ktora trzeba wsadzic pod silnik, klucz nasadkowy 10-tka ( dla tych co nie maja w markecie mozna kupic za 20zł komplet a sie przydaje w prostych naprawach),srubokręt nie duzy, lejek oraz gaze przez ktora bedziemy wlewali odzyskaną wode(zeby nie lecialy smieci) z powrotem do chlodnicy i zbiorniczka wyrównawczego.

A teraz do dzieła:
podstawiamy miednicą pod silnik (głownie tam gdzie prawdopodobnie poleci nam woda z termostatu), jesli nam owa miednica nie chce wejsc mozna autko troszkę dzwignąć
Ja podstawilem pod kazde kolo po 1 płytce chodnikowej i na nie wjechalem.
odkrcamy korek na chlodnicy, kluczem 10 popuszczamy te 2 nakrętki i czekamy az przestanie cieknąc, odkręcamy je do reszty, zaczyna sie lać, zdejmujemy tą owalną kopułkę (pokrywe termostatu), troche sie jeszcze poleje, odchylamy na bok ( jesli bedzie przeszkadzał gumowy wąż to mozemy opuscic opaskę 16572A i wąż gumowy odchylic tak zeby nam nie przeszkadzal z tym ze uwaga bedzie w nim jeszcze duzo wody (pewnie z pol chlodnicy)wiec trzymamy go wysoko skierowanego do gory, wyciągamy stary termostat (moze ciasno siedziec wiec delikatnie srubokretem podwazamy jego starą uszczelke, czystą szmatką wycieramy krawędzie tak aby nie było brudu, ewentualnie takie białe naloty (ja ich nie mialem smiley, zakladamy nowy najpierw wsadzając go tak jak na rysunku do częsci 16321 tak aby JEGO TAKI MALY WYPUSTEK DYNDAJĄCY BYL SKIEROWANY DO GORY , ja go mam skierowanego prosto do gory i jest ok. nastepnie pomalu częsc 16321 razem z termostatem pomalu wsuwamy po 2 srubach do srodka i jesli widzimy ze wszystko jest rowno i ladnie dolega skrecamy te 2 sruby, wode z miednicy wlewamy przez lejek na ktorym jest warstwa gazy (zeby nie lecialy smieci, najlepiej robic tą czynnosc z 2 osobą no chyba ze wode z miednicy zlejemy do jakiegos malego poręcznego naczynia), wlewamy wode a to co nam zostanie do zbiorniczka wyrownawczego, zakrecamy korek chlodnicy i jeszcze raz sprawdzamy czy wszystko jest na swoim miejscu i podokręcane.
I cieszymy sie ciepełkiem w autku

Przejechalem tak oto wymienionym termostatem ok. 100km i wszystko dziala jak nalezy, tekturę którą poprzedni wół. załozył na chlodnicy wyrzuciłem silniczek szybciutko osiąga połowe skali na wskazniku temp. ktora juz nie ulega zadnym wachaniom w gore czy w dół a ciepełko robi sie bardzo szybko

moze ktos to robił inaczej w kazdym razie chcialem przekazac swoją wiedzą w jak najbardziej zrozumialy i prosty sposób komus kto ma problem z termostatem i bedzie go w swoim zakresie chcial wymienic. Moze brakowalo w tym troche finezji i polotu, miejsca co prawda nie jest tam za wiele, niektorzy wykrecaj wszystko na okolo ale wg. nie ma takiej potrzeby.
jak cos to piszcie



[ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2006-12-31 17:47:07 ]

Strzalki pokazuje termostat i ta uszczelke a nieibeska linia jak to wlozyc..

[ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2006-12-31 17:47:54 ]
  
 
dziekuje CROMM za schemat i wyjasnienia, z Twojego opisu sadze ze to w 99% chodzi o termostat, bo przy jezdze po miescie powyzej 4 tys.obr. na 3 biegu z tektura na chlodnicy temperatura silnika szybko skoczyla do 3/4 i gdybym sie nie zatrzymal to pewnie bym sie UGOTOWAL

W tym tygodniu postaram sie zmienic termostat i zamelduje czy przyczyna ustala. Sadze ze moje objawy pomoga innym rowniez rozszyfrowac przyczyne podobnej usterki
THNX
  
 
Rany tylko nie lej Petrygo to juz lepiej Dynagel przynajmniej nie jest zracy.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Aha rysunek dotyczy silnika EE-111 wiec powinienes sie polapać, plyn kup albo orginał, albo ten prestone ponoc dobry, albo koncentrat jakis dobry w Intercarsie, ja kiedys kupilem shell-a jakis dobry i taki bialy osad zostawial ze szkoda gadać....

Perzan zapomnialem zapytac na spocie w jaki sposob pluczesz i czym chlodnice ?
  
 
Cytat:
2007-01-02 12:20:50, Cromm pisze:
[...]
Perzan zapomnialem zapytac na spocie w jaki sposob pluczesz i czym chlodnice ?



Ostatnio to był jakiś preparat Prestone'a. Flush czy coś takiego. Dawne dzieje...
Spuszczam wszystko (z bloku obowiązkowo też! ) zalewam wodą + preparat, jeżdżę dzień lub dwa, zlewam i płuczę do skutku aż przestaną bełty lecieć. Każdorazowo oczywiście z bloku też.
Coś koło 5-ciu płukań mi wyszło
Pozdro.
  
 
Cytat:
2007-01-03 21:49:10, Perzan pisze:
płuczę do skutku aż przestaną bełty lecieć.



czyli wlewasz przez jakis lejek wode z tym preparatem przez powiedzmy górny wąż i pluczesz do skutku czy zalewasz caly uklad tym roztworem i w kolko 2 dni jazdy spuszczasz i znowu to samo i tak kilka razy ?
  
 
1. Wlewam preparat z wodą.
2. Jeżdżę dzień - dwa.
3. Zlewam cały roztwór, zalewam czystą wodę.
4. W palnik aż włączy wiatraki.
5. Zlewam te bełty, nalewam czystej wody.
6. p. 4 i 5 powtarzam do skutku aż zacznie lecieć czysta woda.
7. Zlewam wodę, zalewam płyn.
8. Przez najbliższe 2 tygodnie dolewam płynu w miarę potrzeby.
9. Koniec operacji
Pozdro.
  
 
E to ja myslalem zeby sie podlaczyc ze szlaufem do mojego mini hydrantu i wlewać mu pod cisnieniem wody ze szlaufa przez górna rure, coby dolna sobie moglo wszystko wyplywać, no nie wiem czy to dobry pomysł.
  
 
Nie wypłynie bo masz termostat zamknięty.
Pozdro.
  
 
zgodnie z obietnica melduje ze po wymianie termostatu i przetestowaniu nowego w trasie - BEZ ZARZUTU !!!
Temperatura skacze dokladnie na polowe i tam sie zatrzymuje przy wszelkiego rodzaju manewrach.
TERMOSTAT:
TAKATO - temp otwarcia - 82st.C + uszczelka - w JC - 42zl.

PS
Duzo jest w sprzedazy termostatow bez uszczelek
  
 
Czyli wszystko zgodnie z przewidywaniami
Szerokości
  
 
nie wiem co zle wstawiłem zdiecia są tutaj

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/914eadfb46f01cd3.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb5800047d673b9c.html


[ wiadomość edytowana przez: Romlat dnia 2007-03-12 19:39:44 ]
  
 
Romek to są stare zdjęcia, zegary nie są oryginalne i po wymianie tarcz są jakieś tam lekkie przekłamania. Na dzień dzisiejszy wskaźnik pokazuje lekko poniżej połowy, pamiętam że na oryginalnych zegarach wskazówka była 1 mm poniżej połowy (teraz mam odrobinkę więcej) a termostat jest OK.
  
 
Mam pytanie czy termostat moze byc zle załozony?? U mnie po wymianie termostatu(po około 2 miesiacach) economizer zaczał palić sie na pomaranczowo(moze to przypadek??) Wskazania termostatu przy rozgrzanym silniku sa takieTytuł strony Tytuł strony (jezeli zdiecia nie zadziałają dwa watki nizej jest podany adres)
Zdięcia zrobiłem przy rozgrzanym silniku(jechałem ok 40km trasa z predkosią 90km/h temp powietrza ok 0stC)
  
 
Mi się wydaje że gdyby był źle założony to od razu byłoby coś nie tak a nie po 2 miesiącach.
  
 
sprawdz weze podcisnienia, czy sa szczelne, i nie ma zadnych luzno wiszacych