MotoNews.pl
6 Puchar PZMOT-u, jak przygotować auto? (18025/27) - PT
  

Puchar PZMOT-u, jak przygotować auto?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Od przyszlego sezonu zamierzam startowac w pucharze PZMOT-u i z racji tego ze od 3 lat scigam sie w roznego rodzaju zawodach polonezem takze i w pucharze chcialbym startowac tym bolidem.Skompletowalem juz troche gratow, ale pozostaje sprawa silnika-2.0 i jego przygotowania zgodnie z homologacja i wyspawania nadwozia.Poszukuje kogos kto sie tego podejmie.
  
 
SerU ???
  
 
Polecam SMP. Solidny Mocny Polonez
  
 
Co do silnika, to SMP, a co do budy, to Pawel Trela (spawanie + klatka).
  
 
SMP sie odezwie?
  
 
A ja mam pytanie do startujących, co trzeba zrobić aby można było startować, jakie są wymagania, co do kierowcy i samochodu.
  
 
Na peno trzeba miec samochod przygotowany zgodnie z zal J.A zarowno kierowca jaki i pilot musza miec licencje krajowa (dawna R II).
  
 
Cytat:
2003-06-09 13:45:23, pigal pisze:
Na peno trzeba miec samochod przygotowany zgodnie z zal J.A zarowno kierowca jaki i pilot musza miec licencje krajowa (dawna R II).



Bardzo bym prosił jaśniej, bo nie jestem w temacie, jak to wszystko załatwić, nie znam przepisów.
  
 
Droga do uzyskania licencji jesty troche meczaca.Najpierw musisz startowac w KJS-ach, gdzie zdobywasz punkty do licencji krajowej.W tamtym roku bylo to 3 eliminacje w ciagu roku albo 6 w ciagu 2 lat.Teraz cos sie zmienilo i musisz spr. na stronach PZM.A i jeszcze jedno.Musiales uzyskac co najmniej 125% wyniku najlepszego w klasie.Potem jak zgromadziles juz punkty, skladasz wniosek do Automobilklubu o wydanie licencji i egzamin)egzaimny odbywaja sie dwa razy w roku przed pierwsza eliminacja i jakos w drugiej polowie roku).Do wniosku musisz dolozyc badania lekarskie wazne rok i badania psychotechniczne-czy ogolnie nie jestes zdrowy.Dorzucasz zdjecia i wplacasz bodajzd 400 zl na konto PZM.Potem czekasz na egz ktory obejmuje znaki, przepisy i wszystko co zwiazane z rajami.Jesli zdasz egz to otrzymasz licencje, ktora umozkliwia starty w pucharze PZM, wyscigach gorskich, rallycrossie, wyscigach plaskich, ale tylko w narodowych eliminacjach.
To na tyle co do kierowcy i pilota.
  
 
Na razie dzięki za informacje.
  
 
Oczywiście, że się odezwie – spokojnie. Odpowiedź już wysłana na priva.
  
 
Jeden poldek odpadl z PPZM, to inny moze zacznie smiagac...
  
 
Cytat:
2003-06-09 15:58:48, KiLeR pisze:
Jeden poldek odpadl z PPZM, to inny moze zacznie smiagac...



O kim mowa.???????
  
 
O Tomku Cecocie vel. Walezy. Poldek zostal sprzedany, a Tomek wlasnie buduje Fiata 131.
  
 
Teraz do mnie dotarło, Kiler a może jakieś małe rady co do budowy bolidu do startów. Co to jest to obspawanie budy i gdzie. Może troszkę byś pomógł młodszemu koledze.
  
 
Moge Ci pomoc. O obspawaniu pisalem juz pare razy. Polega to na wzmocnieniu dodatkowymi spawami punktow serynego zgrzewania, badz spwawnia budy. Najwazniejsze miejsca to mocowania amorkow, podluznice, podloga, nadkola... ja oddalem do obspawania do Pawla Treli, jest to zawodnik startujacy w MP, ale na razie nie jezdzi, bo nie ma kasy. Koles wie co robi, spawal juz duuuzo furek rajdowych i wstawial duzo klatek do rajdowek. Jak bedziesz zainteresowany, to Ci wysle do niego numer na koma i sie dogadacie.
  
 
OK dzieki, a moze jakieś rady, co i jak, troszke juz się dowiedziałem ale może coś jeszcze.
  
 
z przygotowaniem do sportu to nie jest taka latwa sprawa. przedewszystkim wszystko musi byc homologowane, wszystkie wymiary itp sa podane w homologacji samochodu i nie ma zadnej dowolnosci w interpretacji przepisow. silnik naturalnie tez nie moze byc dowolny i z dowolnym osprzetem, jest troche z tym zabawy no i nie da sie tego zrobic tanim kosztem, ale kto zaczal w KJS ten wie o czym mowie. Bardzo wazne sa wymiary plytek wzmacniajacych i mocujacych pasy , klatke itp. polecam klatki z Ireco, bo o samorobkach nie ma nawet mowy ze wzgledow bezpieczenstwa, 1000zl w jedna czy w druga przy budowie rajdowki to raczej znikome koszta a moga ocalic zycie. jest jeszcze jedna rzecz- to nie sedzia musi nam udowodnic ze auto jest zgodne z zalacznikiem J tylko zawodnik sedziemu. dobrze miec znajomosci-czasami to pomaga.
  
 
Panowie wszystko ładnie pięknie, operujecie nazewnictwem rajdowym (załaczniki, regulamin) nie rozumiem tego bo nie znam, a moze by ktoś przesłał na mój adres konkretny regulamin, co można a czego nie, jak powinien być zrobiony bolid, nie zrozumcie mnie źle, ja jestem laikiem w tych sprawach, a może bym sie po bawił w to.
  
 
schil
w tym wszystkim chodzi o to żebyś nie zabardzo przerobił samochód.... z założenia miało to na celu obniżenie kosztów w sporcie, bo jak nie możne bardziej zmienić glowicy to juz koszta z tym związane odpadają.... tak miało być teoretycznie no i oczywiścnie nie można tu zapomnieć o tym żę chodzi o rywalizacje sportową kierowków a nie samochodów,
tak to miało wyglądać.... ale jak nie można wymienić nop. zaworów to można takie same jak seryjne( lub dozwolone) ale z jakiś kosmicznych materiałów....
no i właśnie w załóćzniku "J" jest wszytko opisane co można i jak przerobić....