Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
wizard82 Ford Escort Jelenia Góra | 2007-05-01 01:02:52 Witam!
Czy jest jakis sposób aby wyregulować wolne obroty w essim 1.6 EFI 90r. ? |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-05-01 06:49:18 A co się dzieje, że trzeba regulować? |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-05-02 22:11:42 Z tego co się orientuje (a też mam EFI tylko 1,4) to nie ma możliwości zmiany obrotów biegu jałowego. Robi to za nas komputer (poprzez krokowiec). Przyczyną zbyt wysokich obrotów może być jakaś nieszczelność w dolocie, na tyle mała że nie zakłuca pracy silnika, ale na tyle duża że powoduje ustalenie obrotów na poziomie tego 1000 i mniej nie może. To tylko teoria - trzeba poszukać. Na podwyższanie obrotów ma wpływ np. obciążenie pompy od wspomagania itp. |
![]() erni_84 Escort 1,6 EFI 105 KM Siedlce | 2007-05-03 11:34:51 ja mam 1100 i tez nie wiem jak to usunąć, wszystkiego sie czepiałem i niemam już pomysłów ![]() |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-05-03 21:13:52 Co prawda nie mam obrotka , ale z tego co pamiętam to na benie mam koło 1000 (sprawdzane u gazownika podczas regulacji LPG). Co dziwne na gazie mam mniejsze, a powinienem mieć wyższe niż na benie. Gazownik nie jest w stanie mi tego wyregulować i czasami obroty schodzą mi tak nisko że silnik zgaśnie. Zbyt wysokie obroty mogą też być efektem zabrudzonej przepustnicy lub krokowego. Niedomknięcie powoduje zasysanie większej ilości powietrza i wyższe obroty. |
![]() cinus Sympatyk FEFK Ford Escort podlasie | 2007-05-03 21:31:59 sprawdź czy u Ciebie z kolektora tzn z pierwszego i czwartego cylindra nie wychodzą wężyki gumowe które łączą sie z odmą ja w 1,6 EFI takie mam i jak zakładałem gaz to też mi nie mógł gazownik obrotów ustawić silnki cały sie telepał ogólnie obr były na jakieś 600 jak odłaczyłem te rurki gumowe i je zatkałem to obroty skoczyły w okolice 1tyś Okazało sie że tymi wężykami ciągnie powietrze a że ciagneło je z odmy to było bez gazu i na dwóch cylindrach slabo pracowal teraz podłaczyłem te węzyki tak by ciągnely powietrze z gazem i obroty sa jeszcze troche wyzej tak troche ponad 1 tyś
ps sorki że tak chaotycznie ale zmęczony jestem ps instalka 2 gej generacji mam [ wiadomość edytowana przez: cinus dnia 2007-05-03 21:32:22 ] |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-05-03 21:41:46
Zaraz prostuje temat: Owe wężyki o których piszesz to wcale nie idą do 1 i 4 cyl tylko są podłączane do kolektora ssącego pomiędzy 1 i 2 oraz 3 i 4 cyl. Nie znam dokładnie zasady pracy tzw odmy (separator oleju), ale wydaje mi się, a mogę się mylic, że te wężyki są po to by zamykać zaworek w odmie poprzez podciśnienie. Jeżeli miałeś problemy z obrotami i zaślepienie tych wężyków ci pomogło to znaczy że masz uszkodzoną odme. Wiem bo ten temat też już przerabiałem. Separator oleju kosztował niecałe 90 PLN w salonie Forda, element występuje tylko w oryginale. Starsze wersje (chyba Mk V, może Mk VI też?) z silnikami 1,6 mają osobno zawór zwrotny i separator oleju. Ja mam silnik 1,4i EFI 1994r. Na koniec jeszcze jedna uwaga, bardzo często na forum czytałem że owe wężyki to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej. Dziś już wiem że to nie prawda. |
![]() cinus Sympatyk FEFK Ford Escort podlasie | 2007-05-03 21:46:11 he he a ja sie zastanawialem po co to ustrojstwo ![]() |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-05-03 21:59:24 Ja się do dziś zastanawiam... ![]() Taki urok Forda. Inżynierowie wiele lat opracowywali plan jak by tu maksymalnie utrudnić nam życie ![]() ![]() |