MotoNews.pl
  

Czy to moze byc wina krokowca?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
od jakiegoś czasu (po wystrzale gazu) walczę z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach (tak jakby nie chodził na wszystkich cylindrach), wymieniłem przewody, świece, sondę, oringi pod listwa wtryskiwaczy wymylem silnik krokowy i zawór odp. skrzyni korbowej i nadal nic !!!
zauwazylem ze jak zejdzie do wolnych obrotow to przez chwile jest dobrze dopiero po kilkunastu sekundach zaczyna nierowno pracowac,
a i obroty nie chcą za każdym razem schodzić tylko zostają na 1500 albo na 1200, objawy identyczne na PB i na LPGu, posprawdzałem ze zadna rurka nie spadła z kolektora, kolektor tez dobry
po zatkaniu wężyka od odp. skrzyni korbowej i wyjęciu odpowietrznika (jak czytałem na forum) nie ma zdanej poprawy, kilka razy robiony reset (metoda z forum), ale podobno w tym nowszym komputerze z silnikiem 1.8 to nic nie daje, podobno jest inna metoda której nie znam.
wie ktoś co mogło sie popsuć, urwać, pęknąć, zużyć ....
  
 
bylem dziś w jednym warsztacie kolesie popatrzyli posprawdzali, i doszli do wniosku ze zawór wolnych obrotów !!!!
gdzie to jest założone ???
opowiedzieli mi za nowy zamiennik 400PLN +montaż
  
 
zawór wolnych obrotów to tzw. silnik krokowy...
  
 
montaż to 10minut, a nowy orginał na allegro to max 300pln.
Ja bym jednakowoż sprawdził czy nie wywaliło jakieś uszczelki i nie podsysa powietrza.
  
 
tak im powiedziałem ale oni ze nie, ale czy to przez niego tak sie dzieje ?
  
 
jak zimny i ciepły tak samo się dzieje?
U mnie jest to samo. Pomogła zmiana MAP-a, ale po pół roku problem powrócił. Zmieniłem parownik, ale też zmienię chyba tego "krokowca" Na pb nie powinno tak być, bo i tak komp steruje dawką paliwa, ale na lpg (chyba, że masz kompa przy lpg) krokowiec musi działać dobrze. Ja bym jeszcze sprawdził-wyczyścił przepustnicę i jej potencjometr.
  
 
za ciepłym i zimnym to samo, na PB i na LPGu, czujnik położenia przepustnicy sprawdzony i działa, ale czy nierówna praca na wolnych może być wina krokowaca ???
  
 
czy od 1.3 bedzie pasowal ?
link
  
 
byc moze to krokoweic ale bardziej mi sie wydaje ze gdzies ci lapie to lewe powietrze! U mnie bylob podobnie i kazdy mowil napewno krokowiec! Raz sie wkurzyłem i zagladnolem pod maske i tak patrzac i grzebiac zauwazylem ze ta rura gumowa co idzie od obudowy filtra powietrza do tego plastiku co jest przymocowany do przepustnicy byla tylko nalozona i nie dokrecone byly obejmy!Jak to wszystko solidnie podokrecalem to jak reka odjal! a dzialo sie tak na bp i lpg! Wydawalo by sie ze to taka błachostka! Nie wiem jak jest w twoim przypadku ale warto sprawdzic jeszcze zanim kupisz nowy krokowiec!
  
 
u mnie na pzrepustnicuy jest założony ten mechanizm od gazu, i tam wszystkie opaski są pozaciskane, i te elementy były już sprawdzane ....
  
 
może podsysać na wtryskach, uszczelkach kolektora ssącego, a nawet samym krokowcu...
  
 
wykręciłem dziś korkowca i zacząłem go myc, był nawet czysty, ale zastawia mnie inna rzecz, jak wlałem rozpuszczalnik z góry w te dwa otwory to wylatywał dołem przez ten grzybek na wierzchu, czy on jest walnięty czy ma tak być ?
  
 
Cytat:
2007-07-20 14:55:23, Kamil_K pisze:
wykręciłem dziś korkowca i zacząłem go myc, był nawet czysty, ale zastawia mnie inna rzecz, jak wlałem rozpuszczalnik z góry w te dwa otwory to wylatywał dołem przez ten grzybek na wierzchu, czy on jest walnięty czy ma tak być ?

grzybek powoduje otwarcie drogi powietrza z jednego kanału do drugiego, a jest cofany przez sprężynę. Przy braku napięcia nie powinno byc przejścia pomiędzy kanałami. Oczywiście musi być uszczelka również pod samym elektromagnesem (O-ring). Przed złożeniem, nasmaruj go trochę czymś,zwłaszcza elementy ruchome.
  
 
chodziło mi o ten grzybek na wierzchu korkowca patrząc na niego z góry nie o ten w środku
  
 
(ten zaklepany blachą?) tam nie powinno ciec. Ogólnie moze być tylko przejście pomiędzy kanałami (przynajmniej jeśli chodzi o silnik CVH. A jaki masz krokowiec (zarzuć linka z allegro)?
  
 
link

tylko mój jest oryginalny, i zastanawiam sie czy nie zainwestować w taki tani ...?
  
 
czyli jednak zasada działania jest taka sama. Nie wiem gdzie w 1,8 16V jest on zamontowany, ale wg mnie powinien być szczelny. Może spróbuj podminić od kogoś na trochę i zobacz co się dzieje.
  
 
zamontowany jest przy kolektorze ssącym, dojście tylko z kanału jedna ręką, a jak myślicie zainwestować w ten tani ???
  
 
czy wszystkie MKVII miały taki sam krokowiec, chodzi mi o to ze od 1.3 i 1.8 wyglądają tak samo, ale czy sie czymś wewnątrz różnią i czy mogę sobie założyć od 1.3 czy nie ?
  
 
mysle ze jak był wytrzał gazu.. to trzeba głownie sprawdzic czy szczelne jest połaczenie tej rurki gumowej co idzie do przepływomierza.. i sam przepływomierz.. bo jak jest bum .. to zazwyczaj rozwala te częsci..