MotoNews.pl
10 Potencjometr przepustnicy- nowe obserwacje (181896/45) - PT
  

Potencjometr przepustnicy- nowe obserwacje

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.. mam taki problem.. znaczy no mala przypadlosc ktora nieraz mnie irytuje..

1,8 16V 1996 115km pb/lpg(sekwencja)

problem polega na tym iz rano nie przyspiesza samochod ..
jade na benzynie aż sie rozgrzeje wciskam gaz a on bardzo wolno przyspiesza jak by mula mial.. albo jak by nie mial sily podawac paliwa.. ale nie przerywa ani nic po prostu strasznie wolno jedzie.. jak sie rozgrzeje i przejde na gaz wszystko pieknie chodzi.. no jak wroce na benzyne pozniej jak cieply juz tez nie ma tego..

co to moze byc?

jezdze z tym ale czasm mnie irytuje...
czy to moze byc cos z katem? czy raczej filtr i pompka ?

btw zawsze mam pol baku paliwa od kiedy gaz


[ wiadomość edytowana przez: koniuXR3i dnia 2007-04-16 20:07:10 ]

[ wiadomość edytowana przez: koniuXR3i dnia 2007-04-17 10:05:55 ]

[ wiadomość edytowana przez: koniuXR3i dnia 2007-04-20 10:01:04 ]
  
 
powiem ci ze ja mam cos podobnego rano musi sie najpierw rozgrzac bo jak rusze na zimnym jeszcze to tez wogole niechce jechac i jak wbijam gaz w podloge po czasie takiego mulu nagly zryw tak jakby sie odblokowal jak postoi i rozgrzeje sie to niema tego.kata wymienilem na strumienice ale on dawal inne objawy,filtr i swiece tez sa nowe wiec trzeba szukac gdzie indziej mysle ze pompka nie chodz niejestem pewny jak ma ktos inne pomysly walcie
  
 
proponuje odlaczyc potencjometr przepustnicy i zobaczyc czy jest roznica -jezeli nie ma tzn ze on padl. Wiem ze takie objawy sa jak jezdzilem z odlaczonym -na zimnym muli sie.
Po wymianie w/w czujnika wszystko wrocilo do normy
  
 
troche dzis jestem zakrecony

ale jesli jest zepsuty i go odlacze to roznicy nie bedzie

a jak jest dobry i go odlacze bedzie jeszcze gorzej ?

juz przeszukuje archiwum
  
 
ok jutro test na odlaczonym czujniku ale do tego musze go namierzyc ... mam fotki i chyba go namierzylem ale nurtuje mnie jedna rzecz

czy to jest poszukiwana wtyczka do potencjometru ?



co to jest ???



czy to krokowy ? wydaje mi sie ze nie ale spytam





[ wiadomość edytowana przez: koniuXR3i dnia 2007-04-16 20:21:29 ]
  
 
1. nie, u mnie jest po drugiej stronie
2. jak sie nie myle to czujnik powietrza IAT
3 nie, to byloby zbyt piekne, musisz wejsc do kanalu i jak glowe dobrze wsadzisz to go zobaczysz przyklejonegodo plastikowego kolektora ssacego
  
 
kurcze bu po drugiej stronie nic nie mam ;/ to jak patrzysz od maski jest po prawej po lewej nic nie widac;/
  
 
nie spox, teraz sie lepiej przypatrzylem, to jest to
  
 
Za radaBorysa dzis rano odlaczylem potencjometr i jest jak bylo..miedzy 2 a 3 tys obrotow na zimnym ledwo jedzie jak by ktos trzymal za zderzak od 3 tys w gore jakos idzie...

narazie zrobie reset kompa ale to nic nie da zapewne pytania teraz :

czy wyczyszczenie przepustnicy itp cos moze pomoc ? pewnie nie

czy z uwalonym potencjometrem moge jezdzic ? w zasadzie procz porannej jazdy nie zaobserwowalem nic wiecej..spalanie jest w normie ....

czy jest to naprawialne czy musze kupic nowy/używany

  
 
Jest naprawialne, ale hmmm... wiesz...

Reset i czyszczenie przepustnicy na pewno nie zaszkodzi.
  
 
a było nie raz...
  
 
Cytat:
2007-04-17 10:15:01, surec pisze:
a było nie raz...



czytalem ten watek

tylko nie wiem czy moja tez jest rozbieralna

no dobra dzis bedzie restart w majowy weekend to rozkrece ...

  
 
Cytat:
2007-04-17 10:28:09, koniuXR3i pisze:
czytalem ten watek tylko nie wiem czy moja tez jest rozbieralna no dobra dzis bedzie restart w majowy weekend to rozkrece ...


rozbieralna jest kazda, tylko czy da się to poźniej złożyć...
  
 
Cytat:
2007-04-17 11:44:06, surec pisze:
rozbieralna jest kazda, tylko czy da się to poźniej złożyć...



wiedzialem ze jest jakis haczyk w tym .. nie mam juz sily
  
 
po resecie auto dziala lepiej ale wciaz nie jest to ideal... czy to jest do uratowania jeszcze?
  
 
koleiny dzien po resecie powoli wraca problem...

najnowsze obserwacja w momencie przelaczenia na gaz problem automatycznie znika...

jade i ledwo sie poruszam.. automat przerzuca na gaz i silnik odzyskuje wigor i jade jak rakieta ....

to czy aby napewno jest to potencjometr?

bo zastanawia mnie ze w momencie przejscie automaycznie to znika...

no ale z drugiej strony wytepuje tylko na zimnym silniku

ktos cos zasugeruje ?
  
 
rozumie ze gaz jest zwykly nie sekwencja? na zwyklej instalacji czujniki te nie sa wazne bo ilosc gazu sterowana jest podcisnieniem, przy sekwencji kazdy czujnik sie liczy bo silnik chodzi tak jak na Pb.
...poza potencjometrem przepustnicy moze to byc czujnik temp. zasysanego powietrza (w kolektorze dolotowym za przepustnica na dole wkrecony jest).....
  
 
sekwencja akurat .. podzespoly tomasseto sterownik bingo 4 chyba stag 200

w majowy weekend rozbieram przepustince do czyscenia to zobacze ten czujnik .. tylko jak go sprawdzic


[ wiadomość edytowana przez: koniuXR3i dnia 2007-04-20 10:45:12 ]
  
 
Moze mi ktoś podpowiedzieć jak są numerowane styki w potencjometrze ( 46,47,26) silnik 1,6 EFI CVH.

Potencjometr

[ wiadomość edytowana przez: Deny dnia 2007-05-08 21:24:30 ]
  
 
To co podałeś na fotce to
1 - 46
2 - 47
3 - 26
Jeśli się myle to niech mnie ktoś poprawi.