Problem z obrotomierzem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z podłączeniem obrotomierza,szukałem juz na forum ale nic konretnego nie znalazłem.Mam we wtyczce ten zielony kabelek nr 10 ale obrotek nie działa. Pzry odpalaniu lekkop skacze i dalej zamiera ( tu jest filmik z zachowaniem mojego obrotka, lub gdyby filmik nie działał jeszcze link do filmiku http://www.MegaShare.com/152838 )

Pomyślałem by poprowadzic kabelek do edis'a ale nie wiem w którym miejscu sie wpiać.


I znalazłem jeszcze takie cus:
od czego jest ta wiazka?

I takie cuś:

moze ktoś mi powie do czego jest ta biała wtyczka zaślepiona tym czerwonym jakby korkiem oznaczona czerwoną strzałką,oraz ta czarna wtyczka zaznaczona zieloną strzałką, odkąd mam Essiego one nie były do niczego podłączone i nie wiem do czego to jest, acha i jeszcze co to jest to coś pod EDIS'em zaznaczone niebieską strzałką,mam nadzieje,że ktoś mi pomoże z tym obrotomierzem.


[ wiadomość edytowana przez: czwm dnia 2007-04-16 19:18:55 ]
  
 
Biała wtyczka to korektor oktanowy, czarna to złącze diagnostyczne, to coś pod EDISem to rdza... Albo wężyk i zawór EGR

A sam zielony kabelek nie wystarczy. Przydałby się jeszcze filtr obrotomierza.
  
 
Czytałem na forum ,ze do tego filterka potrzebny jest jakiś kondensator i coś tam jeszcze, co dokładnie i o jakiej wartości,jak to zrobić i w którym miejscu to podpiąć, przy edisie czy gdzieś przy wtyczce przy licznikach?
  
 
napisz mi czy podłączas obrotka niezależnego czy może zmienałes liczniki na wersje z obrotem? co wogóle coś innego robiłeś czy najzwyczajniej w świecie sie zdupczył))
  
 
Kupiłem sobie liczniki z obrotkiem, w instalacji mam ten nieszczęsny kabelek z nr 10 ale obrotek przy odpalaniu autka tylko pyka i zmiera nic poza tym.
  
 
Cytat:
2007-04-16 21:22:22, czwm pisze:
Czytałem na forum ,ze do tego filterka potrzebny jest jakiś kondensator i coś tam jeszcze, co dokładnie i o jakiej wartości,jak to zrobić i w którym miejscu to podpiąć, przy edisie czy gdzieś przy wtyczce przy licznikach?



Oryginalnie jest na nadkolu powyżej EDISa.
  
 
No dobra ja również podłącze się do tematu
U mnie sprawa wygląda tak : obrotomierz działa ale nie poprawnie. I tutaj zauważyłem coś ciekawego, uwaga ! Gdy mam np włączone światła mijania lub nawiew obrotek wskazuje ok 2000 obr/min, oczywiście na biegu jałowym
Przy minimalnym obciążeniu elektrycznym obrotomierz wskazuje 1500obr/min !!
I uwaga tutaj coś naprawdę śmiesznego
Gdy jest naprawdę ciepło a elektryka czyli światła, nawiew i radio są wyłączone obrotek wskazuje 950/1000 obr/min. Nadal mówię tu o biegu jałowym. Panowie czy ktoś mi pomoże z tym ustrojstwem, ponieważ jest to taka pierdułka, ale pierdułka bardzo denerwująca.
Mam silnik 1.6, 8V, 91r.
No to co, pomożecie ?
  
 
Lukałem i nie znalazłem tego filterka nad Edis'em. Ma ktoś może jakieś foto tego filterka lub może mi ktoś wytłumaczy dokładnie jak ten filter zrobić i w którym miejscu go podłaczyć.

Tak przy okazji mam problem z prędkościomierzem w tych zegarach,tzn pokazuje tak na oko o 20 km/h za dużo,czym to moze być spowodowane,linka jest nówka,dzisiaj zakupiona. W cześniej jakotako działał ale strasznie obcierało i pukało w nim cos, więc go rozebrałem na czynniki piewsze i napsikałem WD-40 w miejsce gdzie linka wchodzi w zegary,ucichło ale przekłamuje.Da to się jakoś naprawic(czytaj wyregulować) by śmigał jak należy?Dodam jeszcze,że tarcza jest wyskalowana do 240 a miałem wcześniej do 220,na oko jest jakaś tam róznica no ale chyba nie aż taka by oszukiwał o tyle.
  
 
Kwestia prędkościomierza potwierdza starą maksymę, że łatwiej coś rozebrać niż złożyć
  
 
Nie wydaje mi się,żebym coś źle poskładał.Tam nie ma nic do popsucia.Wskazówki i tej dziwnej sprężynki co ją wraca nie tykałem,zajmowałem się tą częścia mechaniczną,tzn tym cypelkiem z magnesem co wchodzi w miedziany tależ i to jeg nasmarowałem WD-40 bo strasznie ciężko się obracał.
  
 
To może taka anegdotka (no offence naturalnie )

Diabeł złapał Polaka, Rosjanina i Niemca. Dał im po dwie kulki zrobione z super stopu, niezniszczalne prawie i kazał im w ciągu godziny wymyślić z tymi kulkami coś, co go zaskoczy. Po godzinie Rosjanin zaczął żonglować kulkami - do kotła, bo to nie zaskoczyło diabła, - Niemiec ustawił jedną kulkę na drugiej - tu diabeł też zakomenderował do kotła, choć po chwili namysłu. A Polak? Polak jedną kulkę zgubił, a drugą zepsuł...

Prędkościomierz to nic innego jak prądniczka działająca podobnie do licznika energii, tzn. wykorzystująca prądy wirowe. Proponuję jeszcze raz rozebrać. Przemyć to jakimś alkoholem i nasmarować tzw. olejem maszynowym lekkim.
  
 
To nikt nie ma pomysłu na mój obrotomierz ?
  
 
To może zapytam z innej beczki
Jak ma wyglądać ten filterek do obrotomierza?
Jest taka możliwośc że ja go moge nie mieć