Dodatkowe zegary

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Noszę się z zamiarem dołożenia do auta jakiś dodatkowych zegarów. Może na słupek wraz z wykonaniem gniazda na wysokotonówkę.
I teraz zastanawiam się, co te zegary powinny wskazywać: ciśnienie oleju, napięcie, podciśnienie w kolektorze, inne? Silnik, to zetec 1.6
  
 
ja mam woltomierz
  
 
jak masz instalacje gazową to załóż sobie AFR.
oprócz tego ja uważam, ze cisnienie oleju tez dobre i woltomierz, bo tego nie ma w aucie. podcisnienie jesli nie masz turbo/instalacji gazowej podcisnieniowej to raczej nic ci nie da wg mnie, chociaz... :p
  
 
Co mozna mierzyc?
Napiecie, cisnienie doladowania / podcisnienie, cisniene oleju lub paliwa i lambde. No jeszcze predkosc i obroty silnika ale to juz zwykle jest.
Mozna jeszcze spozycie mierzyc i temperaryry wszelkie od cieczy poczawszy na powietrzu skonczywszy.
  
 
Gazu nie ma bo w instrukcji do auta mi napisali, że mam silnik benzynowy, a nie gazowy
Obrotomierz jest. Zastanawiam się nad woltomierzem, ciśnieniem oleju i może jakiś dla "bajeru" co mu się będą wskazania zmieniać dynamicznie w zależności od jazdy. Tylko co: podciśnienie w kolektorze, lambda?
  
 
hmm..ale to ty powinienes wiedziec jakie zegary sa Ci potrzebne.. mam nadzieje,ze masz na to odpowiednia ilosc finansow.. bo jesli zamierzasz kupic sobie jakies tanie go^no w stylu Autogauge to lepiej zainwestuj w jakis inny 'bajer'.

najprzydatniejsze wksazniki to: cisnienie oleju (mozna zczytac z niego takze temp przy odrobinie wprawy),voltomierz sie przydaje,AFR do seryjnego silnika nie widze zastosowania.




[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-06-03 22:24:06 ]
  
 
noo.... afr tylko do LPG

moze zamiast sie w to bawić - zainstaluj sobie komputer do auta, co spalanie mierzy itp?
  
 
ja to bym chcial prawdziwa lampke rezerwy w moim essie. Wprawdzie to nie zegar ale strasznie mi tego brakuje
  
 
Cytat:
2007-06-04 00:01:20, kormoran pisze:
ja to bym chcial prawdziwa lampke rezerwy w moim essie. Wprawdzie to nie zegar ale strasznie mi tego brakuje



A to nie jest duża filozofia
  
 
no tak ale najelepiej byloby zeby sie podswietla znaczek ten na desce... Pewnie i do daloby sie zrobic ale chyba gra nie warta swieczki??? benzyny zawsze mam na 1/4 -1/3 baku bo smigam na LPG . Swoja droga ess to chyba pierwszy samochod w ktorym nie widzialem zwyklej lampki rezerwy
  
 
Kormoran, ale w kazdym praktycznie essie jest wszystko pod ta kontrolke zrobione, trzeba tylko w licznik wrzucic płytke która obsługuje żarówki płynu spryskiwaczy i rezerwy.
Ewentualnie bedzie trzeba także wpiąć "czarną skrzynke" - jak to nazwał Remarq i po sprawie rezerwa gra i buczy
  
 
ok narobiles mi smaka jak skonczy sie System Eliminacji Studentow bede musial pomyslec i podlubac... Ok sorry za oftopic jaki sie tutaj zrobil przezmnie
  
 
ja bym zamontował miernik sredniego zużycia paliwa. Nie taki dokładny, ale mozna mniej wiecej wyskalować i juz bedzie wiadomo jak mocno cisnac w pedał gazu
  
 
Cytat:
2007-06-04 09:24:04, Slawko pisze:
ja bym zamontował miernik sredniego zużycia paliwa. Nie taki dokładny, ale mozna mniej wiecej wyskalować i juz bedzie wiadomo jak mocno cisnac w pedał gazu



ale co Ci da taki miernik..poza kilkoma przeskakujacymi cyferkami w kokpicie.. przeciez wystarczy odrobina doswiadczenia zeby wyczuc czy jedziesz ekonomicznie czy nie..taka zabawka podobnie jak wskaznik podcisnienia w kolektorze.. jedyny sensowny wskaznik to cisnienie oleju, ze skala dobrana do auta i oczywiscie jakiejs dobrej marki.. zeby wiedziec kiedy juz mozna przycisnac. ew. przy mocniej dlubanych autach egt i afr a w turbo boost i to tyle.
  
 
I chyba zostanę przy ciśnieniu oleju i woltomierzu. Bo ostatnio zmierzyłem napięcie w instalacji i mi wyszło, że ma 13,7V bez obciążenia, a, po obciążeniu spada do 13,2. Troszkę przymało ale wszystko działa bez najmniejszych zarzutów, a akumulator to chyba od nowości nie zmieniany nie sprawia problemów.
  
 
można np takie
  
 
Cytat:
2007-06-04 10:01:02, maciek701 pisze:
ale co Ci da taki miernik..poza kilkoma przeskakujacymi cyferkami w kokpicie.. przeciez wystarczy odrobina doswiadczenia zeby wyczuc czy jedziesz ekonomicznie czy nie..taka zabawka podobnie jak wskaznik podcisnienia w kolektorze.. jedyny sensowny wskaznik to cisnienie oleju, ze skala dobrana do auta i oczywiscie jakiejs dobrej marki.. zeby wiedziec kiedy juz mozna przycisnac. ew. przy mocniej dlubanych autach egt i afr a w turbo boost i to tyle.

wbrew pozorom da tyle samo, co identyczny miernik montowany jako opcja w wielu samochodach. Pozatym wskazania byłyby analogowe, a nie cyfrowe. No ale to kazdy sam zdecyduje co chce.
  
 
maciek701 napisał
"...tanie go^no w stylu Autogauge ..."
czyli mam rozumieć, ze są to wskaźniki marnej jakości? W takim razie która z firm produkuje je na w miarę przyzwoitym poziomie?
  
 
Cytat:
2007-06-07 22:52:40, Blazey pisze:
maciek701 napisał "...tanie go^no w stylu Autogauge ..." czyli mam rozumieć, ze są to wskaźniki marnej jakości? W takim razie która z firm produkuje je na w miarę przyzwoitym poziomie?



rzeklbym nawet, ze bardzo marnej dobre marki to HKS Greddy np