Problem z akumulatorem jaki ???????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam taki problem jak jezdze co dzien to jest wszystko ok, ale jak postoi 1-2 dni to juz spada napiecie do 6-8V, wczoraj po poludniu jak wymienialem tuleje ponad 4h gralo radio, wjechalem normalnie do garazu dzis wyjechalem bez problemow (radio wylaczone) postal 2-3h wsiadam zeby odpalic a na woltomierzu 8V i nie chce zakrecic tylko puka tak rozrusznik bo z male napiecie, a jak podlaczylem prostownik to dopiero na 8 zakresie sie wskawowka wychylila (zakresow 10) podladowal sie z 10 min i normalnie odpalil, jak sprawdzic czy akumulator jest na wymarciu czy moze cos kradnie prad ?????? dzis wyjalem zarowke z bagaznika bo kolega powiedzial ze moze caly czas sie pali, akumulator ma moze z 2 lata 52Ah, moze za slaby jest powinien byc wiekszy ?????


[ wiadomość edytowana przez: Kamil_K dnia 2007-06-13 16:11:31 ]
  
 
Akumulator za mały na pewno nie jest,. Albo cos Ci zjada prad a to sprawdzisz miernikiem wpietym miedzy kleme a przewód do niej dochodzący, albo akumulator pada, miałem tak ze moj 2 letni zdechł pare dni po gwarancji.
  
 
a jakk ustawic miernik, mam taki LINK
wystarczy do sprawdzenia ????

tylko na jaki zakres go ustawic i ile powinein wskazywac, po podlaczyc to wiem jak
  
 
A wiec tak: miernik ustawiasz na amperomierz i zaczynasz od największego zakresu np 10A i jesli masz same zera to zmniejszasz zakres o jeden rzęd wartości i tak do momentu aż uzyskasz jakąś wartość. Nie ma reguły ile powinno sie pokazac ale za normę przyjmuje się kilkadziesiąt mA
  
 
zmierzylem dzis napieci eladowania i wyslzo na wolnych obrotach 13,9V, a na jak sie dodaje gazu to spada do 13,75V, cos chyba nie tak ?????
ile powinno byc normalnie w escorcie ladowanie ????
  
 
uzywa kto sakumultora firmy Budget, bo zauwazylem ze sa dosc tanie a napisane jest na nich dystrubutor Centra, wiec chyba nie najgorsze i pytanie jaki wziasc 50Ah czy 55Ah ???????