Monełło 2.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, ostatni post zamkniety wiec zaczne nowy, po essim nabyłem mondeo 2.0 w automacie dzis byłem na zbierznosci i bo sciagał Pan zrobił zbierznosc do +1 czyli chyba taka powinna byc .. ale auto nadal sciaga i mam krzywa kierownice w prawo ;( boje sie ze było walone , ale ziom polecił mi zmienic prawa na lewa opone i na odwró jak nie pomoze tył na przód a jak nie to wywarzyc, bo nadal sciaga, kiera jest krzywo a zbierznosc dobra.. Pytanie powstaje czy moge zdjac ( nie ja ylko fachowiec) kiere z poduszka bez rozwalenia kiery i poduchy ? Wiem ,że złodzieje w czyms takim sie specjalizuja i sprzedaja legalne kiery. Co do koloru o jest to ciemno zielonkawy kameleon 1-wszy raz widze taki kolor w Mondeo , dodam ze spod auta jest idealny9 podwozie , zero rdzy!) Nadwozie jest w idealnym lakierze, te same odcienie, podłuznice całe zero rdzy w sumie gdzie kolwiek, auto niby 83tys przejechane ale w o nie wierze bo nie ma ks. serwisowej. dzis zauwałyłem ze gdzies na naklejce ma wbite 140tys. r. 2000 to był ,ale tak czy siak nie chce mi sie wierzyc, bo jest idealny :| nie wymeczony, nie przypalony silnik jak marzenie zawieszenie równiez i w sumie nie wiem co dalej ;( Błagam Pomocy !
  
 
walnięty zawias (tzw wybite tuleje - gumy itd itp .) albo przekladnia ma luzy , krzywa buda ? nierówne cisnienie w oponach (kumpel jak sprzedawał krzywe auta to upuszczał powietrze w jednym kole żeby niesciagało )
  
 
zbieżność zbieżnością, a hamulce? nie jest ktoryś przyblokowany lekko? podnieś auto i zakręc kołami
  
 
od hamulców nie sciaga tylko wali przy szybkiej jeździe ( u mnie waliło przy 120 - 140 ) tak ze prawie wyrywało kiere z rąk
  
 
a jak kąty pochylenia kół takie same są??
  
 
to na geometri powinno wyjść
  
 
... kiere możesz wyprostować przez wyregulowanie odpowiednie rdążków kierowniczych .... od tego może sciągać bo masz zle ustawione ..... ja taak miałem po wymianie maglownicy .... zbierzność była ok ... ale auto sciągało i kiera ie była ustawiona na wprost tylko przekręcona ...... wspomaganie usiłuje wyprostować kierownice i wtedy będzie sciągać ......

... musisz podjechać jeszcze raz na zbierzność i niech Ci obydwa drążki kierownicze przekręcą taak żeby kiera była ustawiona do jazdy na wprost ..... wtedy powinno zniknąć ściąganie ....
  
 
Sam juz nie wiem, co robić gosciu krecił koncówkami ,aby wyprostowac kiere, ale zbierznosc była zła, wiec albo kiera albo zbierznosc. no to wybrałem zbierznosc.. jak wjechałem na wage była zbierznosc 9 a zrobił do 1 Osobiscie chyba gdzies słyszałem ze zbierznosc katalogowo jest 1. Opony zdarte od srodka nawet sporo zaraz ide przekładac koła lewa na prawa. i zobaczymy. Chyba bedzie trzeba jechac na geometrie...
  
 
Chyba powinno dać się ustawić i zbieżność i kierownicę.

Ustawienie kierownicy polega na popuszczeniu na jednym drążku i przykręceniu na drugim. Kiedyś jak mi zbieżność ustawili to kierownicę miałem tak z 20 stopni w prawo przekręconą . Pojechałem na reklamacje, postawini mnie na maszynie usiadłem w środku, powiedziałm jak ma byc kierownica ustawiona i do tego ustawienia chłopaki dostawili koła, sprawdzając oczywiście zbieżność.
  
 
Gość z geometrii głupi nie był. Auto masz koleś strzelone i to ostro jak do takiego stanu go doprowadzili jak piszesz. Teraz to możesz ale znaleźć drugiego jelenia.......
Miast płacić za obmierzanie auta podjedź no do jakiegoś poleconego mechanika i on ci powie ile i w którą stronę go naciągnąć....
PS. gdzieś tu niedaleko chyba do niedawna było jeszcze forum dla mondków ?????
  
 
Gosciu od zbieznosci powiedział ,ze albo zbierznosc albo kierownica.. polecił mi jednak zmienic koła z prawego na lewe i na odwrót jesli to by nie przyniosło skutku to wywazenie.. Dzis przełozyłem koła prawao na lewo i .. jak sciagało w prawo tak sciaga w lewo (: czy już moge się cieszyc ?
  
 
Pierwsze słyszę taki tekst, że albo kierownica, albo zbieżność. Zmień lepiej fachowca. Co do tych opon, to będzie Ci na nich ściągał. Spróbuj założyć opony z tyłu na przód - może tamte nie są ścięte.
Kris75 - rozumiem, że widziałeś ten samochód, skoro piszeż, że tak "strzelony"?
  
 
Kris75 - rozumiem, że widziałeś ten samochód, skoro piszeż, że tak "strzelony"?



ja widziałem ;] i je mam nikt z forum nie widział ... Mysle ze bedzie okey (: tylko tak jak mowisz tył na przód.. bo sa spałowane (:
  
 
kierownica krzywo ustawiona nie znaczy że był bity!! poprotu ktoś majsterkował lub wkręcal źle przekładnie kierowniczą jak tak mam a przód nie hbył bity !!!!!
  
 
Cytat:

kierownica krzywo ustawiona nie znaczy że był bity!! poprotu ktoś majsterkował lub wkręcal źle przekładnie kierowniczą jak tak mam a przód nie hbył bity !!!!!




A co można robić przy przekładni w aucie z rzekomo 80 tys. przebiegiem???

Czy widziałeś to auto może tak może nie, sam nie znasz jego historii w ogóle. Widzę u mojego sąsiada za płotem co przywozi na lawetach a jakie "autka" po obróbkach sprzedaje jeleniom. Szkoda twojego czasu chłopie zdrowia i pieniędzy na latanie z tyłu na przód po przekątnej i z prawej na lewą z kółkami. Jedyne co możesz zrobić to odpowiednio powietrza poupuszczać jak trafnie doradził ci kolega niżej i po prostu go sprzedać pierwszemu, który sie "nawinie".
Mała dygresja od tematu - fakty widziane i słyszane u rzeczonego sąsiada - na 10 mechaników przyjeżdżających z klientami na oględziny, 5 nie ma pojęcia co kupuje a z pozostałych 5 trzech i tak da sie przekupić sprzedającemu
  
 
Cytat:
2007-06-13 10:00:33, Kris75 pisze:
A co można robić przy przekładni w aucie z rzekomo 80 tys. przebiegiem??? Czy widziałeś to auto może tak może nie, sam nie znasz jego historii w ogóle. Widzę u mojego sąsiada za płotem co przywozi na lawetach a jakie "autka" po obróbkach sprzedaje jeleniom. Szkoda twojego czasu chłopie zdrowia i pieniędzy na latanie z tyłu na przód po przekątnej i z prawej na lewą z kółkami. Jedyne co możesz zrobić to odpowiednio powietrza poupuszczać jak trafnie doradził ci kolega niżej i po prostu go sprzedać pierwszemu, który sie "nawinie". Mała dygresja od tematu - fakty widziane i słyszane u rzeczonego sąsiada - na 10 mechaników przyjeżdżających z klientami na oględziny, 5 nie ma pojęcia co kupuje a z pozostałych 5 trzech i tak da sie przekupić sprzedającemu



Myśle ,ze nie masz racji jednak coś dało ta przekładka taki skutek jaki miał byc ,a wieć myśle ze jestem uratowany, a kiere mozna ustawic. Pamietam nie dawno miał problem własnie z opona pojechał do wulkanizatora i okazało się ze ma pekniete druty w oponie.. ;]
  
 
Cytat:
2007-06-13 10:00:33, Kris75 pisze:
Widzę u mojego sąsiada za płotem co przywozi na lawetach a jakie "autka" po obróbkach sprzedaje jeleniom. Mała dygresja od tematu - fakty widziane i słyszane u rzeczonego sąsiada - na 10 mechaników przyjeżdżających z klientami na oględziny, 5 nie ma pojęcia co kupuje a z pozostałych 5 trzech i tak da sie przekupić sprzedającemu


mam podobnego pacjenta za ogrodzeniem. Teraz takich "dealerów" jest masa. oszukują na potęge
  
 
Popieram słowa Jacekm_. Ja jakoś miałem uderzone auto, kierownica obrócona o ponad pół obrotu, jakoś dało się zrobić, kierownica jest prosto i nie ściąga w rządna stronę. Po prostu koleś ustawił kierownicę na prosto i ja zablokować jakimś przyrządem, a potem ustawiał zbieżność. Więc podjedz lepiej do jakiegoś innego fachowca i niech to porządnie zrobi.