MotoNews.pl
  

Kontrolka usterki silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Kilka pytanek o Ibize 1.4 75 KM.
Co jakis czas zapala mi sie usterka silnika. Ustrojstwo gasnie po okolo pieciu zaplonach. W serwisie powiedzieli, ze powodem jest zbyt duza roznica wskazan na sondach lambda (podobno sa dwie - przed i za katalizatorem). Ostatnio zapala sie bardzo czesto.
1. Czy moze to byc cos z sonda i czy to mozna w miare latwo zrobic samemu ???
2. Jakie sa inne mozliwe przyczyny zapalenia tej kontrolki ???
3. Czy mozna skasowac to wskazanie bez pomocy serwisu ???

Inna sprawa to alarm EPS (czy jakos tak) zapala sie w wilgotnej pogodzie i gasnie przy ponownym uruchomieniu silnika. Instrukcja mowi, ze to cos z pedalem przyspieszenia !?!? Nie do konca kumam o co moze z tym chodzic i co moze byc przyczyna. Auto chodzi bez zarzutu i nawet gdy alarm jest aktywny nie ma zadnych ograniczen na obrotch.

No i ostatnio w temp. zew. okolo zera po odpaleniu i przejechaniu krotkiego dystansu, gdy sie jeszcze dobrze nie zagrzeje jest problem zeby odpalic go ponownie i tak jakby nie reagowal na pedal przyspieszenia.

Przebieg auta 45000.

Serwis przekonal mnie o swojej niekompetencji, a ze sam sie na tym za bardzo nie znam to szukam jakichs wskazowek. Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc.
  
 
po pierwsze zmień serwis
po drugie zacznij od wyczyszczenia i adaptacji przepustnicy ( niestety adaptacje trzeba zrobić w serwisie ) u mnie rozwiązało to wiele problemów z zapalającymi się kontrolkami.
zapalający sie EPS
jest przyczyną zabrudzonej przepustnicy lub zwarcia,usterki instalacji elektrycznej np. czujnik stop
co do sondy lambda po czyszczeniu przepustnicy cały układ kontrolujący czystość spalin i skład mieszanki wchodzi w tryb testowy
robiąc adaptacje przepustnicy trzeba wykonać pare testów między innymi test sond lambda i wtedy się dowiesz czy jest coś nie tak z którąś z sond
niestety bez serwisu w tym modelu mało można zrobić
  
 
Witam po długim czasie !!!
Właśnie rozwiązałem wszystkie problemy o które pytałem. Wszystko nasilalo sie, az przez ostatnie 2-3 miesiace usterka swiecila caly czas. Oczywiscie mechanicy rozkladali rece. Probowali mi nawet wcisnac, ze komputer ma zle oprogramowanie do mojej wersji silnika . Problem tkwil w czujniku temperatury. Po wymianie wszystko jak reka odjal. Czujnik mial luzna obudowe i prawdopodobnie weszla woda. A problem zauwazylem, gdyz ostatnio wskazanie temperatury wahalo sie, np. z 90st spadalo do 50 i wracalo. Jak auto podlaczylem pod komputer to wskazanie skakalo z wlasciwej temp. na -40st. Pozdro.....
  
 
no prosze mechanicy z serwisu
a to taka drobnostka