MotoNews.pl
  

Luz przekładni

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może ktoś się orientuje czy jest regulacja luzu przekładni kierowniczej (stuka)
  
 
Jesteś pewien na 100% że to luz przekładni
Może wystarczy kierownicę dokręcić :lol spróbuj
  
 
Mam chyba podobne problemy. Kierownica stuka gdy się ja rusza przy wyłączonym silniku - u mnie na 100% w przekładni. Oczywiście sprawdzałem kierownice, drążki itp. Stukanie zasadniczo mnie nie boli zwłaszcza, że praktycznie znika po uruchominieu silnika. Mam natomiast wrażenie, że samochód jest bardzo podatny na nierówności nawierzchni. Wszelkie dziury powodują znaczne ruchy kierownicy. Gdy jadę po autostradzie nie ma problemu, na dziurach są.

I w zasadzie nie wiem co jest tego przyczyną. Z tego co zrozumiałem z serwisówki tego typu problemy mogą być związane z regulacją obciążenia pierwotnego (czy jakoś tak). Po przeciwnej stronie co wałek kierowniczy jest śruba, która dociska zębatki do siebie - tak to rozumiem. Jednak u mnie nie ma szans włożyć tam ręki dlatego zarzuciłem walkę z tematem.

No chyba, że przyczyną jest zupełnie co innego ale ja nie mam pojęcia co,...

pzdr
  
 
W moim poprzednim aucie takie objawy dawał zużyty przegub krzyżakowy.


Pozdr Czedu
  
 
Nie jestem pewien, ale chyba w autach ze wspomaganiem przekladnia kierownicza ma pewien fabryczny luz, który znika całkowicie po włączeniu silnika (i "włączeniu sie" wspomagania)
Moze to nie do konca tak, ale czytalem w jakiejs gazecie, ze gosc skarzyl sie na policjantow-laikow za to, ze zabrali mu dowod rejestracyjny od nowej fury twierdzac, ze ma luzy w przekladni, na co on nieskutecznie argumentowal, ze to normalne przy wyl. silniku.
  
 
a wtych bez wspomagani??? bo tez stuka jak cholera
  
 
Luz jest napewno, ponieważ sprawdzał to diagnosta a ja to słyszę i czuję na kole kierownicy jadąc po nierównościach.
  
 
Więc czeka Cię jej regeneracja .