MotoNews.pl
3 [HELP] Kangur, muł - czyli zoo w Essi (205864/45) - PT
  

[HELP] Kangur, muł - czyli zoo w Essi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mały poradnik dla wszystkich sfrustrowanych posiadaczy Zoo w Escortach z silnikem ZETEC.
Moje autko kwiecień 1994 1.8 16v 105KM. Benzyna - brak LPG.

Trzy tygodnie temu wystąpiły klasyczne objawy, szarpania, mulenia, kangurzenia podczas jazdy i przyspieszania.
Koniki okulawione.
Rozwiązanie problemu - podaję w kolejności co zrobiłem u siebie:

1. Wymiana świec na nowe (oryginały Motorcraft)
2. Wymiana kabli WN na nowe (oryginały Motorcraft)
3. Wymiana cewki - używka z "anglika" (oryginał Motorcraft)
4. Wymiana oleju - załapałem się już na półsyntetyk - 168 tys. km
5. Wymiana filtrów: oleju, powietrza, paliwa - nowe (oryginały Motorcraft)
6. Wymiana czujnika położenia przepustnicy - używka z "anglika" (oryginał Motorcraft)
7. Wymycie - nic nie zmieniło a w konsekwencji Wymiana przepływomierza - używka z "anglika" (oryginał Motorcraft)
8. Wyczyszczenie zaworu bocznikowego powietrza (namaczanie w nafcie, potem waciki do uszu, nafta + sprężone powietrze)
9. Pomiar i czyszczenie styków sondy lambda
10. Sprawdzenie bezpiecznika sondy lambda.
11. Rozebranie KAŻDEJ wtyczki w komorze silnika i wyczyszczenie jej preparatem VOLTZ Chemsearch.
12. Sprawdzenie działania pompy paliwa oraz ciśnienia na listwie
13. Zmiana paliwa z Shell V-Power Racing na Statoil Supreme
14. Dodanie preparatu do czyszczenia wtrysków Xeramic extra cleaner (dodam ze na pelny bak )
15. RESET - nieco inna procedura, podpowiedziana przez członków escortpower.co.uk: klemę (masę) zdjąć na 5 min., kluczyk w pozycje radio, klemę założyć po 5 sek. zdjąć (słychać bardzo charakterystyczne buczenie), kluczyk wyjąć, klemę założyć, uruchomić silnik i pozostawić na wolnych do włączenia się wentylatora chłodnicy, potem 3 minuty na ok. 1200 obrotach, 15 km jazdy z różnymi wartościami prędkości. Po tym wyłączyć silnik i ...cieszyć się jazdą po następnym uruchomieniu.

Zajeło mi to 3 tygodnie (praca, rodzina, więc Essi na dalszym planie), ale warto.Od 3 dni cieszę się znów rasowymi 105 koniami mocy.
Wierzę, że można szyciej i pewnie krótszą drogą, ale sprawdzałem w miarę dokopywania się do informacji na naszym forum i szukania pomocy również gdzi indziej. Okazuje się, że Ford jako koncern jest bardzo "userfriendly" a fanów naszych aut jest na całym świecie mnóstwo.
Wszystkie te kroki należy zamknąć jednym - szukać, próbować i nie tracić nadziei.
Mam nadzieję, że komuś te zebrane doświadczenie ułatwi życie.

Pozdrawiam
  
 
a przyczyną mogła być jedna z czyszczonych kostek))))0
ale zazdroszcze radosci z zeteca-
-chyba trzeba bedzie zrobic to samo