Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() tomek_1976 Ford Escort MKVI Ghi ... Słupsk | 2008-02-09 22:06:18 Witam
Mały poradnik dla wszystkich sfrustrowanych posiadaczy Zoo w Escortach z silnikem ZETEC. Moje autko kwiecień 1994 1.8 16v 105KM. Benzyna - brak LPG. Trzy tygodnie temu wystąpiły klasyczne objawy, szarpania, mulenia, kangurzenia podczas jazdy i przyspieszania. Koniki okulawione. Rozwiązanie problemu - podaję w kolejności co zrobiłem u siebie: 1. Wymiana świec na nowe (oryginały Motorcraft) 2. Wymiana kabli WN na nowe (oryginały Motorcraft) 3. Wymiana cewki - używka z "anglika" (oryginał Motorcraft) 4. Wymiana oleju - załapałem się już na półsyntetyk - 168 tys. km 5. Wymiana filtrów: oleju, powietrza, paliwa - nowe (oryginały Motorcraft) 6. Wymiana czujnika położenia przepustnicy - używka z "anglika" (oryginał Motorcraft) 7. Wymycie - nic nie zmieniło a w konsekwencji Wymiana przepływomierza - używka z "anglika" (oryginał Motorcraft) 8. Wyczyszczenie zaworu bocznikowego powietrza (namaczanie w nafcie, potem waciki do uszu, nafta + sprężone powietrze) 9. Pomiar i czyszczenie styków sondy lambda 10. Sprawdzenie bezpiecznika sondy lambda. 11. Rozebranie KAŻDEJ wtyczki w komorze silnika i wyczyszczenie jej preparatem VOLTZ Chemsearch. 12. Sprawdzenie działania pompy paliwa oraz ciśnienia na listwie 13. Zmiana paliwa z Shell V-Power Racing na Statoil Supreme 14. Dodanie preparatu do czyszczenia wtrysków Xeramic extra cleaner (dodam ze na pelny bak ) 15. RESET - nieco inna procedura, podpowiedziana przez członków escortpower.co.uk: klemę (masę) zdjąć na 5 min., kluczyk w pozycje radio, klemę założyć po 5 sek. zdjąć (słychać bardzo charakterystyczne buczenie), kluczyk wyjąć, klemę założyć, uruchomić silnik i pozostawić na wolnych do włączenia się wentylatora chłodnicy, potem 3 minuty na ok. 1200 obrotach, 15 km jazdy z różnymi wartościami prędkości. Po tym wyłączyć silnik i ...cieszyć się jazdą po następnym uruchomieniu. Zajeło mi to 3 tygodnie (praca, rodzina, więc Essi na dalszym planie), ale warto.Od 3 dni cieszę się znów rasowymi 105 koniami mocy. Wierzę, że można szyciej i pewnie krótszą drogą, ale sprawdzałem w miarę dokopywania się do informacji na naszym forum i szukania pomocy również gdzi indziej ![]() Wszystkie te kroki należy zamknąć jednym - szukać, próbować i nie tracić nadziei. Mam nadzieję, że komuś te zebrane doświadczenie ułatwi życie. Pozdrawiam |
![]() Lachu8v Ford ESCORT XR3i Kraków | 2008-02-10 10:36:49 a przyczyną mogła być jedna z czyszczonych kostek ![]() ale zazdroszcze radosci z zeteca- -chyba trzeba bedzie zrobic to samo |