Rogacek budowa silnika 1,6 pytania i odpowiedzi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dził dorwałem wałek do ladzianki. na oko ze 320 stopni jak nie lepiej. jak dla mnie to extrema maxymalna. muszę kupić lub zrobić ( świątek, henrich) wałek lecz nie wiem jaki. nie mam żadnych doświadczeń. buduję silnik na 2 poziomych 40 do jazdy dla przyjemności ( czasem kjs lub górski) i nie wiem jaki zastosować. proszę o poradę.





[ wiadomość edytowana przez: rogacek dnia 2006-12-14 21:43:16 ]
  
 
Jeśli nie do jazdy an codzień to wsadzaj ten 320st Ale przygotuj silnik do 8tys obr
  
 
no tak ale gażniki do niego to muszę 44 co najmniej założyć oraz cysternę z paliwem za sobą. po za tym męcząca jest jazda na dość wąskim zakresie obrotów. wolę bardziej elastyczne silniki. mój DOHC ma teraz układ optymalny czyli dość dobry dół i mogę go kręcić do 9tys. ale chcę ladowski motor i mam zamiar taki zbudować
  
 
Jak bys chcial sprzedac walek to pamietaj o mnie - chetnie zakupie.
Co do walka o jakim piszesz ze bys chcial - to ja mysle ze 296 taki wegierski powinien byc ok - choc nie wiem czy nie za duzo.moze 272 by wystarczyl ? Zwlaszcza ze 296 wymaga duzego CR i sporych obrotow wolnych.
Te walki sa kopiami shricka. I sa tansze niz polskie.
Z tego co wiem, gosc w krakowie robi sportowe walki - kiedys z nim rozmawialem o skopiowaniu mojego walka(296 z wegier) i powiedzial ze nie ma problemu - koszt okolo 200 zl.
Niestety moj walek powedrowal do Konina...
  
 
Kiedyś gdy ja też sie zastanawiałem, zasięgnąłem opini Zoliego z LBK. Odpisał mi tak:

Cytat:
The smallest camshaft is mine, 272 degrees, this is almost nothing
compared to a normal camshaft.
For street use I'd recommend the 296. It runs smooth, so dont
be scared of the big number.
Other camshafts are 312, 316, 328. These are recommended for race use.


a takze:
Cytat:
I definitely dont recommend the 272, you would not be satisfied.
Believe me, 296 is the very best choice.
Your engine will run smooth, I swear on my crankshaft bearings .
Truely!



Ja mam 296 i jesem naprawde zadowolony, z tym że jeszcze nie dograłem go jak trzeba bo mam ustawiony na znaki
Wolne mam ustawione na 1200. Myślę ze powinineś pomyśleć własnie o rtakim wałku.
pzdr
  
 
a powiedz proszę gdzie go kupiles i za ile PLN bo wizja wydania 650 zl u światka mnie przerasta... ciekawe czy do lady na wtrysku mozna zalozyc ten sportowy
pasowac pasuje, tylko np od 1500 sie rozni od tego mojego 1700.
napisalem nawet do swiatkow maial ale chyba sie nie znaja az tak aby odpowiedzieć
teraz gdy szledlem z masy autka dosc znacznie czuje jak najlepiej idzie od 3-4 tyś obrotów, az sie prosi o walek...


pozdrawiam
  
 
Ten walek ja kupowalem na wegrzech - kosztuje on w tej chwili jakies 300 zlotych(296)
  
 
no raczej wałka nie kupię. albo potraktuję go jako bazę do zrobienia nowego ( dwie krzywki lekko podjechane) albo jako wzornik. według gościa jest to oryginalny ruski wałek. zakupiony za czasów cccp śmigał w esterce.
  
 
wałek zamawiam w polskiej firmie. zrobiony na zamówienie. głowica już kupiona. bedzie zabawa na zimowe wieczory. kolektor wydechowy bedzie od pachonia made in poland dedykowany. szukam jeszcze bloku wału .
  
 
A jaki wałek gdzie dokładnie i za ile robisz?
  
 
wałek zrobię u henricha we wrocku.


na razię zrobię głowicę pod ten wałek. wiem że wstawiano w ladowską głowicę większe zawory. czy ktoś wie od czego??


p.s. w tym wątku będę zamieszczał wszystkie informacje oraz opis zmian.
  
 
Witam!

Miałem u siebie wałek od Heinricha byłem zadowolony, ale słyszałem opinie, że Świątek robi lepsze.

pozdrawiam
  
 
ja też miałem wałek od henricha. i też byłem zadowolony. henrich napawa wałki stelitem i obrabia krzywki. świątek obrabia seryjne krzywki lub robi z surowych wałków. słyszałem opinie że są potem problemy z twardością powierzchni krzywek.
  
 
A ile henrich chce za wałek? I czy wymaga dostarczenia seryjnego wałka?
  
 
cena zalezy od wielu czynników. w sumie liczy od krzywki ale to zalezy od człowieka. jak z ulicy to jedno a jak znajomy to drugie. jak wynegocjuję cenę to podam
  
 
A ma ktoś doświadczenia z wałkami od niego:
rewar wałki
?
  
 
Zawory "pasuja" od ktoregos peugota diesla.
A do tego zdaje mi sie polonez
  
 
wałek u henricha kosztuje około 320-360 zetów.
  
 
Ale trzeba mu dostarczyć swój wałek który on obrobi czy ide i mi z półki ściąga i daje?
  
 
nieeee

to nie sklep z gotowcami

wałek jest robiony pod silnik. ja powiedziałem co chcę i taki ma mi zrobić