Łożyska smar

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
ponieważ od niedawna jestem posiadaczem MK7 kombi, posiadam mizerną wiedze w tym temacie. Ostatnio podnosząc tył zauwazyłem, że po przekreceniu tylnego koła wydobywa sie najprawdopodobniej z łożysk, nieprzyjemny dzwięk - pewnie wołają juz one o wymianę.
Ale moje pytanie jest inne - czy takie łożyska smaruje się w czasie eksploatacji i w jaki sposób demontuje sie ten metalowy kapturek zabezpieczający całość (wykręca się go czy wybija czy moźe w jakiś inny sposób)
  
 
Ten kapturek ja zdejmowalem małym wkrętakiem uważając aby go zbytnio nie pokrzywic jesli sie skrzywi to zawsze później mozesz go poprostowac. Łożysk sie nie smaruje podaczas eksploatacji, tylko podczas wymiany itp. Łożyska z tyłu sa stożkowe wiec mozna je wymienic w domowych warunkach ale jesli ktos niema choc troche zyłki mechanika to niepolecam tego robic samemu poniewaz latwo uszkodzic beben podczas wybijania nabijania nowych.
  
 
no właśnie, czyli zdejmowanie teraz samego kapturka jest bezcelowe.
Poza tym przymierzam sie sam do tej operacji. Dzisiaj w nocy obadałem wstępnie sytuacje, a dzisiaj szukam wiedzy na ten temat .
Jeżeli to można nazwać jakimś doświadczeniem to wymieniałem łożyska w alternatorze który do tej pory pracuje .

Będę musial się tez rozglądnąć za nowymi zanim zacznę coś robić
  
 
Te kapturki to ja zawsze sobie wcześniej nowe kupowałem zamiast się bawić w delikatne zdejmowanie Trzask, prask i poszło
  
 
Kolego jak chcesz wymieniac łozyska to młotek i rureczka dopasowana do łozyska pozatym do łozysk dokładaja zmar a jesli ci mało to smar grafitowy taki ciemny czarny... a co do kaptórków to sie mzoesz na nich wyzyc.. i załozyc nowe