| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
DZWILU88 MKVI TYCHY | 2008-04-23 12:24:59 WITAM
mam problem ze stukaniem podczas podjazdu np. pod krawęznik albo podczas przejazdu po lerzącym policjancie no i oczywiście jazda po dziurach ma takie same objawy. Byłem 2 tygodnie temu na przeglądzie i nic nie wykryli, kazali jechać do mechanika, byłem dzisiaj sam na kanale i wykryłem że jak złapie za tą część zaznaczoną na zdjęciu ( strzałka z dwoma grotami ) to jest luz i stuka w tej gumie przy kole ( strzałka z jednym grotem ). Czy to jest powód stukania? Moze ktoś ma jakiś inny pomysł albo przerabiał temat. może ma ktoś schemacik jak wygląda ta pół oska z pisatą zwłaszcza za tą czarna gumą, może jedynie wystarczy coś dociągnąć bo z obu stron jets tak samo a oto zdjęcie
[ wiadomość edytowana przez: DZWILU88 dnia 2008-04-23 12:48:33 ] [ wiadomość edytowana przez: DZWILU88 dnia 2008-04-23 12:53:58 ] |
Snale Sympatyk FEFK VW Touran Goczałkowice | 2008-04-23 12:52:13 To coś za co ciągniesz to półoś, a to coś gdzie stuka to przegub.
Jak ruszasz na skręconych kołach to nic Ci nie stuka? |
DZWILU88 MKVI TYCHY | 2008-04-23 12:55:53 jak ruszam na skręconych kołach to nic się niedzieje ale jak jade specjalnie slalomem ostro skręcają ckierownica to słychac stuki no i przy pokokonywaniu nierówności czyli nasze polskie wszechobecne dziury również słychać stukanie
aha jeszcze jedno , podczas jazdy na wprost nic niestuka nie znosi auta i nic z tych rzeczy , musze naprawde wykonać gwałtowny skręt zeby usłyszeć stuk, no albo przejechać po jakiejśc nierównościtypu studzienka czy drobna dziura a już najbardziej stuki są słyszalne ja ksie jedzie po bocznej lub leśnej drodze gdzie zagłebień i nierówności jest mnóstwo. [ wiadomość edytowana przez: DZWILU88 dnia 2008-04-23 12:59:05 ] |
Snale Sympatyk FEFK VW Touran Goczałkowice | 2008-04-23 13:03:57 Ja bym obstawił początek końca przegubu. Zdejmij cybant, napchaj w przegub smaru do łożysk i złóż. Może na jakiś pomoże.
ale ja się nie znam, więc poczekaj aż odezwie się ktoś kto potwierdzi albo zaprzeczy mojej teorii. |
grigor100 Sympatyk FEFK RS sauber MKVII Radzymin | 2008-04-23 13:10:38 jak ruszasz półosią w kierunku jakim zaznaczyłeś to przegub będzie się odzywał, tam poprostu musi być mały luz, a dla Ciebie może być to sygnał że niedługo trzba będzie go zmienić... te stuki które opisujesz mam i ja, a zwłaszcza na takich bocznych nierównych drogach po których się wolno jeździ... diagnosta na stacji kontroli powiedział mi że wszystko ok ale u mnie stuka dalej... stuka łącznik stabilizatora... i nawet po zdjęciu widze że ta sama strona co u mnie... zrób prosty test... przy prędkości 80-100 spróbuj energiczne zachamować-zwolnić... ale nie blokując kół... mój zachowuje się tak że ucieka na prawo a kierownica w lewo leci... sprawdź ale myślę że to to... gumy wahaczy i drążki kierownicze u mnie ok. |
Spinki Ford escort Cabrio Nowy Sącz | 2008-04-24 01:42:12 Ja miałem podobny problem.... i tak w zasadzie na pół osi masz zabezpieczenie które ma uniemozliwic przesówanie sie połosie w przegóbie simering zapewne nie jest to młode auto wiec simering szlak traafił.. i rusza cie sie oś po poziomie najpier wymieniłbym zabezpieczenie co wyjdzie cie max 3-6 zł plus robota... a jesli nie to szlak trafił ci łozysko w przegubie... |
DZWILU88 MKVI TYCHY | 2008-04-24 09:38:28 dzieki za rady , wczoraj sie dowiedziałem od kumpli ze luzik musi być bo przcierz pół ośka porusza sie wzdłużnie w przegubie gdy ten idzie w góre lub w dół razem z kołem podczas jazdy
no ale nie zmienia to faktu ze ma stuki i to jak mi sie wydaje po obu stronach i luzik na półośce również po obu stronach i to niemal identyczny około 2, może 3 milimerty Powiedzcie mi jak te zabezpieczenia wyglądają to se wymienie bo ja myślałem że żeby kompensować ruchy w pół osi są jakieś sprężny które z biegiem czasu pekły ale jak mówice ze są jakies zabezpieczenia to chętnie zobacze jak to wygląda |
Spinki Ford escort Cabrio Nowy Sącz | 2008-04-25 01:46:22 kolego to jest zwykłae metalowe łózeczko przeciete i obydwu konców małe dzórki na szczypce ale zabezpieczenie nie powoduje ci ze pół oś chodzi ci w wieloklinie w góre i w dół jesli chodzi ci razem z kołem to jak mniemam koszyczek od łózyska jeswt na szmelc a szczeze mówiac to nie zakładałby zbezpieczenia bo pół oś ci nie wuskoczy zobacz sobie czy rowki na wieloklinie nei sa zjechane i sprawdz dobrze złoskowanie... ale na mój gust to czeka cie wymiana przegłubu szczeze mówiac to nie ołaca sie kupowac nówki ja kupiłem uzywke za około 30 zł i jezdzi jak ta lala |
DZWILU88 MKVI TYCHY | 2008-04-25 08:53:21 nie chodzi mi razem z kołem koło jest sztywne a pół ośka chodzi wzdłużnie i to powoduje stuki chyba ![]() |