Do Petrisa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Piszesz, że samochód mułowaty a hamulce twardnieją.
Wg mnie to nie jest wina wspomagania (serwo) tylko ,,stojących'' cylinderków (tył). O tym nawet mechanicy często nie wiedzą.
Proponuje zrobić tak - zdejmij tylne koła, wciśnij pedał hamulca bardzo mocno, następnie zdejmij bębny i spróbuj wcisnąć tłoczki cylinderków. Jeżeli nie dzadzą się wcisnąć palcami, to jest to, i jeżlei tak stawiasz mi piwo.
Tak do wszystkich na przyszłość, jak hamulce twardnieją (najczęściej po mocniejszym hamowaniu) to znaczy, że któryś z elementów ruchomych (tłoczki, cylinderki) ,,stoi'' czyli nie cofa po zwolnieniu pedału hamulca.
  
 
Można też jechać tam gdzie robią przeglądy rejestracyjne i za drobne sprawdzić hamulce.
  
 
Nie Piotrek, to nie jest to samo, trzeba zobaczyc tak jak opisałem. Ja do tego dochodziłem dosyć długo i nawet mechanicy nie potrafili tego wykryć.
  
 
No wiesz jak jeden z cylinderków się nie cofa, to na kompie im wyjdzie.
  
 
Nie wyjdzie, już to przerabiałem jak robiłem przeglądy. Sam musiałem na to wpaść i to przez zupełny przypadek - nie mogłem zdjąć bębnów bo szczęki trzymały (też jest na to sposób) i po zdjęciu okazało sie co jest powodem tego, że czasmi jest ,,mułowaty'' i dlaczego czasami twardnieje hamulec (bardzo niebezpieczna sparawa w zimie - stawia samochód bokiem), do tego szybko piszczy na asfalcie przy normalnym hamowaniu, szybkie zużycie klocków hamulcowych itd. Nie będę wszystkich objawów i skutków negatywnych opisywał bo nie o to chodzi.
  
 
wielkie dzięki za sugestie, ale mimi wszystko to nie to......

poza tym po wrzuceniu na luz autko bardzo ładnie się toczy......
  
 
Aha, jeszcze jedno Krzysztofie_L

Ja i bez tego chętnie postawie Ci piwo....
  
 
Marek, ale przy okazji - dla spokoju ducha - sprawdź cylinderki i zaciski tak jak opisałem bo to nic nie kosztuje, a jeżeli chodzi o piwo to przy jakiejś okazji Ty postawisz jedno, ja drugie i będzie OKI.
  
 
chciałbym ci zasugerować--odłaczjaj po kolei każdą rurke podłączoną do kolektora ssącego i zassij może tam jest dziura i zasysa lewe powietrze i do sprawdzenia membrana serwa hamulca jeśli hamulce twardnieją