[ASTRA/VECTRA] łacze diagnostyczne opel- porady!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pozwole sobie zapytać gdzie znajde łącze diagnostyczne w opel vectra A 92 rok, astra 1 kombi 91, rok astra 2 - 98 rok.?
astra 2 rozumiem ze koło lewarka biegów sie kryje a w pozostałych?


[ wiadomość edytowana przez: Forest dnia 2008-02-13 04:58:04 ]
[ powód edycji: temat ]

[ wiadomość edytowana przez: GSI dnia 2008-02-20 23:43:30 ]
  
 
vectra A (napiszę wg książki)
za lewym mocowaniem kolumny zawieszenia do nadwozia obok korektora oktanowego.
astra F
http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html
  
 
juz znalazłem astra 1 ma przy bezpiecznikach a viki właśnie koło tego ustrojstwa oktanowego. tak czy siak dzięki
teraz tylko czekac na interfejs
  
 
_Arti_ mam pytanie. napisz czego uzywasz . jakieg programu. bo moze masz cos lepszego.
  
 
zapewne spinacza jak każdy
  
 
opelscaner 1.1.65 wersja pl, z interfejsem od mr. piwek z clubu omegi, tzn czekam na przesyłke dopiero bo poczta szwankuje ale gdyby ktoś chciał to moge podeśłac na maila programik


[ wiadomość edytowana przez: _Arti_ dnia 2008-02-20 12:09:20 ]
  
 
pierwsze testy na ojcowej astrze 2 przebiegły domyślnie ( ja czekam jeszcze na stara wtyczke do starszych opli) tam jest tyle opcji ze nie wiem jak to opanowac myśle ze zajmie to sporo czasu zanim sie naciesze kabelkiem

ma ktoś jakies doświadczenia w tej dziedzinie?
zapraszam do dyskusji
  
 
mam pytanko odnośnie interpretacji błedów, znajomemu sprawdzałem usterki w viki B 2.0 i jego usterka silnika to sonda lambda prawda?
opis błedu :





kolejny bład był przy airbagu, :






[ wiadomość edytowana przez: _Arti_ dnia 2008-02-22 12:36:21 ]
  
 
Cytat:
2008-02-22 12:25:00, _Arti_ pisze:
mam pytanko odnośnie interpretacji błedów, znajomemu sprawdzałem usterki w viki B 2.0 i jego usterka silnika to sonda lambda prawda?


Tak
0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy
Tyle, że ten bład moze się też pojawić np. na skutek nieprawidłowości w instalacji gazowej (o ile auto ją ma). Trzeba pomierzyć sondę zanim się ją wymieni.



[ wiadomość edytowana przez: Zubek73 dnia 2008-02-25 12:24:34 ]
  
 
Hmm... mógłbym prosić o przesłanie programiku na mail? bardzo by mi się przydał
  
 
Cytat:
2008-02-25 12:23:46, Zubek73 pisze:
Tak 0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy Tyle, że ten bład moze się też pojawić np. na skutek nieprawidłowości w instalacji gazowej (o ile auto ją ma). Trzeba pomierzyć sondę zanim się ją wymieni. [ wiadomość edytowana przez: Zubek73 dnia 2008-02-25 12:24:34 ]



chodzi o to że sonda daje oznaki życia tylko podczas odpalania auta ( krótki skok napięcia) , a poza tym w całym zakresie temperatur pracy silnika nie daje oznak zycia. Jest martwa.
Auto jeźdzone tylko na benzynie.
  
 
mam to samo 0130(zabogata mieszanka) wymieniłem już 3 sondy i nic...jutro jadę do mechanika...on stwierdził że może być zasyfiony zawór egr...jak ustąpi po wyczyszczeniu to napiszę
  
 
egr działa i prechodzi wzystkie testy, to samo odparownik par paliwa.
MOżliwe ze gdzies coś nie styka i sonda nie daje znaku zycia nie wiem, zobaczymy, póki co jego auto chodzi na stałych zaprogramowanych wartościach i pali o wiele za wiele
  
 
no i dupa...kolejny brak kompetencji...ludzie którzy pracują w tych serwisach "prawie" autoryzowanych nadają się tylko do zmiany kół albo oleju... ...oczywiście stwierdzili tylko to co im wcześniej powiedziałem że sonda że ma za wysokie napięcie itd. podłączyli do kompa i odczytali to samo...masakra...oczywiście zgonili wszystko na gaz chociaż mówiłem że stało się to przed założeniem go...a nie chce mi się nawet tego pisać...poprostu ręce opadają na wyedukowanych pracowników serwisu

jak znajdziesz przyczynę tego problemu to daj znać...będę wdzięczny

arti - co do spalania...to mi palił 12.5l/100km w mieście ale po wymianie termostatu spadło mi do 10/100km oczywiście gazu...
mu
  
 
_Arti_ co do programu ja pracuje na OPELTECH2 wersja polska i wegierska bo ta jest troszke lepsza. co do waszych autek to sprawdził bym na poczatek, czujnik temperatury silnika(ale ten od kompa a nie od wskazówki na desce- dla nie siedzacych w temacie sa to 2 inne) nie jest to wielki koszt a moze taki bład wywalac. Druga sprawas to sprawdzenie szczelnosci układu dolotowego do silnika(okolice gardzieli). jest jeszcze trzecia mozliwosc - przepływomierz (i wcale nie musi wywalic tego w błedach). Jezeli bedzie sie wam chciało to sprawdzic i nie da rezultatu bedziemy myslec cos dalej. _Arti_ i jak bys mógł przesłac mi to na maila to byłbym wdzieczny. Alex_bytom@o2.pl

[ wiadomość edytowana przez: alex-bytom dnia 2008-02-28 09:13:45 ]
  
 
Cytat:
2008-02-28 09:09:08, alex-bytom pisze:
_Arti_ co do programu ja pracuje na OPELTECH2 wersja polska i wegierska bo ta jest troszke lepsza. co do waszych autek to sprawdził bym na poczatek, czujnik temperatury silnika(ale ten od kompa a nie od wskazówki na desce- dla nie siedzacych w temacie sa to 2 inne) nie jest to wielki koszt a moze taki bład wywalac. Druga sprawas to sprawdzenie szczelnosci układu dolotowego do silnika(okolice gardzieli). jest jeszcze trzecia mozliwosc - przepływomierz (i wcale nie musi wywalic tego w błedach). Jezeli bedzie sie wam chciało to sprawdzic i nie da rezultatu bedziemy myslec cos dalej. _Arti_ i jak bys mógł przesłac mi to na maila to byłbym wdzieczny. Alex_bytom@o2.pl [ wiadomość edytowana przez: alex-bytom dnia 2008-02-28 09:13:45 ]




czujnik temperatury jest ok, działa dobrze, opelscaner pokazuje dokładnie po odpaleniu ze wartości rosną (temperatura) od np podwórkowych 20 stopni w góre, przy chyba 40-43 wyskakuje skasowany wczesniej bład ( 130) , przepływomierz również dobrze działa, program pokazuje dokąłdne wartości w których cykl pracy przepływomierza sie zgadza w podanych tolerancjach pracy.
co do szczelności układu ssącego to raczej obroty by chyba pływały lub były za wysokie gdyby była nieszczelnośc, ale sprawdze przy okazji ta opcje i zrobie przy okazji zrzuty ekranu z pracy przepływomierza i czujnika temperatury.
co do sondy , od odpalenia do pełnej temperatury roboczej silnika wskazuje cały czas wartośc 0 mv tylko przy odpalaniu podskoczy powiedzmy na ułamek sekundy do 300-500 mv.
jeszcze jedno, o co chodzi z ta pompką powietrza, jake jest jej przeznaczenie i jak powinna działać.


[ wiadomość edytowana przez: _Arti_ dnia 2008-02-28 19:32:21 ]
  
 
Cytat:
co do szczelności układu ssącego to raczej obroty by chyba pływały lub były za wysokie gdyby była nieszczelnośc, ale sprawdze przy okazji ta opcje i zrobie przy okazji zrzuty ekranu z pracy przepływomierza i czujnika temperatury.


niekoniecznie.
Cytat:
jeszcze jedno, o co chodzi z ta pompką powietrza, jake jest jej przeznaczenie i jak powinna działać.


???
  
 
w 2.0 16v jest jakas pompka powietrza - wentylatorek która chodzi ileś tam sekund po odpaleniu silnika, potem sie wyłacza...
  
 
Cytat:
2008-03-01 16:55:58, _Arti_ pisze:
w 2.0 16v jest jakas pompka powietrza - wentylatorek która chodzi ileś tam sekund po odpaleniu silnika, potem sie wyłacza...


Pompa powietrza wtórnego. Takie ustrojstwo dla ekologów. Wdmuchuje powietrze, do kolektora wydechowego w celu łatwiejszego dopalania się spalin w katalizatorze. Jest sterowana zaworem - dlatego po ok 2min się wyłącza. Generalnie można to odłączyć i zaślepić i nic wielkiego się nie dzieje. Check się nie zapala - dlatego nie przypuszczam, żeby w tym był problem. W poliftowych zresztą już tego nie wkładali.
  
 
Ktoś wie gdzie szukac pzyczyny że na pinie G w oplu vectrze A 92 rok, jest napięcie 0,2 V i fejs nie moze sie polaczyć z modułem bo jest za małe własnie napięcie na pinie G?
powinno być około 12V a jest 0,2 V