| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2003-03-22 19:08:47 W końcu zabrałem się za wymianę napinacza rozrządu, rolki napinającej paska klinowego i wszystkich pasków. Koszt:
- rolka napinacza rozrządu (SKF-dokładnie taki sam jak oryginał) 105zł - pasek rozrządu (Gates) - 55zł - łożysko rolki napinacza paska klinowego (6203-FAG) - 17zł tutaj wielkie zdziwienie, albowiem ani w katalogu części Espero, ani w zamiennikach (3 hurtownie w Białymstoku) NIE WYSTĘPUJE kompletny napinacz z rolką do paska klinowego.Kupiłem więc łozysko, które wymieniłem w kółku (nalezy roznitowac trzy metalowe nity i rozkłada się na dwie połówki). Nie jest to rozwiązanie optymalne, ale gość w hurtowni, gdzie kupuję części nie znalazł pasującego kółka wraz łożyskiem - pasek klinowy altenatora itd. (Gates) - 42 zł - łożysko do napinacza paska klimatyzacji - ? niedawno zmieniałem i padło - pasek klinowy klimatyzacji (Gates) - 22 zł - 1,5 Absolwenta plus dodatki Robota w warunkach "polowych" jest spokojnie wykonalna. Zajęła ok.3 h. W moim przypadku wiązała się z demontażem: 1.obudowy filtra powietrza, 2. alternatora, 3.koła pompy wspomagania, 4. kompletnego mocowania napinacza paska klinowego, 5. odkręceniem przewodu olejowego wspomagania, tuż przy pompie |
MaciekGT Espero 1,8 CDX petro ... Warszawa | 2003-03-22 22:06:02 Rozumiem że po tych polowych zmaganiach auto dalej jeździ.. |
SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2003-03-23 08:03:18 Pytanie całkowicie zasadne, natomiast gorzej z odpowiedzią |
damek Zielona Góra | 2003-03-26 19:36:12 ja mam większego pecha przy wymianie rozrządu pompa wody do wymiany |
SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2003-03-26 21:18:49 To raczej cecha naszych autek, a nie pech. Ja tez ją wymieniałem, a przebieg był niewiele większy |
Krawat Audi a4 cabrio Warszawa | 2003-03-27 01:00:56 Z tego co wiem, wymiana pompy wodnej jest zalecana przez daewoo (opla takze) wlasnie przy 120 tys.... |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2003-03-27 09:54:34 Z tego co ja wiem to Opel zaleca wymianę pompy przy każdej wymianie paska rozrządu czyli co 60 tyś km. Daewoo to zbagatelizowało i nie ujeło tej czynności w instrukcajch serwisowych - to jest prawdopodobnie przyczyna naszych problemów wpompami. |
Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2003-03-27 14:08:27
Zaraz , zaraz ! To zerwanie paska rozrządu w moim silniku 2.0 nie powodowałoby żadnego "całowania" i nie wiązałoby się z ŻADNYM uszkodzeniem silnika ??? Coś mi tu nie gra w takim opisie - jeździć dopóki się pasek nie zerwie , bo i tak ... nic się nie stanie |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2003-03-27 14:22:41
Z tego co czytałem, to nasz silnik jest bezkolizyjny. Ale lepiej chyba wymieniać na czas... |
damek Zielona Góra | 2003-03-27 23:59:08 Kolejny dzień u Mechaniora, ponoć muszą kruszyć pompe żeby ją wyciągnąć tak skorodowała, Panowie radze po znajomości zaglądnąć pod samochodzik może zaoszczędzi wam problema, i obowiązkowao Proszę lać dobry płyn, Bo ALMATIN kopletnie sie nie nadaje |
TomaszZ Warszawa | 2003-03-28 10:27:02 Witam Użytkowników ESPERO (pierwszy post)
W moim 1.5 DOHC mechanik (z ASO) wypchnął pompe poprzez dolot płynu w bloku (po zdjęciu rury gumowej, odkręceniu jakiegoś wspornika, odłączeniu akumulatora), od strony rozrządu nie sposób byłą ją ruszyć. Mówił, że pierwszy raz się spotkał żeby tak się "zasiedziała", zwykle wystarczy ręką wyciągnąć lub lekko młotkiem "potraktować". Pozdrawiam TomaszZ |
Jadzwin Espero 2.0T / NUBIRA ... Krakow | 2003-03-28 21:11:36 A jaki jest koszt nowej pompy ?
Pozdr Jadzwin |
Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2003-07-22 14:13:04 Przy wymianie paska rozrządu przy silniku 2.0 SOHC potrzebny jest :
1. pasek rozrządu 2. napinacz i ... co jeszcze ? Powiedzmy, że pompy wodnej nie wymieniam. Do silnika 1.5 potrzebna jest jeszcze rolka, a do 2.0 tylko DWIE wymienione rzeczy ? |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2003-07-22 20:24:20 Z tym, że podobno rolkę z napinaczem (komplet - przynajmniej w 1.8 i 2.0) wymienia się średnio co drugi raz. Jednak to może stwierdzić fachowiec "organoleptycznie". Z tym, że nie każdy ma ochotę brać na siebie taką odpowiedzialność. |
Tomek-Mydlowski Warszawa | 2003-07-22 23:31:42
lepiej wejsc pod auto i odkrecic łape (3 śruby) trzymającą pompe alternator i napinacz - dużo szybciej i wygodniej |
Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2003-07-23 09:34:00
Tomek, ale to samodzielne odkręcanie ma na celu samodzielne sprawdzanie napinacza ? Bo, jeśli odkręcisz ten napinacz, to chyba tak jakbyś zdemontował pasek rozrządu - nie pojedziesz. |
AreQ Espero 1.5 DOHC + LP ... Kraków | 2003-07-23 13:03:47 Wymieniałem pasek w tym tygodniu, auto ma przejechane 128 tys. rolka napinacza i łożysko bez zarzutu, pompa też ok. chiałem wszystko wymieniac ale znajomy mechnik w głowe się popukał i powiedział, że było by grzechem dobre wymieniać na nowe. Więc wymieniłem tylko pasek GoodYear .. 30 pln . Zresazta po pracy silnika ( dzwięku ) można od razu wyczuć, że coś jest z rozrzadem nie tak no a pompa .. jak nie leje a silnik się nie przegrzewa ... to po co wyminiać ???
Problem w tym, że u mnie płyn gdzieś ucieka i celowałem w pompę a ta jest ok wot zagwostka |