Intercooler 2.5TD wiatrak

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!

kiedy powinien się uruchamiać wiatrak na intercoolerze?? Znajomy ma tak ze jak uruchomi klime to odrazu mu sie uruchamia a u mnie cisza Jak jest u was?? Piszcie Dieslowcy krótko i konkretnie sprawa pilna!!!!
  
 
Było na forum
Szukaj, może to coś Ci pomoże
  
 
Było na forum wiem doskonale ale tam niema nic konkretnego. Dlatego powracam do tego tematu. Może ktos sprawdzi u siebie i napisze.

  
 
Szkoda, że nie dopisałeś swoich wątpliwości do tamtego wątku - byłoby łatwiej dla następnych szukających.
  
 
w moim 2,5TDS - ie nie włącza się automatycznie po włączeniu klimy. musi się fest nagrzać, dopiero przy ok 96 st C
pozdro TOMAto
  
 
z tego co pamiętam to pytanie zadałem juz kiedyś i ktos mi odpowiedział,że wiatrak włącza sie przy II stopniu obrotów wiskozy odpowiedzał na to pytanie chyba Gnitecki jeżeli sie pomyliłem w nazwisku to p..szam.Wydaje mi sie że klima i turbo to dwie różne rzeczy nie powiązane z sobą.
  
 
ja tam uwazam ze wiatrak intercoolera wlacza sie wraz z wiatrakami na chlodnicy nie udalo mi sie jeszcze zaobserwowac aby bylo inaczej, pozatym te silniki tak sie grzeja ze te wiatraki zawsze mi chodza jak jest duzy upal a ja butuje po miescie. wiecej energi idzie w atmosfere niz w kola

Pzdr
  
 
Cytat:
2005-06-22 19:54:59, vikens pisze:
ja tam uwazam ze wiatrak intercoolera wlacza sie wraz z wiatrakami na chlodnicy


W jaki sposób?
Wentylator chłodnicy załącza się poprzez wisco (takie tam zjawisko fizyczne), natomiast wentylator intercoolera jest o napędzie elektrycznym. Jaki tutaj związek? Może rozwiniesz?
  
 
Cytat:
2005-06-22 18:13:25, tomato pisze:
w moim 2,5TDS - ie nie włącza się automatycznie po włączeniu klimy. musi się fest nagrzać, dopiero przy ok 96 st C pozdro TOMAto



uruchamia Ci sie jak osiągnie 96 C napewno?? Jaka masz klime manualna czy automat?? Sprawdzałeś osobiście ??

Co do teorii zał. tego wiatraka przy 2 stopniu obrotów wisco to dlamnie jest kompletna bzdura poniewaz wisco jest napedzane mechanicznie i czym cieplejszy jest silnik tym bardziej jest załaczane coś w rodzaju termostatu z sprzegłem
  
 
Cytat:
2005-06-22 20:23:48, kuba pisze:
W jaki sposób? Wentylator chłodnicy załącza się poprzez wisco (takie tam zjawisko fizyczne), natomiast wentylator intercoolera jest o napędzie elektrycznym. Jaki tutaj związek? Może rozwiniesz?



tak bo w mojej omedze sa 4 wiatraki jeden ktory napedzany jest paskiem na pompie wody to jest wlasnie ten o ktorym piszesz, dwa nastepne z przodu na chlodnicy klimatyzacji no i jeden na intercoolerze, i zwiazek jest taki, ze w chlodnicy wody jest czujnik temperatury i jezeli woda osiagnie 100 stopni zalacza wiatraki,

Pzdr
  
 
Cytat:
2005-06-22 15:51:12, zamich pisze:
Było na forum wiem doskonale ale tam niema nic konkretnego. Dlatego powracam do tego tematu. Może ktos sprawdzi u siebie i napisze.



Jako, ze to moj pierwszy diesel, to zapytam. Gdzie jest ten wiatrak intercoolera ?
  
 
Ja mam mojego diesla od 1,5 miesiąca i widze u siebie 2 wiatraki na chłodnicy - nie widziałem jeszcze żeby się kręciły ale specjalnie nie sprawdzałem bo max temp jaką widziałem na moim silniku to 95 stopni i to tylko przez chwile po gwałtownym rozpedzeniu auta potem jak trzymam 140-170 to temp trzyma się gdzies na poziomie 92 stopni.

Co do wiatraka na intercoolerze to jest on chyba gdzieś pod błotnikiem jesli dobrze wyczytałem ze starszych postów. Nigdy go nie widziałem i nie wiem czy się kręci bo nie wiem czy bez rozbierania części można go zobaczyć.

Oma B Kombi 1998 r. klima automatyczna.
  
 
Cytat:
2005-06-23 00:22:53, SABLE pisze:
Jako, ze to moj pierwszy diesel, to zapytam. Gdzie jest ten wiatrak intercoolera ?


Intercooler z wiatrakiem schowany jest pod przednim prawym błotnikiem. Samego wiatraka nie widać, bo schowany jest w gumowym chwycie powietrza do intercoolera. Wlot powietrza do intercoolera umieszczony jest koło prawego przeciwmgielnego reflektorka na zdarzaku. Powinna tam być kratka z przelotem. Jesli jej nie ma , a jest kratka jak z benzynki (czyli bez przelotu), to należy wyciąć (nawiercić) otwory a najlepiej kupić nową, bo inaczej dupa z chłodnicy powietrza .Poza tym umiejscowienie tejże chłodnicy powietrza doładowującego budzi moje poważne wątpliwości. Najlepiej było by ja przenieść bezpośrednio na przód auta, bez tych wszystkich wiatraczków i dolotów powietrza.

Vikens, co ty masz za auto ? W x25DT nie było elektrycznego wiatraka, tylko wisco! Przeróbka siakaś
Te dwa wentylatory z przodu to od klimy.


[ wiadomość edytowana przez: kuba dnia 2005-06-23 14:53:50 ]
  
 
Ta sprawa nie dała mi spokoju. Zdemontowałem intercooler roboty było duzo. Ale jak juz wiem teraz gdzie czego szukac to nastepnym razem pujdzie szybko. Intercooler był zawalony głotem a wiatrak zardzewiały po wyczyszczeniu wszystkiego ulzyło mi. Teraz wiatrak działa!!!!!. jak podłącze go na krótko. ale jeszcze niewiem kiedy powinien sie uruchoimć. Wiecie moze gdzie jest czujnik temp wody?? Może wyjać go i zrobic zworę zeby komp myslał ze woda sie gotuje i wtedy odpali. A co do 2 wetnyatorków z przodu to chodzą one razem z klimą!
  
 
A coolera w środku nie czyściłeś? Na pewno turbina przepuszcza olej , a jak przepuszcza, to w/w zawalony jest olejem. Czyli chłodzenie powietrza jest do dupy.
A teraz moje przemyślonka co do załączania wiatraka.
Jaki jest związek między załączeniem wiatraka a temp. silnika? Raczej żaden. Cóler ma za zadanie chłodzić powietrze doładowujące silnik a nie chłodzić sam silnik! Więc powinien się uruchamiać razem z turbiną . Czyli w zakresie obrotów między 2100 a 2300. W związku z tym, agadka. Gdzie może znajdować się czujnik powodujący uruchomienie wiatraka?
  
 
Nie dam za wygrana. temat zostaje cały czas aktualny. Uderze do serwisu opla pracuje tam teraz znajomy mechanik. Bede cały czas szukał nie daruje musi ktos wiedziec. A musze sie pochwalic stanem mojej turbiny jest super oleju w intercoolerze było tyle co kot napłakał próbowałem wylać z niego olej ale poleciały dosłownie 2 krople małe to co było na sciankach. Ale autko od wymiany do wymiany pochłonie sobie ok 200ml oleju
  
 
W chołodnicy są !!! 2 !!! czujniki !!!

Pierwszym czujnikiem który zapina "pierwszy bieg" wentylatorów w okolicach temp. 92-93*C znajduje się w chłodnicy u góry vis a vis alternatora a załącza ;

dwa wentylatory chłodnicy (te same co od klimy) i intrcooler


Drugi czujnik który zapina "drugi bieg" wentylatorów jest poniżej pierwszego czujnika (nad korkiem spustowym boryga z chłodnicy) i zapina w okolicach temp. 95-96*C a załącza ;

te same wentylatory tyle że kręcą się szybciej tak jakby miały "drugi bieg"

Moze zawiłe ale tak jest u mnie!!!


  
 
No nareszcie!!!!
Na sam koniec posiadania TD rozwikłana tajemnica załączania wiatraka na intercoolerze
W tym wypadku chyba zostawię sobie dieselka i będę powoził dwoma omeśkami
A czy na pewno?
  
 
Dzięki za info teraz moge spac spokojnie. Tylko ze moje autko osiaga temp 90C i natym koniec. Najwiecej miało 96C przy temp zew 28C i jeżdzie w miescie.

kuba zostaw sobie diesla co ropniak to ropniak

[ wiadomość edytowana przez: zamich dnia 2005-07-03 00:13:56 ]
  
 
A jak chcesz sprawdzić czy witraki się załączają to zdejmij kostkę czujnika zrób zworkę i zobaczysz czy CHODZĄ