Kłopot, ze sprzęgłem Omega MV6 manual

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Ostatnio w mojej Omce zaczęło dziwnie pracować sprzęgło.
Problem polega na tym, iż jadą np. w korku przy dojeżdżaniu do następnego auta, sprzęgło łapie coraz niżej, aż przy samej podłodze, jak je wtedy "przpompuje" to jest dobrze, ale przez chwilę, później znowu tak się dzieje.
Przy normalnej jeździe, przy zmianach biegów wszystko jest dobrze.
Powiecie, że temat już był, o sprzęgle był racja.
Kiedyś miałem podobną usterkę, ale wtedy po prostu sprzęgło stopniowo ginęło, aż do tego stopnia, że nie mogłem wrzucić biegu. Przyczyną był... niski poziom płynu hamulcowego.
Teraz płynu jest dosyć.
Nie wiem czy to tarcza czy docisk czy może jedno i drugie.
Wciskając sprzęgło czasami przy samej podłodze, czuć jakby pedał o coś zaczepiał, nie jest mechanicznie połączony ze sprzęgłem, więc nie wiem co to może być.

Co Wy na to??
  
 
Jak sam zauważyłeś, hamulce i sprzęgło są na jednym płynie. Grzebałeś coś ostatnio przy hamulcach? Bo raczej objawy wskazują na zapowietrzenie sprzęgła.
  
 
Przy hamulcach nic nie robiłem. W sumie to jakby lekko ubywało płynu hamulcowego, ostatnio dolewałem ok. 200-300ml, ale pod autem jest sucho. Jest coś takiego jak odpowietrzanie sprzędła? Hamulców owszem, ale sprzęgło? Jeśli tak to jak
  
 
jest odpowietrzenie sprzegla. Wysprzeglik ma takowa srubke do tego, podobnie jak w hamulcach sie odpowietrza Przynajmniej w A tak jest, ale watpie by to sie roznilo.
  
 
Cytat:
jest odpowietrzenie sprzegla. Wysprzeglik ma takowa srubke do tego



Może zadam głupie pytanie, ale gdzie tego szukać??
  
 
przy skrzyni Na pewno zauwazysz idacy do tego metalowy przewod, idzie jeden do skrzyni, wiec na pewno dasz rade znalezc Najwygodniej z kanalu.
  
 
Cytat:
2008-08-08 13:14:33, Langi_84 pisze:
ostatnio dolewałem ok. 200-300ml,



Wyciek
nie ma takiej opcji by ubywało płynu, no chyba, że gotujesz ale wtedy Niech Bóg ma Cię w opiece.
  
 
hmmm w sumie ja tez ostatnio musialem dolac 150ml plynu, w zbiorniczku doszlo do min. Obejrzalem wszystkie zaciski i przwody, ale bylo sucho. Jak dotad przejechalem z jakies 300km glownie po miescie, czyli sprzeglo i hamulec non-stop w uzyciu, a plynu raczej nie ubylo, na pewno nie na tyle by to jeszcze zauwazyc. Trapi mnie to strasznie, co moglo sie stac, ze plynu ubylo. Jakby gdzies przewod hamulcowy byl walniety, to plyn raczej bardzo szybko by zwial, kilka hamowan i z glowy. Moze to byc cos jeszcze ze sprzeglem, bedzie trzeba mu sie porzadnie przyjrzec.
Tak swoja droga - czy ktos sie orientuje jaka sruba jest uzyta w wysprzegliku w R28?
  
 
Co do działania sprzegła to ja stawiam na siłownik przy skrzyni, pada dużo częściej niż pompa. Może sie zapowietrzać włąsnie w taki sposób. Dziwny jest jednak ten ubytek 200-300 ml to duzo strasznie, taki wyciek z wysprzegnika napewno by sie pokazal na łaczeniu skrzyni z silnikiem
  
 
Cytat:
to ja stawiam na siłownik przy skrzyni



Tak to się nazywa? Wymienia się tylko to czy może w komplecie z całą skrzynią

Trzeba będzie się do Mariosa uśmiechnąć. Od razu chyba sprzęgło całe wymienię. Ponad rok temu wymieniałem simmering przy skrzyni od strony wału, to mój mechanik mówił, że już powoli się kończy Tylko nie wiem, czy kupować nowe (pewnie 600-700 przyjdzie), czy jakieś jeszcze zdatne od Mariosa, nigdy mnie nie zawiódł jeszcze.

Koledzy, WIELKIE dzięki za szybki odzew.

Pozdr
  
 
Siłownik przy skrzyni = wysprzęgnik.
  
 
Ok, teraz dużo jaśniej

Jeszcze raz dzięki!
  
 
Cytat:
2008-08-08 20:14:32, fatboy82 pisze:
hmmm w sumie ja tez ostatnio musialem dolac 150ml plynu, w zbiorniczku doszlo do min.


jak się zużywa klocki tłoczki się bardziej wysuwają i płyn schodzi "niżej" - może tu masz przyczynę. Ale nie znam szczegółów z historii Twego auta więc traktuj to tak na marginesie.
  
 
Cytat:
2008-08-08 23:08:26, 7gsi pisze:
jak się zużywa klocki tłoczki się bardziej wysuwają i płyn schodzi "niżej" - może tu masz przyczynę. Ale nie znam szczegółów z historii Twego auta więc traktuj to tak na marginesie.



zwlaszcza ze tarcze i klocki sa nowe Na poczatku balem sie, ze przy wymianie jakis przewod naruszylem i cieknie, ale na szczescie okazalo sie ze wszystko gra.
  
 
Cytat:
2008-08-08 22:33:35, Langi_84 pisze:
czy kupować nowe (pewnie 600-700 przyjdzie),



Orginał 200 zł.
  
 
Cytat:
Orginał 200 zł.



Cena wysprzęglika? Czy kompletnego sprzęgła? Na allegro znalazłem wysprzęglik używkę za 200zł, tarcza i docisk Sachs'a 600zł.
Zastanawiam, się nad sprzedażą mojej ukochanej Omki, więc nie wiem czy jest sens na kupno nowego, zważywszy, że auto ma już aż 14 lat
  
 
Cytat:
2008-08-09 09:41:36, PiotrS pisze:
Orginał 200 zł.



wysprzęglik
  
 
Dzisiaj znowu dolewka płynu. Ok. 100ml, ale sprzęgło, tzn. pedał jest miękki wczoraj jeszcze było normalnie. Zauważyłem pod autem małą plamkę = wyciek, może to być z tego wysprzęglika?
Wysprzęglik co on robi? No, pewnie wysprzęgla Ale czy on może powodować, że pedał sprzęgła podczas wciskania jakby o coś przyhaczał?
  
 
Tak wygląda twój wysprzęglik. Wszystkie omegi B mają taki sam.
Możliwe, że uszczelnienie tłoka padło i dlatego wycieka. Odgłosy z tamtych rejonów czy stuki mogą również oznaczać zużycie łożyska lub docisku (możliwe, że do łożyska dostał się płyn hamulcowy, który jest żrący i powoduje korozję).
P.S. Wysprzęglik działa jak lewarek. Kiedy naciskasz pedał sprzęgła, uruchamiasz pompkę, która tłoczy płyn do wysprzęglika, a ten na skutek ciśnienia wysuwa się i poprzez łożysko sprzęgła wciska sprężynę docisku powodując jego odsunięcie od koła zamachowego i rozłączenie sprzęgła. KPW??
  
 
Teraz wszystko jasne

A co byś Ilku doradził, wymienić wszystko (tarcza, docisk, wysprzęglik), zapobiegawczo, czy tylko wysprzęglik. Ale pewnie dopiero jak się rozłoży, to będzie widać co wymienić.

Pozdr