 Adam_Jabu Przeworsk | Witam. Przejeździłem na jednych oponach 205/60/R15 na tylnej osi jakieś 1,5 sezonu i ostatnio dostrzegłem usterkę jednej opony i ją wymieniłem na nową taką samą. Zmierzyłem później głębokość rowków tej nowej wymienionej i głębokość rowków z drugiej strony osi, opony którą używałem ok. 1,5 sezonu. Rożnica pomiędzy głębokością rowków nowej opony i tej używanej wynosi 1,9mm. Nie wiem czy i jeśli tak to w jakim stopniu wpłynie to na działanie szpery? Wydaje mi się, że przez tą różnice głębokości rowków szpera będzie pracować cały czas, również przy jeździe na wprost. Jeśli dobrze myśle to czy szpera nie będzie po prostu zbytnio przez to obciążona? A możę taka różnica głębokości rowków nie odbije się na działaniu szpery? Proszę o wypowiedzi w tej sprawie.
Pozdrawiam |