Stożek...jak to z nim jest?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
czytam na różnych forach i w różnych topicach o stożkach...
Jak to z nimi jest? Jedni mówią,że poprawiają osiągi inni ,że pogarszają.
Jak to się ma do np. 2107 z instalacją LPG?
  
 
Witam
ze stożkami jest tak że po pierwsze nie spodziewaj się zbyt wiele po stożku, po drugie trzeba stożek dobrac pod kątem odpowiednich oporów ssania, długości przewodu itd... . jeśli chcesz to robić samemu, czeka Cie wiele prób. Tak naprawdę decydowałbym się na stożek przy nietypowym silniku/gaźniku, kiedy nie miałbym miejsca na standartową puszkę z filtem.
Stożek może być niezbędny gdy sporo zwiekszysz moc silnika i jego apetyt na paliwo, wtedy by je spalić potrzebujesz więcej powietrza
  
 
Hm...czyi teoretycznie gdybym teraz przy orginanym gaźniku dał stożek, to moc by spadła. A jak z dzwiękiem silnika? zmienia się cos?
  
 
LPG = brak stożka

  
 
Ok, ale przy okazji chce się dowiedziec jak by to było gdyby LPG nie było, więc jak z dzwiękiem silnika?
  
 
Dźwięk?. Radio sobie włącz z dobrą muzyką, szkoda kasy na coś co może Ci pogorszyć pracę silnika
  
 
Wyjmij filtr powietrza to się dowiesz. Słychać głośny syk zasysanego powietrza i tyle.
  
 
Nie polecam sozka do gazu- kiedys byl u mnie Scrapi-czy jaka to mial ksywe- zrobil sobie otwarta puszke, i najpier przestalo auto jezdzic, a jak podregulowal gaz, to jezdzilo-ale zlopalo ponad 2 razy tyle gazu co wczesniej a byul u mnie po moja puszke - jak wstawilem dellorto-puszka sie ocalala, cala i nie wycieta

Zauwaz ze przy lpg-zamykaja dolot powietrza - wstawiajac stozek, dostarczasz wiecej powietrza-bo sozek jest otwarty- a nie w puszcze.
Zdecydowanie odradzam :-> klubowicz bastek od samarki-przerabial temat wiele razy, power rury itd.
  
 
Ostatecznie alternatywą dla stożka w seryjnych/słabo dłubniętych silnikach może być wkładka "sportowa" K&N do Łady kosztuje 136zł, a w momencie gdy ja np. za seryjny filtr płacę 6,75zł to należy sobie zadać tylko pytanie: czy to się opłaca skoro efekt może być różny...
  
 
Jeżeli chodzi o stożki, to test jest w lutowym numerze GT- testowane na hamowni na Hondzie Civic Type R. I najlepszy z nich zwiększył przepływ powietrza zaledwie o 2.5% a moc o 1,7 KM. "Powalająca" poprawa osiągów
  
 
Ciekawe, że każda moja ingerencja w seryjną puszkę od filtra powietrza, każde powiększenie otworu dolotowego tylko pogarszało pracę silnika.
Poprawa jest natomiast, gdy wymieniam filterek powietrza na nowy, lepiej wkręca się na wyższe obroty.
Mam wrażenie, że na wysokich obrotach mam zbyt mało powietrza (dodam jeszcze, że na gaźniku, w środku puszki mam parownik od LPG- który troszkę zawęża przepływ).
Planuję więc pozostać przy seryjnej puszce, ale włożyć taki filtr z siatki metalowej, zamiast papierowego.

Rozmyślam także nad rozwiązaniem polegającym na tym, że puszka filtra pozostaje pusta, a stożek mocujemy do rury od dolotu powietrza.
  
 
Cytat:
2008-02-05 14:04:23, A13 pisze:
Rozmyślam także nad rozwiązaniem polegającym na tym, że puszka filtra pozostaje pusta, a stożek mocujemy do rury od dolotu powietrza.


Podobne rozwiazania wystepuja np. u Węglarskiego, gdzie stożek z rurą prowadzi do kopułki przymocowanej zamiast puszki filtra do gaźnika
  
 
No właśnie, jakby taki element specjalnie pod Ladę był zrobiony, to byłoby to ciekawe...

Wracając do puszki, to mam wrażenie, że Radzieccy naukowcy wyliczyli ją w kosmicznej technologią i dlatego każda ingerencja jest niekorzystna.
  
 
Pewnie ze tak.
AFR - to sie liczy.Zmieniajac jeden parametr, nalezy zmienic i drugi.
  
 
Cytat:
2008-02-05 15:19:27, A13 pisze:
No właśnie, jakby taki element specjalnie pod Ladę był zrobiony, to byłoby to ciekawe... Wracając do puszki, to mam wrażenie, że Radzieccy naukowcy wyliczyli ją w kosmicznej technologią i dlatego każda ingerencja jest niekorzystna.




niestey poszli na skróty i kupili od włochów razem z resztą