MotoNews.pl
  

Dla tych co maja koło dwumasowe.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ciekawostka
Ciekawe czy to działa?
  
 
Na wyobraźnię.....na pewno
  
 
Po to ktos wymyslil dwumas ze diesle o duzej mocy wytwarzaja drgania o duzym momencie ,ktore skutecznie zniszcza skrzynie biegow uklad przeniesienia napedu i wszystko co napedzaja ,nawet alternator ma sprzeglo jednokierunkowe,o czyms to swiadczy.
Guma ma najlepsze zdolnosci do pochlaniania drgan ,ale stosunkowo krotka zywotnosc.
Pozatym dwumas w normalnych warunkach wytrzyma 100-150 tkm to juz nie jest wtedy az takim kosztem.
No chyba ze taniej wymieniac polosie przeguby i skrzynie biegow
  
 
Cytat:
2008-09-11 22:04:15, Bigelektron pisze:
Po to ktos wymyslil dwumas ze diesle o duzej mocy wytwarzaja drgania o duzym momencie ,ktore skutecznie zniszcza skrzynie biegow uklad przeniesienia napedu i wszystko co napedzaja ,nawet alternator ma sprzeglo jednokierunkowe,o czyms to swiadczy. Guma ma najlepsze zdolnosci do pochlaniania drgan ,ale stosunkowo krotka zywotnosc. Pozatym dwumas w normalnych warunkach wytrzyma 100-150 tkm to juz nie jest wtedy az takim kosztem. No chyba ze taniej wymieniac polosie przeguby i skrzynie biegow

tak tak to wygląda w teori a w praktyce to już dużo dużo lepiej co najmniej 2 razy większa wytrzymałość zestawu tarcza docisk łożysko 2 razy taniej w zakupie (trzeba wymienić wszystko) i cierpi na tym tylko trochę komfort jazdy .Raczej niewyczuwalny mankament
  
 
Cytat:
2008-10-03 09:37:20, rng17 pisze:
tak tak to wygląda w teori a w praktyce to już dużo dużo lepiej co najmniej 2 razy większa wytrzymałość zestawu tarcza docisk łożysko 2 razy taniej w zakupie (trzeba wymienić wszystko) i cierpi na tym tylko trochę komfort jazdy .Raczej niewyczuwalny mankament


No zestaw napewno wytrzyma wiecej i jest tanszy ale skoro nie tlumi drgan to cos wytrzyma przez to krocej Bo gdyby byl niepotrzebny to ktos by go nie projektowal
  
 
No ale przeciez teraz na ile robi sie auta na 5 lat ...?
  
 
Do (dużego E )słuchaj po prostu tłumik drgań skrętnych jest znowu w tarczy sprzęgła a nie w kole zamachowym i po karzdej wymianie jest nowy czyli te spręrzynki . Do tarczy przy kole dwumasowym masz tarczę bez spręrzynek i cała tajemnica .Do tej pory się bez tego obywano i nikt nie narzekał i nic nie wymieniał
  
 
Cytat:
2008-10-04 16:40:13, rng17 pisze:
Do (dużego E )słuchaj po prostu tłumik drgań skrętnych jest znowu w tarczy sprzęgła a nie w kole zamachowym i po karzdej wymianie jest nowy czyli te spręrzynki . Do tarczy przy kole dwumasowym masz tarczę bez spręrzynek i cała tajemnica .Do tej pory się bez tego obywano i nikt nie narzekał i nic nie wymieniał

Zobacz najpierw jak dziala dwumas i jaki duzy skok maja te sprezynki i jaka jest zdolnosc do pochlaniania drgan dwumasu a jaka zwyklego sprzegla.
Do tej pory sie obywalo bez dwumasu bo zwykle diesle nie mialy takich momentow.
Wez 2.0 turbo diesel ma teraz przynajmniej 130 koni i 340NM i wiecej.
A ile mialy stare diesle z np 97r ...i wlasnie po to zrobiono teraz dwumas ,a sprezyny i guma sa w kole zamachowym bo w tarczy poprostu sie takiego tlumika nieda zmiescic .
Widze jednak ze rozmowa z toba to jakbym komus tlumaczyl ze jazda na gazie jest niszczeniem silnika.A gaziarze i tyak wiedza lepiej i twierdza ze jest tylko taniej
  
 
ok.niema co się sprzeczać chodziło o alternatywe dla drogich zestawów dwumasowych a ja porostu wiem że się sprawdzają w praktyce a czy ktoś skorzysta to jego sprawa . A niewiem czy wiesz że koła dwumasowe są masowo montowane też w nowych benzyniakach a wcześniej niebyły a fury jeżdziły nawet te dużo mocniejsze niż 130 koni i400 niutonów