Silnik krokowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam kolegów!

Zwracam się z pytaniem jak dobrać się do silnika krokowego w motorze 1,516V? Mój problem polega na tym, że opornie schodzi z obrotów, a przy zejsciu potrafi z powrotem podbić no i oczywiście ma tendencję do pływania na wolnych. Chcę zacząć od przeczyszczenia silnika krokowego. Jezeli ktoś z Was może podpowiedzieć co jeszcze spr. lub wyczyścić to proszę o podpowiedzi. Zapewniam, że będę bardzo wdięczny gdyż nie uśmiecha mi się płacić za takie rzeczy frycowego w ASO. Nadmieniam, że samochód jeździ tylko na Pb gdyż miejsce kuchenki gazowej jest w kuchni.
Pozdrawiam DAREK2
  
 
zamów kolego czarodziejska ksiege napraw Espero i tam wszystko bedzie napisane

co do kuchenki gazowej zgadzam sie,nie woze jej w samochodzuie a gaz owszem pozdrawiam
  
 
Do silnika krokowego dobierzesz się "od tyłu" przepustnicy patrząc na silnik od str. chłodnicy. Wszystkie przedstawione przez Ciebie problemy wskazują na to, że istotnie przyczyną niedogodności jest silniczek krokowy. Jeśli natomiast chcesz wiedzieć, co jeszcze opłaca się sprawdzić, to polecam zdjąć kopułkę rozdzielacza zapłonu, sprawdzić w jakim stanie jest cewka (w kopułce), palec rozdzielacza, kable i czpienie samej kopułki. Kable mogą być zardzewiłe wewnątrz i wtedy należało by je wymienić, natomiast czpienie kopułki moga być "poprzypalane", jeśli są czarne, to należało by wymienić kopułkę. Co do cewki natomiast, to ma ona na zwoju drucika iedzianego, taką charakterystyczną osłonkę z tkaniny, która wyjątkowo lubi się zdzierać i odsłaniać sam drucik, co może być przyczyną przeskoków iskry.
Wracając jednak do samego silniczka krokowego za przepustnicą masz dwie wtyczki. Ta bliżej lewej stroy jest od czujnka położenia przepustnicy, ta "głębiej" właśnie od silniczka.
Pozdrawiam - Speed R