Cisnienie oleju.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Otóz jak zaczęło sie zimno to mam takie objawy. Po odpaleniu zimnego silnika wszystko jest ok, lecz gdy od razu (tzn tak po 30 sek.) rusze to czasami mrugnie lampka ciśnienia oleju do momentu lekkiego nagrzania silnika. Jak dłużej postoje po odpaleniu to po ruszeniu nie mruga.
Poziom oleju w normie, wymieniany gdzieś jakieś 900 km temu podczas wymiany uszczelki pod głowicą. Olej inny niz zawsze leje, mechanik wlał ELF-a mineralny, ja lałem ostatnio orlen platinium mineralny. Co to może być? Nigdy tak nie miałem. Przebieg 270000km.
  
 
Zmierz ciśnienie oleju, to będziesz wiedział.

Być może jesteś kolejnym użytkownikiem, który zakatował silnik minerałem, twierdząc, że gęstszy=lepszy.

pzdr
  
 
Od prawie 11 lat jezdze tym samochodem na mineralnym, wiec nie zgodze sie ze zakatowalem go olejem. Dzieje sie to tylko przez jakeś 5 do 10 min po uruchomieniu zimnego silnika i jak jest na zewnątrz bardzo zimno. Jak jest powyżej zera i jak jest ciepły silnik nie ma takich objawów.
  
 
A 11 lat to ile km ? 100 tysięcy ? 200 ?

Jeśli nic mu nie jest, to czemu świeci kontrolką ?

Przy czym chciałbym zaznaczyć, że toyotowe czujniki włączają kontrolkę dopiero, kiedy ciśnienie oleju na obrotach zwanych wolnymi jest 3-krotnie niższe od normy ( sprawdzone 4 czujniki, z silnikiem 5S ).

Ale nic, nie czepiam się. Jeśli silnik masz w środku czyściutki, i wszystko z nim w porządku, to proszę o zdjęcie głowicy po zdjęciu dekla - w 2E-E nie jest to skomplikowane, a dużo wniesie do dyskusji.

pzdr
  
 
Sorki, ale nie chce mi sie bawic z pokrywa zaworów bo po wymianie uszczeli głowicy, o której pisałem podciekała olejem i troche było zabawy by uszczelnić. A co to wniesie do dyskusji taka fotka z ubebranymi olejem elementami głowicy.
11 lat 200 tysiecy km.
A z drugiej strony to dlaczego jak jest ciepło to jest ok? Może po prostu ten olej w niskich temperaturach jest jakiś niedobry.
I jeszcze jedno, kiedy mierzyć to ciśnienie, zaraz po odpaleniu na bardzo zimnym, czy w wielu wariantach.
  
 
U mnie dzisiaj po calym dniu mrożenia kontrolka tak gasła:

http://pl.youtube.com/watch?v=4ONYAElfXpc

U ciebie na mineralnym jak gasnie ?

Wczesniej nigdy ci sie nie zdażylo zeby sie zaswiecila choc nawet raz , dopiero teraz jak sie schlodzilo i na tym oleju ?
  
 
Cytat:
2009-01-06 15:31:44, mirwin pisze:
Sorki, ale nie chce mi sie bawic z pokrywa zaworów bo po wymianie uszczeli głowicy, o której pisałem podciekała olejem i troche było zabawy by uszczelnić. A co to wniesie do dyskusji taka fotka z ubebranymi olejem elementami głowicy. 11 lat 200 tysiecy km. A z drugiej strony to dlaczego jak jest ciepło to jest ok? Może po prostu ten olej w niskich temperaturach jest jakiś niedobry. I jeszcze jedno, kiedy mierzyć to ciśnienie, zaraz po odpaleniu na bardzo zimnym, czy w wielu wariantach.


Ja tez cale zycie na mineralnym 15w40 Quaker state przebiegi 150,200.260tys wszystko Diesle i nie ma zadnych powodow aby lac do czegokolwiek syntetyk.
A wlasnosci myjace oleju nie maja zadnego powiazania z tym czy to syntetyk czy mineralny,po Quakerze jest zawsze czysto w silniku zero osadu.
Elf natomiast i te polskie wynalazki z Orlenu i innej bimbrowni to najwieksze scierwo,nawet na bagnecie oleju sie przypalaja.
Pytanie ile W na ile ma ten Elf,pomijajac ze moze nie trzymac parametrow.
Jezeli problem sie pojawil po jakiejs robocie i wymianie oleju to przedewszystkim zmien olej na taki na ktorym problemu nie bylo i bedziesz mial odpowiedz co sie stalo.
  
 
Cytat:
2009-01-06 15:31:44, mirwin pisze:
I jeszcze jedno, kiedy mierzyć to ciśnienie, zaraz po odpaleniu na bardzo zimnym, czy w wielu wariantach.



Oczywiście, że na ciepło.

Dla 3S/5S mierzy się na wolnych i na 3000.

11 lat użytkujesz auto, i nie masz do niego żadnej serwisówki ?

pzdr
  
 
A po co serwisówka? Przez 11 lat i 200 tys. km prawie nic nie było robione czego bym nie pamiętał.
Do Cromm'a - po odpaleniu kontrolka gaśnie prawie od razu i nie zapala sie póki auto nie ruszy. Dopiero jak ruszy to czami mignie tak z 4 razy w czasie 3 do 5 minut, a potem wszystko ok.
  
 
Cytat:
2009-01-07 09:04:25, mirwin pisze:
A po co serwisówka? Przez 11 lat i 200 tys. km prawie nic nie było robione czego bym nie pamiętał. Do Cromm'a - po odpaleniu kontrolka gaśnie prawie od razu i nie zapala sie póki auto nie ruszy. Dopiero jak ruszy to czami mignie tak z 4 razy w czasie 3 do 5 minut, a potem wszystko ok.

A moze wiazka silnikowa jest gdzies przetarta do masy????
  
 
Cytat:
A moze wiazka silnikowa jest gdzies przetarta do masy????


Też myślę, że to coś z elektryką, może czujnik w 18 letniej corolci już w niskich temperaturach nie domaga, ale jak to stwierdzić. Pewnie trzeba wymienic na nowy lub sprawny i zobaczyc co sie dzieje.
Pozdrawiam.
P.S.
A lepiej kupic oryginał za ok 90 PLN czy zamiennik w cenach od 13 do 25 PLN?

[ wiadomość edytowana przez: mirwin dnia 2009-01-07 13:33:54 ]
  
 
a jak wlaczysz wszystkie odbiorniki pradu nie zapala sie na biegu jalowym ?
Ja bym chyba zmienil ten olej...
  
 
Cytat:
2009-01-07 20:12:12, Cromm pisze:
a jak wlaczysz wszystkie odbiorniki pradu nie zapala sie na biegu jalowym ? Ja bym chyba zmienil ten olej...


Nie, nie zapala się.