MotoNews.pl
10 Silnik chodzi nierowno, nie ma mocy... (237919/0) - PT
  

Silnik chodzi nierowno, nie ma mocy...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich

Mam pytanko i prosbe o rade - opisze moze jaki mam problem.
W piatek w trakcie jazdy silnik zaczal chodzic jakby tylko na 3 cylindrach, stracil moc (ciezko bylo wrecz ruszyc z miejsca). Zatrzymalem sie, wykrecilem swiece i zobaczylem ze pierwsza od strony rozrzadu jest mokra. Podejrzenia padly na uszczelke pod glowica - ze puscila i cylinder jest zalewany plynem. Wymienilismy wiec z kolega uszczelke (faktycznie uszkodzila sie na tym wlasnie cylindrze) - niestety po zlozeniu wszystkiego z powrotem problem pozostal. Silnik jest juz mocniejszy, swieca nie jest mokra ale chodzi kulawo. Na wolnych obrotach sie trzesie, przy dodaniu gazu sie zadlawi i slychac ze nie dzialaja dobrze wszystkie cylindry... Nie reaguje na regulacje obrotow srubka... Na wyzszych obrotach jest troszke lepiej ale praca silnika nie jest rowna i jest po prostu slaby (szarpie w czasie jazdy, zle przyspiesza). Posprawdzalismy wszelkie wezyki, przewody i nie znalezlismy przyczny. No i teraz pytanka:

- jakie sa objawy uszkodzenia cewki zaplonowej ? jak sprawdzic czy jest dobra ??
- jakie zuzytej kopulki ?

Czy moze to byc ktoras z w/w przyczyn a moze macie inne pomysly ??
Silnik to 1.6 4AFE - Carina II 1991 - objawy sa takie same i na gazie i na benzynie z tym ze na benzynie bardziej odczuwalne. Naprawde rece mi juz opadaja -bede wdzieczny za wszelkie rady.
Pozdrowionka.
  
 
Aha - i zauwazylem ze jeden z przewodow (wlasnie na tym cylindrze) jest jakis dziwny - musieli mi go uszkodzic jak wymieniali rozrzad glowka przewodu jest miekka (jakby wyrwana) - jak myslicie - mogli uszkodzic mi przewod i moze on dawac za slaba iskre ???
  
 
Cytat:
2009-10-04 21:11:21, Piotr_Dzialdowo pisze:
Aha - i zauwazylem ze jeden z przewodow (wlasnie na tym cylindrze) jest jakis dziwny - musieli mi go uszkodzic jak wymieniali rozrzad glowka przewodu jest miekka (jakby wyrwana) - jak myslicie - mogli uszkodzic mi przewod i moze on dawac za slaba iskre ???


Pewnie ze moze wymien kable i zmierz kompreche.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2009-10-04 21:11:21, Piotr_Dzialdowo pisze:
Aha - i zauwazylem ze jeden z przewodow (wlasnie na tym cylindrze) jest jakis dziwny - musieli mi go uszkodzic jak wymieniali rozrzad glowka przewodu jest miekka (jakby wyrwana) - jak myslicie - mogli uszkodzic mi przewod i moze on dawac za slaba iskre ???


i od tego trzeba było zacząć ,bo jak nie ma zapłony na świecy to też jest mokra tylko że od paliwa,nie wiem jak wyglądała u ciebie świeca,a przy gazowni trzeba wymieniać kable WN co 30tyś km.
  
 
Cytat:
2009-10-05 10:13:29, syd pisze:
[...] przy gazowni trzeba wymieniać kable WN co 30tyś km.



To już lekka przesada i standardowy tekst gazowników
Ja sam przejechałem 150tys. na kablach, a poprzedni włściciel co najmniej drugie tyle
Pozdro.
  
 
A propo kabelków... Czy są kabelki NGK do silnika 1.6 LeanBurn.. bo tam na kablach są te plastikowe zapinki do rozdzielacza a nie tak jak w zwykłych 1.6 gumowe czopy.... bo tak patrzałem na stronkach ale nigdzie nie było dobrze zobrazowane jeżeli chodzi o kable NGK. Kurde bo gdzieś moje kable przebicie mają... no ale czego się spodziewać po kablach za 140 zł.
  
 
Cytat:
2009-10-05 23:30:45, Perzan pisze:
To już lekka przesada i standardowy tekst gazowników Ja sam przejechałem 150tys. na kablach, a poprzedni włściciel co najmniej drugie tyle Pozdro.


nie jestem gazownikiem tylko jego użytkownikiem i wiem że bezpiecznie jest je wymienić a nie szewcować obudowę filtra jak to wiele razy widziałem,poza tym nie ma żadnych strzałów,silnik fajnie chodzi, a lepiej zapobiegać niż leczyć.pozdro.
  
 
Cytat:
2009-10-06 08:23:18, tomoplw pisze:
A propo kabelków... Czy są kabelki NGK do silnika 1.6 LeanBurn.. bo tam na kablach są te plastikowe zapinki do rozdzielacza a nie tak jak w zwykłych 1.6 gumowe czopy....


Zapytaj może w motolargo: http://www.e-ngk.pl, maja nawet formularz na tego typu zapytania na stronie.
Ja u nich kupowałem kable do Avensis przez Allegro i wszystko było OK.
  
 
Cytat:
2009-10-06 08:39:40, syd pisze:
nie jestem gazownikiem tylko jego użytkownikiem i wiem że bezpiecznie jest je wymienić a nie szewcować obudowę filtra jak to wiele razy widziałem,poza tym nie ma żadnych strzałów,silnik fajnie chodzi, a lepiej zapobiegać niż leczyć.pozdro.



Od braku strzałów są sekwencyjne instalacje gazowe, a nie kable co 30kkm.

Dobrze wyregulowane II generacje też nie strzelają.

Już widzę ludzi, wymieniających kable w 3VZ co 30kkm ( dla informacji : ASO wedle 600zł, zamienniki bez mała w tej samej cenie ).

Niemniej jednak wszelkie niedomagania instalacji panowie gazownicy zwalają na stare kable, świece, a jak już nie mają co wymyślić, to mówią, że silnik jest w kiepskim stanie

pzdr
  
 
Cytat:
2009-10-05 23:30:45, Perzan pisze:
To już lekka przesada i standardowy tekst gazowników Ja sam przejechałem 150tys. na kablach, a poprzedni włściciel co najmniej drugie tyle Pozdro.


Proste .Kable jak orginalne to i 200 -300 wytrzymują a zamienniki to zagadka napewno nie polecam JAN_MORA niedość że niedają się zdjąć w jednym kawałku to wytrzymują około 30 tys to może o takie chodziło ja w końcu wruciłem do starych orginalnych i mam spokój a wymieniłem bo gazownik mi mędził trzeba wymienić teraz to łapa na kable jak nie kopie to jest oki
  
 
Odnosnie kabli oryginalnych ,to sprawa jest prosta wytrzymuja srednio 100-150 tys.Po tym okresie nalezy sie spodziewac ze moga wystapic problemy z przebiciami lub przerwami w rezystancji i w konsekwencji uszkodzeniem cewki HV.
Oczywiscie mozna zrobic prawdopodobnie wiecej,ale nie nalezy sie dziwic
Przewaznie 100-150tys to przebieg po ktorym stwiedrdzam usterke.
Kable bardzo latwo sprawdzic i niema w tym niczego magicznego,jak ktos mowi ze chyba kable tzn ze niema pojecia.
Najlepiej spryskac plynem do szyb na nagrzanym pracujacym silniku kable cewki kopolke i co sie da,a potem zwierac do masy poprzez np dlugi srubokret wodzac nim po calej dlugosci kabli.
Jak jest przebicie silnik przerywa slychac cykanie-przeskok iskry z uszkodzenia do srubokreta,a czasem nawet widac.Przewaznie juz po samym spryskaniu podczas przegazowki silnik sie nie zbiera.
Jezeli jednak przebicia nie wystepuja,mierzymy rezystancje wywijajac kablami w poszukiwaniu przerwy,jezeli sa stale odczyty w kohm kable sa dobre.
Tak wiec kable dzielimy jak kazda czesc na zdatna do uzycia lub od wymiany.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
No tak potwierdzam jakosc JANMORA - sa BEZNADZIEJNE !!! dokladnie takie mam i jak pisze rng17 ciezko je wyjac w calosci teraz zamowilem sentecha - mam nadzieje ze beda lepsze bo na oryginalne mnie nie stac... Aha - na allegro kupilem tez aparat zaplonowy - ma byc ze starymi oryginalnymi kablami wiec bede mial skale porownawcza i dwa zestawy kabli - czekam teraz na przesylke i napisze czy pomoglo jak zamontuje nowe elementy... aparat kupilem bo od jakiegos czasu leci mi olej do srodka kopulki - ma juz konkretny przebieg te moje autko Zmartwil mnie Bigelektron tym uszkodzeniem cewki ale mam nadzieje ze bedzie OK - pozdrowionka.
  
 
Cytat:
2009-10-09 08:55:21, Piotr_Dzialdowo pisze:
No tak potwierdzam jakosc JANMORA - sa BEZNADZIEJNE !!! dokladnie takie mam i jak pisze rng17 ciezko je wyjac w calosci teraz zamowilem sentecha - mam nadzieje ze beda lepsze bo na oryginalne mnie nie stac... Aha - na allegro kupilem tez aparat zaplonowy - ma byc ze starymi oryginalnymi kablami wiec bede mial skale porownawcza i dwa zestawy kabli - czekam teraz na przesylke i napisze czy pomoglo jak zamontuje nowe elementy... aparat kupilem bo od jakiegos czasu leci mi olej do srodka kopulki - ma juz konkretny przebieg te moje autko Zmartwil mnie Bigelektron tym uszkodzeniem cewki ale mam nadzieje ze bedzie OK - pozdrowionka.


Sentech napewno daje się wyjąć sprawdzone a jakości niedane mi będzie sprawdzić bo nabyłem używane orginalne i jest oki
  
 
Cytat:
2009-10-09 08:55:21, Piotr_Dzialdowo pisze:
No tak potwierdzam jakosc JANMORA - sa BEZNADZIEJNE !!! dokladnie takie mam i jak pisze rng17 ciezko je wyjac w calosci teraz zamowilem sentecha - mam nadzieje ze beda lepsze bo na oryginalne mnie nie stac... Aha - na allegro kupilem tez aparat zaplonowy - ma byc ze starymi oryginalnymi kablami wiec bede mial skale porownawcza i dwa zestawy kabli - czekam teraz na przesylke i napisze czy pomoglo jak zamontuje nowe elementy... aparat kupilem bo od jakiegos czasu leci mi olej do srodka kopulki - ma juz konkretny przebieg te moje autko Zmartwil mnie Bigelektron tym uszkodzeniem cewki ale mam nadzieje ze bedzie OK - pozdrowionka.


Nie dramatyzuj Cewke tez latwo sprawdzic.Trzeba zrobic iskrownik z kawalka drutu do masy,ustawic szczeline na 1 cm lub troche mniej,i krecic silnikiem powinna skakac ladna niebieska iskra.Jezeli nie skacze to zmniejszyc szczeline,jezeli nie bedzie bila regularna niebieska blyskawica z 0,5 cm to cewka do wymiany.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam wszystkich

Dzis dostalem poczta aparat zaplonowy - byly przy nim oryginalne kable (niestety tylko 3 - jeden gdzies im na szrocie zaginal). No i zabralem sie za wymiane - zaczalem od kabli.... okazalo sie ze ten urwany nie byl winny - winowajca okazal sie ten obok niego - drugi od rozrzadu... Wniosek koncowy - cos sie stalo z tym kablem i jazda bez jednego cylindra przyspieszyla awarie uszczelki Autko pomyka teraz az milo gdy tak kulal az przykro bylo nim jezdzic (robilem krotkie trasy glownie odwozac zone do pracy) i palil okolo 20 litrow na 100 km... po tym wszystkim definitywnie nie polecam kabli JANMORA - katastrofa - kiepska trwalosc i po niewielkim przebiegu uszkodzenie - w koncu aparatu na razie nie wymienilem (w taka pogode pod blokiem troszke to uciazliwe) - zrobie to na spokojnie w ktorys weekend pozdrawiam i dziekuje za rady