Silnik robi ble ble

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem mojej właścicielce Corollę E9 sedan '91 1,3 na pełnym "wpsiku".
Fajne wozidełko - no nie?
Ale ostatnio jakby paliła na 3 gary
Świece sprawdziłem, isrę czuję do dzisiaj - tak mnie pokopało.
Manipulowałem wtyczkami od wtrychów i jedną wypinając wyraźnie było czuć zmianę. Inna pozostawiła pracę silnika bez zmian - no niby tu pies pogrzebany ale co dalej? Gdzie wetknąć śrubokręt? Co ścisnąć albo popuścić?
  
 
Kolego jak nie wiesz co i jak to lepiej metodą prób i błędów NIE rób, bo wtryski to można pomierzy a nie wyciągać, skoro na wszystkich 4 kopie to gary OK, szukał bym przyczyny gdzie indziej, oraz skąd pewność że pali na 3 gary ?
mógł byś opisać konkretnie jakie jest zachowanie i co się dzieje, bo inaczej twój post z takim dziwnym pytaniem poleci do kosza.
To tak jak bym wrzucił: ile pali moja bryka - fajna nie ?
  
 
Po włączeniu, czy ciepły, czy zimny zamiast pracować jednostajnym "wrrrr" robi "wrb-wrb-wrb", brakuje mocy, nie wkręca się na obroty.
Zadałbym jeszcze pytanie o wielkość luzów zaworów na zimnym silniku i czy zawsze, kiedy idę dłubać przy aucie musi padać deszcz?
  
 
Czy świeca tego cylindra co nie warczy była sucha czy mokra?
  
 
Zmierz wtryski ( nie pamiętam specyfikacji, ale chyba 13,8 Ohm ).

Jeśli nie czujesz różnicy w pracy silnika przy odpinaniu wtyczki, to oznaczałoby, że wtrysk zapieczony, bądź padnięty...

pzdr
  
 
Wszystkie świece były suche i okopcone

[ wiadomość edytowana przez: 1967tygrysek dnia 2009-03-08 14:36:37 ]
  
 
Cytat:
2009-03-08 13:49:22, marcinm pisze:
Zmierz wtryski ( nie pamiętam specyfikacji, ale chyba 13,8 Ohm ). Jeśli nie czujesz różnicy w pracy silnika przy odpinaniu wtyczki, to oznaczałoby, że wtrysk zapieczony, bądź padnięty... pzdr


Tak okolo 14 ohm...mozna tez przylozyc srubokret do ucha i do wtrysku i posluchac czy wyraznie cyka i porownac z pozostalymi.
Jak cyka i jest iskra to zmierz cisnienie sprezania moze byc zawor wypalony lub sie niedomyka.Posluchaj tez czy nie tmuka w wydech przy wylocie rury z tylu.Jak sie zawory nie domykaja to slychac takie tmuk tmuk co chwile.
  
 
Takie podpowiedzi lubię. Zapomniałem o stetoskopie ze śrubokrętu
W wolnej chwili wyreguluję zawory, osłucham wtryski, wymienię przewody... byle deszcz mi d..y nie moczył.
Zastanawiam się nad przyczyną utrzymujących się podwyższonych obrotów. Przypuszczam, że ma to związek z urządzeniem sterowanym podciśnieniem z kolektora i przytwierdzone do ściany komory silnika.