Carina 95r i buczenie abs

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie dzisiaj po uruchomieniu auto nie chciala mi zgasnac kontrolka od ABS-u. Po wyłączeniu silnika usłyszałem ciągły brzęk ( buczenie) tak jak przy poślizgu daje znac ABS. Otworzyłem maske i odłączyłem narazie bezpiecznik od ABS bo do rana zapewne bo mi to rozładowało aku. Teraz Panowie pytanie. Czy to jakiś przekaźnik czy pompa abs czy moze jakieś czujniki.

Model To carina E GLI 2.o 16v combi z 95r
  
 
I co nikt nie wie co to za brzęczenie w okolicy pompy hamulcowej
  
 
Cytat:
2009-03-30 21:10:31, pablox81 pisze:
I co nikt nie wie co to za brzęczenie w okolicy pompy hamulcowej


Wyglada na sklejony przekaznik abs-sprawdz czy nie jest peknieta obudowa ,zalany zasniedzialy,itd.
  
 
Ok. Znalazłem te przekaźnik był przy akumulatorze. Widać ze ktoś przy nim juz grzebał. Rozebrałem go i przeczyściłem styki delikatnie.
Pompa teraz juz przestała buczeć ale ABS nadal świeci.
Chyba wychodzi na to ze to ten podwójny przekaźnika nie moduł sterownia Jak ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupie.

Kontakt 607 15 16 45
  
 
a może złapał kody błędu i trzeba je skasować ?
  
 
Chyba zaczne od wymiany przekaźnika. I tak byl kombinowany a znając życie to pewnie pochodzi krotko i zaraz bedzie to samo.

PS.
Czy jakimś domowym sposobem mozna skasowac kody błędów czy trzeba miec konkretny sprzęt do togo.
  
 
Cytat:
2009-04-03 13:10:40, pablox81 pisze:
Chyba zaczne od wymiany przekaźnika. I tak byl kombinowany a znając życie to pewnie pochodzi krotko i zaraz bedzie to samo. PS. Czy jakimś domowym sposobem mozna skasowac kody błędów czy trzeba miec konkretny sprzęt do togo.


Robisz odczyt kodow bledu ,a na koniec szybko...bardzo szybko 8 razy na 5 sek musisz ponaciskac pedal hamulca i przytrzymac na koniec.Styki przekaznika trzeba wyczyscic papierem albo iglakiem a potem wypolerowac papierem 2000 na blysk i koniecznie zmyc wszystkie opilki.Jezeli w stykach sa glebokie kratery to trzeba wymienic bo bedzie sie sklejal.
  
 
Witam podciągam się pod temat.
Mam podobny problem, pompa u mnie pstrykała, ale juz nie pstryka i abs świeci a na zwore do szczytywania kodów nie działa, ani raz nie mignie. Pytanie z mojej strony jak sprawdzić ten przekaźnik od absu?
Albo jak zrestować abs jak nie dam rady szczytać kodów.?
  
 
Ok. dziala

Po próbie odczytania kodów nici szybko migała kontrolka abs może ok 2 sec po 0,25 czyli brak usterek jak w książce serwisowej pisza.
Rozebrałem przekaźnik po raz kolejny. I wypłukałem go w wannie ultradźwiękowej z cleasnerem po czym jeszcze raz delikatnie papierkiem ściernym przeczyscielem styki i zniżyłem płytki o okolo 0.5 mm bo chyba podniosłem za wysoko i nie działał wczesniej prawidlowo.

dziekuje za wszelka pomoc

PS
Gdyby miał kos problem z tel. GSM to sułze pomoca. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-04-05 14:52:30, pablox81 pisze:
Ok. dziala Po próbie odczytania kodów nici szybko migała kontrolka abs może ok 2 sec po 0,25 czyli brak usterek jak w książce serwisowej pisza. Rozebrałem przekaźnik po raz kolejny. I wypłukałem go w wannie ultradźwiękowej z cleasnerem po czym jeszcze raz delikatnie papierkiem ściernym przeczyscielem styki i zniżyłem płytki o okolo 0.5 mm bo chyba podniosłem za wysoko i nie działał wczesniej prawidlowo. dziekuje za wszelka pomoc PS Gdyby miał kos problem z tel. GSM to sułze pomoca. Pozdrawiam


Z tym przekaznikiem w wannie ultradzwiekowej to jak laptopa do zmywarki wlozyc, Ale wazne ze przezyl
  
 
To fakt ale wazniesze ze dziala i tak bym na skazaniu wiec próbę podjąłem
  
 
witam ponownie. wątek przeglądałem od początku i przekaźnik też czyściłem ale nic nie pomaga dlatego moje pytanie jak sprawdzi ten przekaźnik mają go w rękach tzn? jakie wartości powinny by na poszczególnych pinach.
bo jak podłączam prądy tak jak idą z wtyczki to robi mi zwarcie na jednym przekaźniku a na drugi nic nie reaguje?