Stuki w silniku po planowaniu glowicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siema, mam maly problem. Splanowalem glowice w moim baczku o 2mm i po nagrzaniu sie silnika przy mocniejszym wcisnieciu gazu cos tam strzela, dzwoni bardzo dziwnym dzwiekiem. prosze o pomoc w tej sprawie.
  
 
spalanie stukowe , zatankuj paliwo o wiekszej liczbie oktanowej i przestaw zaplon...
  
 
Dokładnie.Sprawdź czy masz dobre wyprzedzenie zapłonu.
  
 
W momencie gdy splanowałeś głowice zwiększył się stopień sprężania i pojawiło się zjawisko spalania detonacyjnego.

Głównie sprawa polega na tym, że silnik bardziej się nagrzewa i zapłon następuje od rozgrzanych zbytnio elementów takich jak świeca zapłonowa, nagar na tłoku czy grzybku zaworu.

Masz teraz trzy możliwości:

  • Zwiększyć intensywność chłodzenia silnika (jest to raczej niemożliwe),
  • Stosować paliwo o wyższej liczbie oktanowej (ech to nasze paliwo),
  • Opóżnić zapłon, wartość musisz dobrać doświadczalnie.




  
 
A wg mnie 2 mm to nie takie duże splanowanie, ustaw do porządku zapłon, zawory i gaźnik przedewszystkim i jak masz dysze 115/190 to zapodaj 117/190. Bardzo pomaga....pozdrawiam
  
 
z tym chlodzeniem to mozna sprobowac dac mniejsze kolo pasowe na alternatorze, lecz jest pytanie czy akumulator to wytrzyma?!
  
 
z tym chlodzeniem to mozna sprobowac dac mniejsze kolo pasowe na alternatorze, lecz jest pytanie czy akumulator to wytrzyma?!
  
 
Cytat:
2003-07-20 23:16:01, erzet_ef pisze:
z tym chlodzeniem to mozna sprobowac dac mniejsze kolo pasowe na alternatorze, lecz jest pytanie czy akumulator to wytrzyma?!



imho pomysl wg mnie chybiony, rozleca sie lozyska alternatora szczegolnie ze tuningowane silniki kreca wieksze obroty (juz powyzej 6000rpm powinno sie WIEKSZE kolo zakladac zeby zmiejszyc obroty alternatora i wentylatora), poza tym wywazony alu wiatrak trzebaby zalozyc a po tych wszystkich zabiegach i tak watpie zeby jakos znaczaco temp spadla...

wg mnie nie ma sensu tego robic...
  
 
pkt 1 dobrze dobrac dysze w gazniku, spalanie stukowe jest spowodowane przegrzewaniem sie silnika, co jest spowodowane m.in. zbyt uboga mieszanka, ktora ma wyzsza temperature spalania...
pkt 2 zaplonik jak za duzo wyprzedzony to tak jest... jesli nie masz jakiegos potwornego walka rozrzadu proponuje oscylowac wokol fabrycznych ustawien
pkt 3 jak juz zdejmiesz glowice to proponuje wszystkie krawedzie w komorach spalania zaoblic gdyz krawedzie sie najbardziej nagrzewaja i one moga byc zrodlem spalnia stukowego

Co do splanowania ja mam glowice sciagnieta ponad 3mm wygladzone komory spalnia, zrobiony gaznik i ECHO spalania stukowego jezdze na zwyklym U-95 a nie jakies herezje jak 98, V-Power, albo co jeszcze niektorzy wymyslaja bene lotnicza bo ma 107 oktan wiec ciezej o spalanie szkoda tylko ze takie paliwo ma o wiele wieksza wartosc energetyczna i jeszcze latwiej przegrzac auto.
Dodam iz najpierw mialem glowice splanowana 1,5mm i jak zaplon byl na 10st to stukal jak dziki makabra... pierwsze co pomoglo to dysza paliwa 120 - poprawilo sie wszystko tylko palil jak smok i co 2-3miechy glowica zdejmowana zeby z nagaru ja oskrobac...
Teraz mam 115 paliwo , 180 powietrze dziure pod filtrem taka ze mozna reke wlozyc.
Co do mniejszego kola to ZONK - wentylator sie szybko rozleci , pozatym raczej sie je zwieksza bo "ponoc" przy wysokich obrotach mieli powietrze zamiast je tloczyc ja twierdze, ze ma to tylko jeden cel - odzyskac troche mocy.
  
 
Cytat:
2003-07-20 23:43:07, ali_ pisze:
... albo co jeszcze niektorzy wymyslaja bene lotnicza bo ma 107 oktan wiec ciezej o spalanie szkoda tylko ze takie paliwo ma o wiele wieksza wartosc energetyczna i jeszcze latwiej przegrzac auto.




paliwo 107 oktanów - PARANOJA nie ma takiego paliwa.

Liczba oktanowa jest to umowna wartość odporności paliwa na spalanie stukowe.

Paliwo wzorcowe ma liczbę oktanową 100 i dopiero według niego ustala się wartość liczby oktanowej dla konkretnego paliwa.

BTW: nasze paliwa nigdy nie posiadały takich właściwości o jakich zapewniają nas stacje paliw.



  
 
I mówisz Ali że przy splanowaniu 3mm i dyszach 115/180 nie masz stukowego i jeździsz na U95. Spoko a jeśli można wiedzieć jak masz zapłon ustawiony tzn. na ile stopni, i jakie luzy zaworowe??? Pozdrawiam
  
 
paliwo lotnicze wlasnie tyle ma sa chyba dwa rodzaje 103 i 107 do gokartow paliwo ma 125okt sam LPG ma o wiele wieksza liczbe oktanowa

Luzy zaworowe mam fabryczne 20/25 zaplon takze fabrycznie 7-10st aparat zaplonowy seryjny wykresy mojego malca byly tutaj ostatnio
  
 
jakie brednie... oczywiście że lotnicze ma 103!! btw, na sprawdzenie liczby oktanowej jest jeszcze kilka metod a tak wogóle, to są 2 liczby oktanowe cechujące paliwo, jedna silnikowa i druga jakaś tam... na stacjach podawana jest ta druga /wyższa/ - chyba silnikowa..
  
 
Każde paliwo ma dwie liczby:oktanową i cetanowa.Jeśli chodzi o samochody benzynowe to dąży się do jak największej liczby oktanowej,oczywiście z umiarem,w celu korzystniejszego wykorzystania wartości energetycznej,poza tym takie paliwo lepiej współgra z nowocześniejszymi silnikami (stare terenówki rosyjskie jeździły bez problemu na benzynie 76 oktan bo taka była jakość dopasowania części w nich).Jeśli chodzi o liczbę cetanową to jej wysokość jest jak najbardziej pożądana w silnikach diesla ze wzgl.na sposób zapłonu mieszanki,ale na temat tej liczby to wiele się nie mogę wypowiadać bo brak mi wiedzy
  
 
OT koledzy nie kłóćcie się, od tego stuki nie znikną, bardzo was proszę. Liczba oktanowa paliwa może być bardzo różna, wszystko zależy od tego jakiej mikstury się namiesza(np. ile oleju opałowego się do benzyny doleje , tak u mnie robią po sąsiedzku) i IMHO nie na miejscu tu jest przekrzykiwanie się co ile ma oktanów.
  
 
Koledzy nie kłóćmy się o paliwo gdzie i ile ma oktan, do kaszla i tak nie wlejesz....103 i 107 czy nawet 125 czy ile tam. Rozwiążmy problem kolegi ze stukami.....pozdrawiam...
  
 
chyba nie muszę mówić, że to nie kłótnia tylko dyskusja (choć jeśli ktoś nazywa słowa kogoś innego bredniami, to już zakrawa o kłótnię ). oto część mojej pracy ze szkoły na temat LO:
· Jakość benzyny określana jest przez tzw. liczbę oktanową: LO. LO - miara odporności benzyny na tzw spalanie detonacyjne (zbyt gwałtowne spalanie benzyny w silniku powoduje nierównomierną pracę silnika tzw. stukanie i przedwczesne zużycie silnika)Przyjęto umownie, że LO = 100 ma 2,2,4-trimetylopentan (izooktan) natomiast LO = 0 ma n-heptan
· Jeśli LO = 94 - oznacza to, że benzyna ma taką samą szybkość spalania jak mieszanina 94% izooktanu i 6% n-heptanu

a niektóre paliwa (mowa o benzynie), mają do 160
  
 
w zwiazku z daleka droga do Szczurowej pojechalem dwa dni temu do mechanika zebu ustawil zaplon. pogrzebal, podlubal skasowa 10zl i kazal sie zawiesc do sklepu, jak powiedzialem ze dalej strzela i to juz wczesniej (2,3,4 bieg) powiedzial ze to zawory. spalanie wzroslo, auto nie chcialo jechac i non stop strzelalo. dzis sie wnerwilem pojechalem do wujaszka do serwisu DAEWOO i poprosilem go o pomoc. ustawil zaplon, gaznik i skasowa 4,88 pln. silnik juz nie strzela, i wogole sie lepiej zbiera. jako zdanie koncowe podam ze jesli nie stanie sie nic nieprzewidzianego po drodze to bede na pikniku.
  
 
Ja mam splanowana glowice az do zniknieca rowkow chyba 2mm.ZAplon ustawiony na 13 i tylko podczas jazdy pod gorke(oto u nas nie ciezko)na 4 wystepuje stukowe ale po na 3 juz nic nie gra
  
 
Tak czytam i mysle o tym stukaniu.
Gregory ma 1,5 mm i stuka mu jak najete.
u mnie na 3 mm stukowego nie było !!!!!
Ciekło , swieciłą sie kontrolka cisnienia ale nie było stukowego nawet pod górke !!!!!