MotoNews.pl
1 Dziwny przypadek z ukladem kierowniczym (230458/18) - PT
  

Dziwny przypadek z ukladem kierowniczym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam poważny problem odnosnie ukladu kierowniczego, jakies 6tys temu wymieniałem wahacze, sworznie, gumy,stabilizatory, amortyzatory i sprezyny wszystko naturalnie z przodu. Autko sprawowalo sie dobrze ale od jakies 2 dni cos sie stalo i myszkuje po drodz okropnie. Jak dam mu gazu i dynamicznie przyspieszam to przy gornych partiach obrotomierza trace strownosc nad autem, zaczyna myszkowac po calej dorodze, jak przyspieszam i wcisne sprzeglo auto natychmiast ucieka. podczas zmiany biegow rowniez ma tendencje do uciekania. Czasem jedzie dobrze a czasem przy normalnej jeździe zaczyna uciekac musze kontrowac kierownica itd. Jest jeszcze jeden objaw podczas jazdy obojetnie czy jade prosto czy tez skerecam, raz auto jedzie tak jak krece kierownic a raz np. podczas skretu przy jednakowym położeniu kierownicy, auto skreca skereca i nagle dociaga zakret tak jak bym jeszcze mocniej skrecil kierownica lub tez odwrotenie. Dodam jeszcze ze mam zimowe opony. Prosze doradźcie cos bo juz nie wiem co to??
  
 
dziwna sprawa spróbuj zmienić gumy może jak się zgrają to źle ciągną,lub też geometria zawieszenia,musisz popróbować.
  
 
no sproboje z tymi oponami ale cholara nie wydaje mi sie zeby to byla wina opon naprawde, jakies pomysly??
  
 
Cytat:
2009-04-13 21:51:45, Ralph4 pisze:
Witam mam poważny problem odnosnie ukladu kierowniczego, jakies 6tys temu wymieniałem wahacze, sworznie, gumy,stabilizatory, amortyzatory i sprezyny wszystko naturalnie z przodu. Autko sprawowalo sie dobrze ale od jakies 2 dni cos sie stalo i myszkuje po drodz okropnie. Jak dam mu gazu i dynamicznie przyspieszam to przy gornych partiach obrotomierza trace strownosc nad autem, zaczyna myszkowac po calej dorodze, jak przyspieszam i wcisne sprzeglo auto natychmiast ucieka. podczas zmiany biegow rowniez ma tendencje do uciekania. Czasem jedzie dobrze a czasem przy normalnej jeździe zaczyna uciekac musze kontrowac kierownica itd. Jest jeszcze jeden objaw podczas jazdy obojetnie czy jade prosto czy tez skerecam, raz auto jedzie tak jak krece kierownic a raz np. podczas skretu przy jednakowym położeniu kierownicy, auto skreca skereca i nagle dociaga zakret tak jak bym jeszcze mocniej skrecil kierownica lub tez odwrotenie. Dodam jeszcze ze mam zimowe opony. Prosze doradźcie cos bo juz nie wiem co to??


Albo masz duzy luz na przednim zawieszeniu albo na tylnym.
Sam sie kiedys czepialem przodu i wymiwenilem wszystko,a potem sie okazalo ze tylny wozek mi latal na wahaczach.Objaw byl taki ze podczas pelnego przyspieszania ciagnelo w lewo a podczas zmiany biegu skrecal w prawo jakies pol metra

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2009-04-13 21:51:45, Ralph4 pisze:
Witam mam poważny problem odnosnie ukladu kierowniczego, jakies 6tys temu wymieniałem wahacze, sworznie, gumy,stabilizatory, amortyzatory i sprezyny wszystko naturalnie z przodu.[...]



To jeszcze zostały drążki i ich końcówki
Objaw wskazuje na luz gdzieś w układzie
Przyglądnąłbym się bacznie gałkom wachaczy. Ja swoje wymieniłem niecały rok temu, a już odczuwam czasem delikatne pukanie po kierownicy Te cholery chyba najtrudniej zdiagnozować w stadium minimalnego luzu
Łom do ręki i pod auto
Pozdro.
  
 
Ewentualnie pękła podłużnica
  
 
sworznie wachaczy beda dobre nie powinny sie wybic tak szybko, z tego co piszecie to zastanowiaja mnie dwie opcje, albo tyl to powoduje, bo sprezyny i amory to chyba od nowosci nie byly wymieniane, albo drazki lub koncowki ? tylko jak to zdiagnozowac poprawnie :/
  
 
Cytat:
2009-04-14 07:08:11, Ralph4 pisze:
sworznie wachaczy beda dobre nie powinny sie wybic tak szybko, z tego co piszecie to zastanowiaja mnie dwie opcje, albo tyl to powoduje, bo sprezyny i amory to chyba od nowosci nie byly wymieniane, albo drazki lub koncowki ? tylko jak to zdiagnozowac poprawnie :/


Czy zbieznosc była ustawiana ? i czy nie warto sprawdzić czy wszystko jest dokręcone ,kiedyś nie dokręcili mi tyłu to miałem podobne przygody
  
 
zbieznosc byla ustawian jakis miesiac temu. kola sa podokrecane dobrze, niedawno wymianilem sprzyny wiec moze nie dokrecili mi znaczy kolumny itd. Tylko powiedzcie mi czy to moze byc przyczyna?? np. nie dokrecona kolumna mc persona??