Carina 1,6 LPG nie odpala na słońcu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Carina 1.6 16v 1997, LPG Elpigaz Nicolaus

Gdy jest zimno lub nawet goraco ale pochmurno odpala bez problemu. Gdy upal i postoi kilka godzin na słońcu nie chce odpalać - rozrusznik kręci ale silnik nawet sie nie zaksztusi.

Nowe kable WN, świece.

Prosze o pomoc jaka może byc przyczyna.
  
 
kopułka, palec, pompa paliwa. wiecej nie mam pomyslow.

kopulke i palec znajdziesz po prawej stronie silnika. tam gdzie przewody WN sie zaczynaja. zdejmujesz metalowa zawleczke. mozesz podhaczyc srubokretem. i po prostu sciagasz. i zobacz czy sie styki nie wytarły. jak jest nalot to delikatnie papierem sciernym przejedz. jak nic nie widac zeby bylo tam zuzyte to nic nie rob tylko złóż.

pozdrawiam
  
 
A odpala na rozgrzanym silniku ? W sensie : przejedziesz z 30km, zgasisz, poczekasz z 5 min, odpalasz...

pzdr
  
 
Na rozgrzanym silniku odpala bez problemu,

nie chce palić gdy silnik jest zimny, a jest słonecznie i gorąco.
  
 
Co prawda zupełnie inne auto ale mój brat miał identyczne objawy w Daewoo Nubirze.
Po postoju na słońcu można było kręcić i kręcić i Nubirka nie odpalała. Co ciekawe, kiedyś przy takiej sytuacji wzięliśmy ją na hol i po przejechaniu kilkuset metrów nagle normalnie odpaliła - z kluczyka.
Przyczyną była zdaje się cewka immobilisera. W każdym razie możesz sprawdzić właśnie alarm i inne zabezpieczenia (albo powiedzieć elektrykowi zeby je jakoś odpiął na próbę).
  
 
Cytat:
2009-06-30 21:08:51, Pigletto pisze:
Co prawda zupełnie inne auto ale mój brat miał identyczne objawy w Daewoo Nubirze. Po postoju na słońcu można było kręcić i kręcić i Nubirka nie odpalała. Co ciekawe, kiedyś przy takiej sytuacji wzięliśmy ją na hol i po przejechaniu kilkuset metrów nagle normalnie odpaliła - z kluczyka. Przyczyną była zdaje się cewka immobilisera. W każdym razie możesz sprawdzić właśnie alarm i inne zabezpieczenia (albo powiedzieć elektrykowi zeby je jakoś odpiął na próbę).



No i kolega mnie uprzedził

Dlatego pytałem, czy na rozgrzanym odpala bez problemu, żeby wykluczyć wpływ temperatury pod maską

Pavelp : tak, jak Maciek Ci pisze, sprawdź na początek czujniki ruchu w aucie ( o ile takie masz ) - są najbardziej narażone na temperaturę.

Alarmy mają najczęściej przełącznik, żeby je wyłączyć, np. jak się auto do serwisu oddaje.

pzdr
  
 
OK, dzis Carina jest u mechanika, okazalo sie ze gdy wystepuje problem z odpaleniem to pompa nie dostaje pradu. Sama pompa jest sprawna - po wymontowaniu i w trakce jazdy dziala. Nie chodzi przy starcie silnika przy upale.

Silnik mozna bez problemu odpalic samostartem pryskajac do kolektora ssacego - gdy silnik juz ruszy wtedy dziala bez problemu i na benzynie i na LPG.

Czy ktos ma moze sugestie co to dokladnie moze byc?

Dzieki.
  
 
Masz już sporo roboty odwalonej.Sprawdz teraz co blokuje dostawę prądu do pompy.Masz działajacy układ alarmowy?
  
 
Cytat:
2009-07-02 14:04:01, pavelp pisze:
OK, dzis Carina jest u mechanika, okazalo sie ze gdy wystepuje problem z odpaleniem to pompa nie dostaje pradu. Sama pompa jest sprawna - po wymontowaniu i w trakce jazdy dziala. Nie chodzi przy starcie silnika przy upale. Silnik mozna bez problemu odpalic samostartem pryskajac do kolektora ssacego - gdy silnik juz ruszy wtedy dziala bez problemu i na benzynie i na LPG. Czy ktos ma moze sugestie co to dokladnie moze byc? Dzieki.


No to nie poszliscie na latwizne .Masz tam alarm lub jakis immobilizer dokladany np typu Jack??
  
 
Mam nadzieje, ze znaleziono rozwiazanie.

Carina byla wczoraj u elektryka, tez myslal ze to odciecie pompy z alarmu, podlaczyl na krotko, ale problem z odpalaniem dalej byl. Potem wzial sie za czujnik położenia wału - ruszyl wiązką kabli przy nim i o dziwo Carina odpaliła od razu - rozłączył i przeczyścił kostkę przy podłączeniu do czujnika i od tego czasu pali bez problemu (odpukując w niemalowane)

Brzmi sensownie?