Carina E "97 1.8 kontrolka silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak więc: jeździłem nieco w terenie i na jednej dziurze poszły mi śruby od wydechu no i wydech był nie szczelny. Był głośny ( 'pierdział').
Gdy wymieniałem śruby, uderzyłem młotkiem w wydech. Po zakończonej pracy zauważyłem, że świeci się kontrolka od silnika. Pomyślałem, że to sonda lambda tak więc pojechałem na szrot, wziąłem 3 sondy ale problem nie zniknął. Pojechałem do mechanika, żeby spróbował zrecetować komputer tak, żeby zniknęła ta lampka. Bez skutku.
Po sprawdzeniu spalin, mechanik poradził mi, żebym wymienił katalizator. Tak też uczyniłem, ale kontrolka cały czas się świeci. Już nie mam pojęcia jak się jej pozbyć. Jeżeli to nie zniknie, to mi przeglądu nie przejdzie.
Pomocy! Z góry dziękuje!
  
 
link <- kody błędów

Cari 1.8 po lifcie raczej nie ma sondy lambda, tylko czujnik ubogiej mieszanki (lean burn)
(wkręcany w kolektor zaraz koło silnika, tak ?)
  
 
Oczywiście, że jest sonda lambda a do tego jeszcze czujnik spalania stukowego wkręcony w blok silnika. Czy można go nazwać czujnikiem ubogiej mieszanki nie wiem. Chociaż w pewnym sensie tak bo gdy za uboga mieszanka to powstaje spalanie stukowe. Mniejsza z tym, gdy świeci "check engine" to najpierw trzeba sprawdzić jaki tam błąd siedzi. Może to wystarczy by dowiedzieć się co jest nie tak.
  
 
a czy ktoś podpinał tester aby sprawdzić kody błędu. Trzeba sprawdzić kody a potem przemierzyć dany uszkodzony element a nie wymieniać części jak leci Jak się dowiesz jaki jest kod usterki to pomyślimy jak to naprawić
  
 
Cytat:
2009-01-27 17:15:40, Bawax pisze:
Oczywiście, że jest sonda lambda a do tego jeszcze czujnik spalania stukowego wkręcony w blok silnika. Czy można go nazwać czujnikiem ubogiej mieszanki nie wiem. Chociaż w pewnym sensie tak bo gdy za uboga mieszanka to powstaje spalanie stukowe. [...]



Oj... zadanie domowe widzę że nie odrobione
Porażka.

Cytat:
a czy ktoś podpinał tester aby sprawdzić kody błędu.



Następny bez zadania domowego
Po co do sprawdzenia kodów w tym aucie tester ??
Obudwu forumowiczom na początek polecam lekturę na tym forum
Pozdro.
  
 
Witam wszystkich (to mój pierwszy raz

Mam taki samochod i wiem ze ta sonda lambda to wlasni nie jest taka normalna ale nieco inna bo silnik spala uboga mieszanke.
(w okreslonych przypadkach)
A jesli chodzi o diagnostyke to rzeba w zlaczu diagnostycznym zewrzec styk nr 3 i nr 8 a na desce lampa wymiga kod bledu.
Wszystko jest opisane w ksiązce Sam naprawiam Toyota Carina E
(mimo ze nie ma tam silnika 1,8 tylko 1,6 to diagnostyka jest taka sama)
  
 
Perzan, o co chodzi, dlaczego porażka? Że niby nie ma czujnika stuków, czy sondy lambda?
Eh...
  
 
to ja Ci wyjaśnię tak w skrócie dlaczego porażka
po pierwsze
Cytat:
Oczywiście, że jest sonda lambda a do tego jeszcze czujnik spalania stukowego wkręcony w blok silnika. Czy można go nazwać czujnikiem ubogiej mieszanki nie wiem. Chociaż w pewnym sensie tak bo gdy za uboga mieszanka to powstaje spalanie stukowe.


Czujnik ubogiej mieszanki to tzw czujnik LB (LearnBurn) i napewno nie jest nim czujnik spalania stukowego LB wygląda podobnie jak sonda lambda. Jak wpiszesz sobie w wyszukiwarce na forum to znajdziesz tyle treściwych postów na ten temat że książke mógłbyś napisać.
A po drugie
Cytat:
a czy ktoś podpinał tester aby sprawdzić kody błędu.


junior_jr wyjaśnił
  
 
No, już myślałem, że mi głupio będzie za moją odpowiedź
A do kodów podałem linka w drugim poście.
Tam nawet wrzuciłem zdjęcie złącza z mojej 1.8
  
 
Cytat:
2009-02-02 02:38:37, Bawax pisze:
Perzan, o co chodzi, dlaczego porażka? Że niby nie ma czujnika stuków, czy sondy lambda? Eh...



Cytat:
to ja Ci wyjaśnię tak w skrócie dlaczego porażka
po pierwsze



I wszystko jasne.
Pozdro.
  
 
Po pierwsze to czy ja coś o jakimś TESTERZE pisałem?! Odpowiedź brzmi NIE! Pisałem, że warto sprawdzić kody. W jaki sposób to chyba wszyscy tu wiedzą i nie trzeba kolejny raz tego pisać. ::
Po drugie, sformułowanie "w pewnym sensie" nie oznacza tego samego co "na pewno", więc troszkę chyba przesadzacie z tą porażką.

Ok, jeśli już jesteście tacy dokładni i świadomi to powiedzcie po co jest ten czujnik spalania stukowego i dlaczego sądzicie, że nie bierze on udziału w procesie spalania ubogiej mieszanki?
Aha i jeszcze jedno, czym dla Was różni się sonda lambda od czujnika ("LearnBurn"), który jeśli już to "LEAN BURN" się nazywa? (Learn - uczyć się; Lean - chudy, ubogi)

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie, nerwuski

[ wiadomość edytowana przez: Bawax dnia 2009-02-03 12:29:14 ]
  
 
Po prostu to "po drugie nie dotyczyło Ciebie" A główną różnicą między LB a sondą Lambda jest cena
  
 
drugie, sformułowanie "w pewnym sensie" nie oznacza tego samego co "na pewno", więc troszkę chyba przesadzacie z tą porażką. Ok, jeśli już jesteście tacy dokładni i świadomi to powiedzcie po co jest ten czujnik spalania stukowego i dlaczego sądzicie, że nie bierze on udziału w procesie spalania ubogiej mieszanki? Aha i jeszcze jedno, czym dla Was różni się sonda lambda od czujnika ("LearnBurn"), który jeśli już to "LEAN BURN" się nazywa? (Learn - uczyć się; Lean - chudy, ubogi) Pozdrawiam Was bardzo serdecznie, nerwuski [ wiadomość edytowana przez: Bawax dnia 2009-02-03 12:29:14 ]
[/quote]

Nieno... knok sensor -czujnik spalania stukowego nie jest niestety w zadnym sensie pokrewny z czujnikiem ubogiej mieszanki,ani lexykalnie ani fonetycznie,ani nawet nie leza na tej samej polce w magazynie
To jak z ta "nauka palenia "i"chudym plomieniem"
Toyota ma 3 rodzaje sond ...Lambda,czujnik ubogiej mieszanki,i tzw AF ratio sensor-czujnik paliwo powietrze.
Roznia sie wszystkim czestotliwosciami oscylacji, zakresem napieciowym,i nazwa,chociaz wygladaja tak samo.
  
 
Cytat:
2009-02-03 12:03:21, Bawax pisze:
[...]Ok, jeśli już jesteście tacy dokładni i świadomi to powiedzcie po co jest ten czujnik spalania stukowego i dlaczego sądzicie, że nie bierze on udziału w procesie spalania ubogiej mieszanki?[...]



Spalanie stukowe (detonacyjne) jest bardzo złym zjawiskiem dla silnika. Powstaje w wyniku:
a ) zbyt małej liczby oktanowej paliwa
b ) zbyt wczesnego zapłonu
c ) zbyt ubogiej mieszanki ? eee...
d ) o czymś zapomniałem ?

a i b są ze sobą powiązane. Można skompensować skutki małej liczby oktanowej opóźnieniem zapłonu i na odwrót - można wykorzystać wyższą liczbę oktanową paliwa przyspieszając zapłon.
Czujnik spalania stukowego po wykryciu tegoż zjawiska, daje znać do ECU, które z kolei opóźnia zapłon do momentu aż przestanie ono występować. I tyle. Nie ma znaczenia czy to silnik LB czy zwykły i czujnik ten nie ma wpływu na skład mieszanki. Za skład mieszanki odpowiedzialne są inne czujniki.
A z resztą... po co ja to piszę ?? Bigelektron to już kilka razy dokładnie opisywał działanie sondy lambda, czujnika LeanBurn i Knock Sensora. Wystarczy poszukać.
Pozdro.
  
 
i zamiast szukac rozwiazania problemu, skupiacie na sondach, czujnikach i innych pierdołach panowie jak to tak??

a na razie niech ktos pomoze, bo sam jestem ciekaw co tam sie popsuło
  
 
Spalanie stukowe (detonacyjne) jest bardzo złym zjawiskiem dla silnika. Powstaje w wyniku:
a ) zbyt małej liczby oktanowej paliwa
b ) zbyt wczesnego zapłonu
c ) zbyt ubogiej mieszanki ? eee...
d ) o czymś zapomniałem ?

Tak myśle że zapomniałeś o najważnidejszym o podwyższonej temp. silnika wtedy najłatwiej o spalanko stukowe
  
 
Cytat:
2009-02-03 17:27:07, rng17 pisze:
Spalanie stukowe (detonacyjne) jest bardzo złym zjawiskiem dla silnika. Powstaje w wyniku: a ) zbyt małej liczby oktanowej paliwa b ) zbyt wczesnego zapłonu c ) zbyt ubogiej mieszanki ? eee... d ) o czymś zapomniałem ? Tak myśle że zapomniałeś o najważnidejszym o podwyższonej temp. silnika wtedy najłatwiej o spalanko stukowe


Tak ale to wynika z tego co opisal...wtedy mechanizm jest taki ze silnik jest przegrzany wiec nastepuje samozaplon nie od swiecy zaplonowej lecz od np rzazacego sie grzybka zaworowego lub przegrzanej elektrody swiecy lub nagaru,wiec sila rzeczy w wyniku za wczesnego zaplonu.
Detonacjajest to burzliwy proces spalania kiedy czolo plomienia osiaga do 2000 msek,a normalnie do 60 msek.
Spalanie detonacyjne jest normalnym procesem w dieslu,w silniku benzynowym jest szkodliwe z uwagi na nieprzystosowanie konstrukcyjne silnika.Obieg teoretyczny Diesla to spalanie przy stalej objetosci,natomiast Sabatha-benzynowiec przy stalym cisnieniu.
Abstrachujac od naszych rozwazan ,najpierw nalezy odczytac kod bledu


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-02-03 21:12:40 ]
  
 
Witam...
Na wstępie chcę zaznaczyć, że poniższy tekst nie ma na celu ujmowanie komukolwiek a jedynie wyjaśnienie pewnych rzeczy. Proszę odebrać to co piszę pozytywnie i ze zrozumieniem.

Niestety, na początek zmuszony jestem posłużyć się cytatami:
Cyt. 1: "Nie no... knok sensor - czujnik spalania stukowego nie jest niestety w żadnym sensie pokrewny z czujnikiem ubogiej mieszanki", yhm...
Cyt. 2: "Spalanie stukowe (detonacyjne) jest bardzo złym zjawiskiem dla silnika. Powstaje w wyniku:"..."c) zbyt ubogiej mieszanki ? eee...", hmm...

Więc jak, czujnik spalania stukowego może mieć pewien udział w procesie spalania ubogiej mieszanki czy nie...?


Dobra to teraz o sondach i mniejsza z tym jak one się nazywają! Wszystkie robią to samo, czyli zamieniają pewną wartość fizyczna na proporcjonalną wartość elektryczną. W sondach wkręconych w wydech wartością fizyczną będzie zawartość tlenu w gazach wylatujących z silnika i tylko to mierzy każdy z tych czujników. To co różni te czujniki od siebie to przede wszystkim ich zakres pomiarowy ale również bezwładność, sposób sterowania grzałką, czas od rozpoczęcia pracy do pierwszego pomiaru, częstotliwość pracy, poziomy napięć, nazwa, cena no i oczywiście miejsce na półce w magazynie.


Lambda to współczynnik nadmiaru powietrza, aby wyliczyć ten współczynnik należy zmierzyć zawartość tlenu w spalinach (do tego służy czujnik tlenu), stąd czujnik ten nazwany jest często sondą lambda. Przy mieszance stechiometrycznej 14,7:1, lambda wynosi 1 (+/- 0,03) natomiast AFR 14,7. Szerokopasmowe czujniki tlenu potrafią pracować przy znacznie szerszym zakresie współczynnika lambda od 0,69 do 2,33 co odpowiada AFR od 10,18 do 34,28.

Nie ma czujnika, który mierzy wartość ubogiej mieszanki, są czujniki które potrafią działać w warunkach spalania ubogiej mieszanki. Nie ma również czujnika, który wylicza AFR (ang. Air Fuel Ratio – współczynnik składu mieszanki), wyliczeniami raczej zajmuje się ECU ewentualnie coś takiego http://www.innovatemotorsports.com/products/lm2.php
Czujnik o który tu się rozchodzi to po prostu specyficzny rodzaj czujnika tlenu (ang. oxygen sensor). Specyficzny dlatego, że posiada szerszy zakres pomiarowy. Prawdopodobnie nazwa „czujnik ubogiej mieszanki” (który jest szerokopasmową sondą lambda) została przez kogoś wymyślona po to by rozróżnić czujnik szerokopasmowy od zwykłego czujnika tlenu jakie w silnikach Toyoty też stosowano.

Reasumując, czujnik tlenu jak widać nazywany jest bardzo różnie. Nadal jednak jest to czujnik tlenu i nadal wykorzystywany jest do tego samego, czyli do obliczenia składu mieszanki, bądź jak kto woli z ang. AFR albo też współczynnika lambda.


Jeśli ktoś dotarł do końca to dziękuję za uwagę. Zaznaczam jednak, że jest to tylko nakreślenie tematu.



PS: Odnośnie właściwego tematu. Należy zacząć od sprawdzenia jaki błąd siedzi w ECU - pisałem o tym w pierwszej mojej wypowiedzi.
  
 
Cytat:
2009-01-27 17:15:40, Bawax pisze:
Oczywiście, że jest sonda lambda a do tego jeszcze czujnik spalania stukowego wkręcony w blok silnika. Czy można go nazwać czujnikiem ubogiej mieszanki nie wiem. Chociaż w pewnym sensie tak bo gdy za uboga mieszanka to powstaje spalanie stukowe. Mniejsza z tym, gdy świeci "check engine" to najpierw trzeba sprawdzić jaki tam błąd siedzi. Może to wystarczy by dowiedzieć się co jest nie tak. ::


To jeszcze raz ci zacytuje to co napisales,a co slusznie zakwestionowal Perzan
"Czy można go nazwać czujnikiem ubogiej mieszanki nie wiem. Chociaż w pewnym sensie tak bo gdy za uboga mieszanka to powstaje spalanie stukowe."
Knock sensor wykrywa detonacje niezaleznie czy mieszanka jest za uboga czy za bogata,bo na za bogatej tez wystepuje.
Wiec wracamy do faktu ze knock sensora nie mozna nazwac czujnikiem ubogiej mieszanki,nie tylko w pewnym sensie ,ale w zadnym sensie.
Caly twoj wywod ponizej jest rzeczowy i poprawny ,ale tez nikt nie twierdzil ze jest inaczej
Oczywiscie ze knock sensor ma wplyw na spalanie mieszanki bo opoznia zaplon tak aby detonacje zredukowac.
Ale dalej nie mozna go nazwac czujnikiem ubogiej mieszanki.
Jakkolwiek odbieram Cie pozytywnie




[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-02-04 20:43:22 ]
  
 
Cytat:
2009-02-04 19:53:38, Bawax pisze:
[...]Więc jak, czujnik spalania stukowego może mieć pewien udział w procesie spalania ubogiej mieszanki czy nie...?



W silniku, nieważne czy zwykłym czy LB, spalanie stukowe nie ma prawa występować. I tylko po to właśnie jest ten czujnik. Silniki LB mają ubogą mieszankę, ale nie na tyle żeby występowało spalanie detonacyjne.
Zatem nie. Czujnik spalania stukowego nie ma udziału w normalnym procesie spalania ubogiej mieszanki.


Cytat:
[...] Przy mieszance stechiometrycznej 14,7:1, lambda wynosi 1 (+/- 0,03) natomiast AFR 14,7.



Bardzo to upraszczasz. To są tylko teoretyczne założenia możliwe przy idealnym spalaniu w idealnym silniku idealnego paliwa z idealnym powietrzem.
Wystarczy zbyt późny zapłon, mieszanka nie dopali sie dobrze i już masz kupę tlenu w spalinach. Pojedź wysoko w góry gdzie jest rozrzedzone powietrze i już szlag trafia wszystkie założenia. Z resztą, nie trzeba nigdzie jeździć, wystarczy spora różnica temperatur i już są zmiany w gęstości powietrza.
Nie można też zapomnieć o oparach oleju, które też podlegają spaleniu i też zabierają część tlenu. W zależności od stanu silnika mniej lub więcej...
Lambda=1 została wymyślona z powodów ekologicznych. ECU nie interesuje jaki jest AFR. ECU dąży do tego żeby lambda była 1 i nieważne jest czy mieszanka będzie uboższa czy bogatsza, czy silnik będzie rakieta czy muł. Według ECU lambda ma być 1 i koniec. To jest priorytetowe zadanie ECU.
Dlatego nie lubię jak w temat lambdy wplata się AFR bo to śliski temat jak cholera. Niby to powiązane ze sobą ale tak naprawdę to tylko tak z grubsza.

Cytat:
[...]Nie ma czujnika, który mierzy wartość ubogiej mieszanki, są czujniki które potrafią działać w warunkach spalania ubogiej mieszanki.



Tak samo jak nie ma czujnika, który mierzy wartość bogatej i stechiometrycznej mieszanki.
Robisz jakieś straszne skróty myślowe, bo tu nie wiem czy Ci chodzi o skład mieszanki czy skład spalin.


Cytat:
Nie ma również czujnika, który wylicza AFR (ang. Air Fuel Ratio – współczynnik składu mieszanki), wyliczeniami raczej zajmuje się ECU



Otóż to. Ale i tak ECU wylicza to tylko z grubsza. Ostateczną decyzję o dawce paliwa i tak podejmuje na podstawie czujnika tlenu w spalinach (lambda/LB czy jak to tam zwał).

Cytat:
[...]Jeśli ktoś dotarł do końca to dziękuję za uwagę. Zaznaczam jednak, że jest to tylko nakreślenie tematu.



Nie ma za co

Cytat:
PS: Odnośnie właściwego tematu. Należy zacząć od sprawdzenia jaki błąd siedzi w ECU - pisałem o tym w pierwszej mojej wypowiedzi.



A to już dawno ustaliliśmy i czekamy na reakcję założyciela wątku w tzw. międzyczasie klasycznie sobie OTując
Pozdro.