Orbotomierz do DF jak podłaczyć?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!

Wygrzebałem ze swoich staroci taki obrotomierz, niestety nikt nie umie mi powiedziec jak dokladnie go podlaczyc..

to cudo wyglada tak:
http://greg.biezanow.net/zegar

No i teraz pytanie czy ktoś bylby tak miły i wytłumaczył laikowi jak można to podłączyć?
Prędkościomierz w DF to rocznik '81 czyli "sportowy" suwany.
Cała sprawa polega na tym do których kabelków to cudo podłączyć (czyli kolorki) no i oczywiście jak podłączyć do obrotomierza.

Z góry wielkie dzięki za pomoc!

greg
  
 
To cudo wygląda jak bardzo ładny obrotomierz od DF'a - aż mi ślinka cieknie (szkoda że ja nie mam gdzie takiego wygrzebać)
Co do podłączenia to bardzo prosto: + to plus po zapłonie, = (nie mam takiego symbolu ale chodzi o trzy kreski) to masa czyli minus, trzeci (1) to sterowanie z cewki.
Dodatkowo przychodzi tam jeszcze lampka do podświetlenia, która z tego co mi wiadomo musi mieć osobno masę podłączoną i ofcoz plus (mozesz pociagnac od oswietlenia wskaźników).
Generalnie jednak wszystkie potrzebne przewody powinny być chyba wyprowadzone wiec najpierw poszukaj luźnych kabelków zakończonych "samiczkami"
  
 
No wszystko sie zgadza, ale niestety z tego co widzialem to nie ma zadnych wolnych kabelkow , a po drugie, to ja jestem tzw lamer i nie wiem jakie kolory kabelkow sa od czego.. wiec jak moze pamietasz to bylbym bardzo wdzieczny!

a tak poza tym to widac ze brakuje tam lampki, a raczej calej obudowy chyba do tej lampki, no i nie wiem jak to sklecic, czym zastapic..

z gory wielkie dzieki!

pozdrawiam!

greg
  
 
A kto powiedzial ze musza byc wolne kabelki? Prawdopodobnie bedziesz musial je dorobic, potrzebne beda kawalki kabalkow, zaciski na przewody oraz zarowka z przewodami - zeby sprawdzac prad. Idziemy od gory - brakujaca zaroweczka. Kupujesz taka 5W bodajze, zwykla oswietleniowa od deski, spytaj tez w sklepie moze beda mieli jakies gniazdo do niej - wtedy sprawa prosta. Jesli nie w ostatecznosci mozesz dolutowac do niej przewody i owinac np izolacja w dolnej czesci tak, by siedziala pewnie w otworze i nie wylatywala. Dolaczamy do niej "-" czyli mase - obojetnie skad z masy auta, oraz plus z pozycyjnych - np. od wylacznika lub z bezpiecznikow albo podpinasz sie pod reszte oswietlenia dechy - chodzi o to zeby podswietlenie dzialalo tylko gdy sa zapalone swiatla a nie non stop. Ok, teraz z boku.
U gory jest przewodzik oznaczony takimi kreskami - to masa, podlaczasz byle gdzie do karoserii (tzn w miare blisko i zeby byl styk, np pod jakas srubke). 12V + to podlaczasz z np stacyjki lub mozesz pociagnac dwa przewody do cewki, jeden wlasnie plusowy a drugi sterowanie (1). Chodzi o to by plus byl tylko po przekreceniu zaplonu. Oba kabelki zapinasz na cewke - jeden na +, drugi na drugie zlacze i tyle. W razie czego prosze o poprawki.

Poszukiwania plusa przy pomocy zarowki.
Bierzemy zarowke z 2 kabelkami, jeden dotykamy do masy (opisywalem), a drugi do podejrzanego przedmiotu - jesli swieci to znalazles "+". Jesli swieci dopiero np. po wlaczeniu pozycyjnych badz zaplonu - znalazles "+" sterowany swiatlami badz zaplonem.
  
 
Czasami jak się dobrze pogrzebie to można wyciągnąć wiązkę obrotomierza - to wolne przewody o o kolorach: brązowy - z cewki, pomarańczowy - zasilanie, zółty lub zóltoczarny - podświetlenie i białoczarny z dwoma końcówkami masa obrotomierza i lampki.
  
 
Wszystkim wielkie dzieki za pomoc!
Udalo mi sie pociagnac nowe kabelki do wszystkiego, podlaczylem i dzialalo!!! tak tak!
Ale moja radosc nie trwala dlugo bo po kilku minutach przestalo dzialac... Chyba sie ten pbrotomierz spalil bo wszedzie prad gra, a on ani drgnie

teraz musze jego rozkrecic i sprawdzac co upadlo

a bylo tak pieknie !
  
 
A gdzie on leżał wcześniej? Może był wilgotny w środku i jakiś spinol poszedł?
Tak czesto ludzie robią z komórkami - jak sie zamoczy to "ysuszą" jak potrafia i probują włączyć za wszelką cene, a co lepsi ładować... Takie okazy lepiej przejrzeć przed podłączeniem bo mogą też troche szkód narobić w aucie.