Uszczelka pod głowicą Carina E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanie odnośnie uszczelki pod głowicą. Carina E 1.8 7AFE 96rok 290 000 przejechane. Od jakiegoś roku cieknie mi olej z pod uszczelki pokrywy zaworów. Była wymieniona i tak dociśnięta że szok. Po tygodniu dalej zaczęło cieknąć + przy świecach. Mechanicy mówili, że to już stary silnik i tak będzie. Do tego Toyka była słabsza. Teraz w mrozy bardzo słabo grzeje. Po odkręceniu korka w chłodnicy zawsze jest równy stan. Przy włączonym silniku odkręciłem korek to buchnęło i się trochę wylało. Za chwilę znowu chłodnica była pełna. Co do grzania to w tamtą zimę też już w kabinie nie było tak ciepło. Wygląda na to, że tak jeżdżę już ponad rok
Teraz pytanie, czy warto robić silnik, czy wstawić drugi? Na allegro są po 1000zł,
W razie remontu co trzeba jeszcze wymienić i jakie to koszty?
  
 
Jak cieknie olej spod uszczelki pokrywy zaworow to albo licha uszczelka byla albo zle polozona.
Co do cisnienia w chlodnicy to zawsze tam jest takie cisnienie jakie utrzymuje zaworek upustowy w korku chlodnicy.
Jezeli cisnienie jest za wysokie to albo korek do wymiany, albo spaliny sie przedostaja do ukladu.
Jezeli spaliny sa w ukladzie to wyciska plyn do naczynia wyrownawczego w duzych ilosciach,a po ostudzeniu silnika brakuje w chlodnicy,
Mozna tez zrobic test chemiczny na obecnosc spalin w plynie,w warsztacie ktory ma taki tester.
To co piszesz wcale nie swiadczy o tym ze uszczelka pod glowica jest do wymiany,jakkolwiek moze tak byc, ale nie musi.
Co do slabego ogrzewania to pewnie masz zamulona chlodnice i nagrzewnice,trzeba wlac srodek czyszczacy zagrzac silnik i wyplukac uklad parokrotnie woda a nastepnie zalac plynem.
Sprawdz poziom plynu po nocy jak silnik jest zimny czy plyn jest az pod korek chlodnicy.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-12-27 15:22:26 ]
  
 
No właśnie już nie wiem. Za uszczelkę dałem ponad 100zł i jak wleję oleju tyle co powinno go być, to po przejechaniu kilka kilometrów robi się kałuża pod samochodem. Najbardziej cieknie od strony paska rozrządu. No i ta strata mocy mnie zastanawia, nie mówiąc już o chłodnicy. Co możesz mi powiedzieć o wymianie silnika. Warto?
  
 
Cytat:
2009-12-27 15:40:04, cino111 pisze:
No właśnie już nie wiem. Za uszczelkę dałem ponad 100zł i jak wleję oleju tyle co powinno go być, to po przejechaniu kilka kilometrów robi się kałuża pod samochodem. Najbardziej cieknie od strony paska rozrządu. No i ta strata mocy mnie zastanawia, nie mówiąc już o chłodnicy. Co możesz mi powiedzieć o wymianie silnika. Warto?


No jak olej zalewa gniazda swiec to bedzie spadek mocy i nierowna praca.
Silnik to warto naprawiac,a wymienia sie w skrajnych przypadkach kiedy sie nie oplaca naprawiac.
  
 
co do wycieków oleju-sprawdź uszczelniacze na wałkach rozrządu-one mogą rozbryzgiwać olej tak że sprawia złudzenie wycieku z pod pokrywy wałków,o ile się nie mylę to uszczelki tulei świec zapłonowych są wymienne (oryginał pewnie będzie drogi ale podejrzewam że to pierwsza ich wymiana-300000km-chyba warto zainwestować?)
Co do wymiany silnika-warto najpierw stary zdiagnozować-olej bierze? sprawdź kompresje sprężania,lepiej najpierw stary porozbierać i zobaczyć co z nim jest, może wystarczy powymieniać uszczelki i będzie dobrze,zobaczysz gładzie cylindrów ,pierścienie,panewki,a jak kupisz drugi to nic o nim nie wiesz -może ma z 500000km i jest w gorszym stanie jak twój-zastanów się.
A z ogrzewaniem to może by tak jak BIG pisze -muł w układzie się zrobił i tamuje przepływ gorącej wody -warto wypukać układ.
  
 
pierwsza rada kupić oryginalną uszczelkę i jeśli nie umiesz to zmienić u mechanika może za mocno ją dokręciłeś więc szkoda zepsuć nową .
rada druga zminić mechanika który pieprzy głupoty mam taki sam silnik i wcale nie cieknie a przebieg większy
po trzecie mam wrażenie że mylą ci się uszczelki , ta pod deklem zaworowym to nie ta sama co pod głowicą
po czwarte sprawdzić termostat i/lub nagrzewnicę
  
 
a za słabe ogrzewanie nie odpowiada rowniez źle ustawiony kat wyprzedzenia zaplonu ...?
  
 
Cytat:
2009-12-28 17:53:48, rng17 pisze:
pierwsza rada kupić oryginalną uszczelkę i jeśli nie umiesz to zmienić u mechanika może za mocno ją dokręciłeś więc szkoda zepsuć nową . rada druga zminić mechanika który pieprzy głupoty mam taki sam silnik i wcale nie cieknie a przebieg większy po trzecie mam wrażenie że mylą ci się uszczelki , ta pod deklem zaworowym to nie ta sama co pod głowicą po czwarte sprawdzić termostat i/lub nagrzewnicę



Uszczelki mi się nie mylą. Cieknie pod deklem, ale wydaje mi się, że to może być przez uszczelkę pod głowicą i w dodatku te ogrzewanie, gdzie po wylanie się płynu ciągle jest pełna chłodnica. (termostat wymieniałem) Mogą się spaliny dostawać do układu chłodzenia. Tak jak wcześniej pisałem silnik jest odczuwalnie słabszy. Aha silnik jest zagazowany. Sekwencja.

Co do silnika z przebiegiem 500000 to rozumiem. Raczej myślałem o czymś na chodzie. Np. ten na allegro

Jeśli możecie mnie naprowadzić co warto sprawdzić czy wymienić to byłbym wdzięczny. Jakiej firmy kupić części i ile kosztują
-mamy już uszczelniacze na wałkach rozrządu