MotoNews.pl
  

Temat stary jak swiat -> Sonda lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no własnie
i znowu problem
bo sonda umarła pokazuje )V na komputerku od gazu

dzisiaj wykręciłem sonde z rozbitka
założyłem lampka zgasła banan na buzi się zrobił
jadę sobie fajnie nic nie świeci
i po około 30 km znowu bach
no co nic dziwnego używka
uruchomiłem jeszcze raz silnik zgasła
znowu podpięcie pod kompa od gazu
wskazania minimalne

miernik w dłoń
podpięcie pod przewody podgrzewania i tam napięcie około 10V
a z tego co się orientuje to chyba powinno być po 5V
tak czy nie??
w ogóle jakie napięcia powinny być sonda jednoprzewodowa
dwa czarne niebieski i biały
  
 
nie w ten sposób to w inny
kto wie czym się różna saądy które mają inne kolory kabelków
u mnie sa dwa czarne niebieski i biały
sonda to denso 89463-20070
na allegro znalazłem jakieś inne
jedna 89463-29045 ale ma już dwa białe niebieski i czarny i ponoć jest przeznaczona do 4a-fe
a następna 89465-29495 , 89465-39435 , 89465-19575
i tu już 4a-fe nie ma ale kolorki dwa czarne niebieski i biały
i z zewnątrz wygląda identycznie jak moja


i jak to w końcu wygląda mogę zamienić tą moją 89463-20070 na jaką inna i będzie działa czy nie
bo kurcze z 2 literki gazu więcej mi łyka przez to
  
 
Cytat:
2008-09-16 18:51:24, Suchy pisze:
nie w ten sposób to w inny kto wie czym się różna saądy które mają inne kolory kabelków u mnie sa dwa czarne niebieski i biały sonda to denso 89463-20070 na allegro znalazłem jakieś inne jedna 89463-29045 ale ma już dwa białe niebieski i czarny i ponoć jest przeznaczona do 4a-fe a następna 89465-29495 , 89465-39435 , 89465-19575 i tu już 4a-fe nie ma ale kolorki dwa czarne niebieski i biały i z zewnątrz wygląda identycznie jak moja i jak to w końcu wygląda mogę zamienić tą moją 89463-20070 na jaką inna i będzie działa czy nie bo kurcze z 2 literki gazu więcej mi łyka przez to


Z sondami to jest tak...pomijam kwestie lean burn czy zwykla bo to jest oczywiste.
Ale zakladajac ze masz zwykla zamawiasz ja w serwisie po nr nadwozia ...przychodzi w pudelku z numerem czesci (5 cyferek-5 cyferek) niestety nie sa to te same cyferki co na sondzie ktora wyjmiesz z tego pudelka....i nikt niewie o co chodzi ....dlaczego ?
Wlasnie po to aby zamawiac w serwisie.
Oczywiscie pasuja do dziury w rurze i kostki polaczeniowej sondy o roznych nr ,ale nikt ci nie powie ktora jest wlasciwa i na kazdej silnik jakos tam bedzie chodzil czasami moze nawet nie wyswietli kodu.
Mozna oczywiscie calkiem odpiac sonde i silnik tez pojedzie czasem lepiej czasem gorzej
  
 
a nie da się odczytać numerka z sądy i poszukać takiej na necie ?
  
 
Cytat:
2008-09-16 19:27:42, Talus pisze:
a nie da się odczytać numerka z sądy i poszukać takiej na necie ?


toż odczytałem numerek to 89463-20070

ale w necie brak

to co w końcu robić
co radzicie??
  
 
Cytat:
2008-09-16 19:30:49, Suchy pisze:
to co w końcu robić co radzicie??




Cytat:
2008-09-15 16:07:30, md521 pisze:
Małem latem tego roku ten problem... Przepaliła sie grzałka / łatwo to stwierdzić mierząc oporniość /. Niestety, tylko oryginał w Toyocie - 1650 zł lub allegro SONDA LAMBDA TOYOTA 89463-20060 89463-20070 NOWA od andrew_6_1. Wybrałem to drugie i jest O.K. Kosztowało 665 zł . Wersja bulk ale O.K. więc polecam.


  
 
ja mam przejechane 168 tyś km , w tym 40 tyś na LPG czy mam sie spodziewać że mi sonda padnie? Czy nie ma regóły na to ile sie przejedzie?
  
 
Kiedyś w końcu padnie
Ja mam 130tys. km na LPG i działa więc nie ma reguły
Pozdro.
  
 
Zastanawia mnie jedna rzecz... Kończy się u mnie czujnik LB a na allegro znalazłem coś takiego
http://moto.allegro.pl/item576968818_sonda_lambda_toyota_carina_avensis_4a_fe_7a_fe.html
i zastanawia mnie czy to całkiem przypadkiem nie jest zwykła sonda lambda.... bo jeśli to czujnik ubogiej mieszanki to chyba szybko go kupię... I jeszcze jedno pytanko... po czym dopasowac sondę LB do silnika bo widziałem iż na forum ludzie pisali że poszukują sondy o danych numerach... o co dokładniej z tym chodzi... ?
  
 
gdzieś był temat o czujnikach z allegro. oczywiście zaginął gdzieś w gąszczu
ja wtedy wysłałem maila do tych co zakupili te czujniki i do sprzedającego.
klienci pisali, że to zwykła lambda i odsyłają to...
sprzedający, że trzeba podać dokładny numer ze swojego czujnika LB to dobierze odpowiedni.
wtedy zdaje się były dwie osoby na aukcji...


[ wiadomość edytowana przez: Talus dnia 2009-04-06 13:29:45 ]
  
 
A ja podklejając sie pod topic mam takie pytanie
od kilkunastu miesiecy po przejechaniu kilku do kilkunastu km ale zawsze(99%) przy zwalnianiu/hamowaniu zapala mi sie kontrolka chck engine z kodem błędu Sondy Lambda.
Mam wersje z Sondą Lean Burn wiec koszty wymiany są kosmiczne (1,6k pln). Ale samochód nie spala wiecej paliwa a nawet mniej, nie stracił nic na mocy. Rozmawiałem ze znajomym byłym dziennikarzem motoryzacyjnym i on uważa że to nie może być nie działająca sonda. Bo wtedy by palił więcej i "nie jeździł". No ale jeśli tak to co to jest - kod błędu wskazuje na sonde, ale objawy nie. Kontrolka nigdy nie zapala sie od razu - zawsze po kilku/nastu km-ach.
A wczoraj wróciłem z trasy i średnio mi poszło 6,5L paliwa.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2009-07-12 22:44:41, Rodeush pisze:
A ja podklejając sie pod topic mam takie pytanie od kilkunastu miesiecy po przejechaniu kilku do kilkunastu km ale zawsze(99%) przy zwalnianiu/hamowaniu zapala mi sie kontrolka chck engine z kodem błędu Sondy Lambda. Mam wersje z Sondą Lean Burn wiec koszty wymiany są kosmiczne (1,6k pln). Ale samochód nie spala wiecej paliwa a nawet mniej, nie stracił nic na mocy. Rozmawiałem ze znajomym byłym dziennikarzem motoryzacyjnym i on uważa że to nie może być nie działająca sonda. Bo wtedy by palił więcej i "nie jeździł". No ale jeśli tak to co to jest - kod błędu wskazuje na sonde, ale objawy nie. Kontrolka nigdy nie zapala sie od razu - zawsze po kilku/nastu km-ach. A wczoraj wróciłem z trasy i średnio mi poszło 6,5L paliwa. Pozdrawiam.


Kocham tych gosci pod tytulem dziennikarz motoryzacyjny
Kiedys nas taki imbecyl nawiedzal ,wypytywal o rozne czujniki zwiazane z kontrola trakcji,notowal nagrywal, znowu pytal mysmy tlumaczyli.....itd.W koncu naskrobal jakis artykul,ktory mial sie ukazac w jakims motoryzacyjnym szmatlawcu,dopiero po naszej merytorycznej akceptacji.
Oczywiscie napisal i tak to co chcial i nie konsultowal z nami tego co sie ukazalo w gazecie,pewnie uwazal ze wie lepiej jak to wszystko dziala
Po przeczytaniu textu w dosc poczytnej gazecie, gdzie napisal ze czujnik polozenia kierownicy to uklad kol zebatych,jak wyjasnia Bigelektron ,pracownik autoryzowanej stacji Toyoty,przy czym uzyl mojego nazwiska i imienia,myslalem ze mnie szlag trafi.
Tacy wlasnie sa dziennikarze ....mozesz mu tlumaczyc pokazywac,on sprawia wrazenie ze zrozumial,a i tak wydrukuje tylko to co moglo sie zrodzic w jego pustej mozgownicy.
Wracajac do sondy to moze ona ulegac awarii na kilka sposobow.
Najprostszy to spalona grzalka jest kod bledu,mozna zmierzyc grzalke i jest brak rezystancji.Objaw jest taki poza kontrolka ze silnik na trasie pracuje normalnie ,bo spaliny na tyle ogrzewaja sonde ze dziala ok.W ruchu miejskim jednak sonda sie schladza bo silnik pracuje czesciej na biegu jalowym,wiec zaczyna pokazywac coraz nizsze wartosci napieciowe,wiec komputer wzbogaca mieszanke co skutkuje przylewaniem silnika i zarzucanie swiec zaplonowych nagarem i silnik moze utykac tak jakby nie palil na 1 cylinder.
Ina usterka to np kod bledu slow response-za slaba oscylacja-przewaznie nie daje innych objawow ale silnik moze wiecej palic, lub mniej w zaleznosci od tego w jakie wartosci wpada czesciej.
Jeszcze inna usterka polega na tym ze silnik pracuje prawidlowo,a po pol godzinnej jezdzie zaczyna szarpac i wypadaja zaplony na wszystkich cylindrach losowo.Nie ma zadnych kodow bledu zwiazanych z sonda,w niektorych modelach wywali kod wypadajacych zaplonow,
Jeszce inna usterka to nie osiaganie przez sonde niskich wartosci,komputer wtedy zubaza mieszanke ,a sonda wciaz pokazuje stosunkowo bogata, silnik wtedy moze wrecz mniej palic.
To takie najczestsze przypadlosci zwiazane z sondami.
Zawsze jednak diagnostyke nalezy rozpoczac od odczytania kodu bledu i sprawdzenia instalacji soda-komputer-pomiar napiecia na wtyczce-sygnalu i grzania.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-07-12 23:33:59 ]
  
 
Cytat:
2009-07-12 23:26:18, Bigelektron pisze:Zawsze jednak diagnostyke nalezy rozpoczac od odczytania kodu bledu i sprawdzenia instalacji soda-komputer-pomiar napiecia na wtyczce-sygnalu i grzania. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-07-12 23:33:59 ]


wybacz ale co tzn?? Mogę to zrobić u elektryka samochodowego jakiegokolwiek czy tylko w stacji odpowiednio wyposażonej do kontroli Toyoty(Lexa)
Mam kod błędu sondy lambda - sprawdzałem to u mechanika.
  
 
Cytat:
2009-07-15 11:26:15, Rodeush pisze:
wybacz ale co tzn?? Mogę to zrobić u elektryka samochodowego jakiegokolwiek czy tylko w stacji odpowiednio wyposażonej do kontroli Toyoty(Lexa) Mam kod błędu sondy lambda - sprawdzałem to u mechanika.


Ale jaki kod??obwod grzalki sygnalu???
Mozna to spr zwyklym miernikiem
  
 
Cytat:
2009-07-12 22:44:41, Rodeush pisze:
A ja podklejając sie pod topic mam takie pytanie od kilkunastu miesiecy po przejechaniu kilku do kilkunastu km ale zawsze(99%) przy zwalnianiu/hamowaniu zapala mi sie kontrolka chck engine z kodem błędu Sondy Lambda. Mam wersje z Sondą Lean Burn wiec koszty wymiany są kosmiczne (1,6k pln). Ale samochód nie spala wiecej paliwa a nawet mniej, nie stracił nic na mocy. Rozmawiałem ze znajomym byłym dziennikarzem motoryzacyjnym i on uważa że to nie może być nie działająca sonda. Bo wtedy by palił więcej i "nie jeździł". No ale jeśli tak to co to jest - kod błędu wskazuje na sonde, ale objawy nie. Kontrolka nigdy nie zapala sie od razu - zawsze po kilku/nastu km-ach. A wczoraj wróciłem z trasy i średnio mi poszło 6,5L paliwa. Pozdrawiam.



Też tak mam ale ja na gazie i wiem czemu ,bo mam gazik za bogaty ale niestety niema czasu się umówić z gazownikiem a po regulacji będzie dobrze silniczek LB niewiem jaki jest twój ale mój ma za bogato bo czuć co ciekawe na benzynce też czuć ale kontrolka się nie świeci
  
 
Cytat:
2009-07-16 12:12:36, Bigelektron pisze:
Ale jaki kod??obwod grzalki sygnalu??? Mozna to spr zwyklym miernikiem


Z kostki - wymigane ech chyba 22 juz nie pamiętam dokładnie bo to prawie rok temu może trochę krócej.
W instrukcji stoi "Kod błędu sondy lambda" no ale z tego co piszesz to może oznaczać kilka różnych rzeczy.
Ja po prostu nie wiem na ile to jest poważne, a nie chce iść do elektryka coby mnie ograbił z mnóstwa kaski mówiąc że to jakaś mega awaria.
Chciałbym coś już na ten temat wiedzieć gdy sie u jakiegoś pojawię.
Poza tym miernik mam ale jak to zmierzyć?? Na samej sondzie, gdy sie nagrzeje, gdy kontrolka z błędem się już zapali czy od razu
  
 
Rodeush, odezwij sie do mnie na gg 8533256. tez jestem z legionowa i tez mam cari
  
 
Cytat:
2009-07-12 22:44:41, Rodeush pisze:
A ja podklejając sie pod topic mam takie pytanie od kilkunastu miesiecy po przejechaniu kilku do kilkunastu km ale zawsze(99%) przy zwalnianiu/hamowaniu zapala mi sie kontrolka chck engine z kodem błędu Sondy Lambda. Mam wersje z Sondą Lean Burn wiec koszty wymiany są kosmiczne (1,6k pln). Ale samochód nie spala wiecej paliwa a nawet mniej, nie stracił nic na mocy. Rozmawiałem ze znajomym byłym dziennikarzem motoryzacyjnym i on uważa że to nie może być nie działająca sonda. Bo wtedy by palił więcej i "nie jeździł". No ale jeśli tak to co to jest - kod błędu wskazuje na sonde, ale objawy nie. Kontrolka nigdy nie zapala sie od razu - zawsze po kilku/nastu km-ach. A wczoraj wróciłem z trasy i średnio mi poszło 6,5L paliwa. Pozdrawiam.



Witam
Ja i trochę ludzi na forum ma dokładnie taki sam objaw . Ponieważ od 3 lat i 45 tys nic się więcej nie dzieje ( no może moja zaczęła jednak więcej palić ) odpusciłem sobie zakup LB. Może kiedyś w przypływie szaleństwa i nadmiaru gotówki się szarpnę. Aha i oryginał DENSO LB można już od niedawna kupić na Alledrogo za o ile pamiętam 699 uzytkownik Jarcars .

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
Jeszcze inna usterka polega na tym ze silnik pracuje prawidlowo,a po pol godzinnej jezdzie zaczyna szarpac i wypadaja zaplony na wszystkich cylindrach losowo.Nie ma zadnych kodow bledu zwiazanych z sonda,w niektorych modelach wywali kod wypadajacych zaplonow,



Kurcze, zupełnie jak to moje tajemnicze szarpanie na ciepłym silniku, nigdy od razu, zawsze po jakimś czasie jazdy. We wtorek się podpinam pod diagnostykę, zobaczymy.
  
 
Cytat:
2009-08-06 12:27:49, nseal pisze:
Kurcze, zupełnie jak to moje tajemnicze szarpanie na ciepłym silniku, nigdy od razu, zawsze po jakimś czasie jazdy. We wtorek się podpinam pod diagnostykę, zobaczymy.


To jak zacznie szarpac wypnij sonde jak przestanie,znowu zapnij,jak uzyskasz powtarzalnosc zjawiska to masz odpowiedz.