MotoNews.pl
  

Picnic- mocne rzężenie zimnego silnika przy obrotach 1700

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Posiadam Toyotę Picnic 2.0 benzyna z 2001 r. problem mój przedstawia się następująco: Podczas pracy zimnego silnika, na ssaniu przy obrotach pomiędzy 1200 a 1800 silnik bardzo głośno rzęzi. Najmocniej odgłosy słychać w pobliżu rozrządu i na zewnątrz przy kole pasażera. Gdy silnik się nagrzeje rzężenie zanika całkowicie w całym zakresie obrotów. Wymieniłem już kompletny rozrząd, sprzęgło i problem nie zniknął. Wykluczam też drganie jakieś obudowy lub części bo sprawdzałem to dokładnie. W serwisach rozkładają ręce. Jeżdżę tak już dwa lata i powiem że się przyzwyczaiłem, ale wiem że tak nie powinno być i może ktoś z Was szanownych użytkowników tego forum mi pomoże i podpowie co to może być. Z góry dziękuję za rady.

Pozdrawiam
  
 
Pompa wspomagania ?

pzdr
  
 
O pompie nie pomyślałem , spróbuję zdjąć pasek klinowy od pompy i zobaczę. Dzięki za radę.
  
 
Cytat:
2009-09-24 11:38:46, rexsik pisze:
Wymieniłem już kompletny rozrząd, sprzęgło i problem nie zniknął.



A nie zaczeli mechanicy od zdiagnozowania kola napinającego od wspomagania ?

Śmiem twierdzić ze rzężenie bardziej nasila sie przy nizszej temp. zewnetrznej i rano przy odpalaniu niż po kilku godzinnym postoju.
  
 
Tak, zgadza się, im niższa temperatura zewnętrzna i postój dłuższy tym bardziej rzęzi, najgorzej rano. Gdy jest upał rzężenie jest o wiele mniejsze, ale występuje i dodam że tylko w zakresie obrotów 1200 -1800, poniżej jak i powyżej tych obrotów zanika. Po rozgrzaniu silnika zanika całkowicie.

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: rexsik dnia 2009-09-24 16:16:36 ]
  
 
mogę dorzucić do tego wszystkiego pompę wody,hałas dochodzi z pod osłon rozrządu,2.0l jest specyficzne bo jak za słabo się naciągnie rozrząd to charczy i jak za mocno to też jest głośniejszy.
  
 
Witam
Rzężenie powodował rozrząd, był rozciągnięty, wymieniłem komplet i silnik chodzi cicho. Zobaczymy jak długo .
Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za odpowiedzi