| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2009-10-12 16:30:42 Witam.
Zapytam z ciekawości. Bo przegladajac internet natrafilem na wątek o swapach. Czy da radę zamiast 1.6 16V 4A-FE wstawić 2,0 3S-GTE 94-99r.?? Pozzdrawiam |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2009-10-12 23:32:08 Da radę. |
hater-87 Carina e 2.0 GLi Strzegom/Wrocław | 2009-10-13 10:25:37 wszystko sie da o ile sie nie myle to blok silnika jest zblizony o ile nie identyczny z wolnossacymi 2.0. ale czynnikiem decydujacym pewnie bedzie tutaj cena silnika i samego swapa nie wspominajac o elektryce ktora trzeba zrobic praktycznie od nowa. Zawieszenie, hamulce itd. duzo pracy i kasy. ale jesli sie zdecydujesz fajnie bylo by zobaczyc taka carinke ![]() |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2009-10-14 01:21:14
Poważnie. Ten silnik był wsadzany do Caldiny w Japonii z mocą ponad 200KM
Wystarczą klucze, pewnie jakieś podnośniki, kleszcze i... ze dwa duże worki pieniędzy.
Nie warto. Pozdro. |
kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2009-10-14 01:23:42 koszt pewnie wyniesie drugie tyle co auto... dlatego pytam sie tylko z ciekawosci. ale wyobrazcie sobie cari, ponad 200KM 4x4...mmm cudo... |
hater-87 Carina e 2.0 GLi Strzegom/Wrocław | 2009-10-14 08:33:49 hehe koszt przekroczy nawet cene auta jak chcesz 4x4, ale szczerze mowiac sam kiedys sobie marzylem o takim cacku niestety wszystko wskazuje na to ze nie w tym zyciu
pozdro. |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2009-10-14 11:14:36
Ponad 200KM i 4x4 - nieosiągalne. Nie znajdziesz dawcy lewostronnego z takim silnikiem. Bardziej realne jest 4x4 i 175KM z 3S-GE. Koszty szacuję na ok. 15000,- PLN plus dawca. Mnie to cały czas chodzi po głowie, bo swoją bez stresu poświęciłbym jako dawcę
Pozdro. |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2009-10-14 12:00:50
Jak to nie znajdziesz ? A ST185, ST205 ? I co nieosiągalne ? 200KM na silniku, czy na kołach ? Bo pierwsze dostajesz, kupując 3S-GTE, drugie lekko go rozdmuchując
3S-GE z 4WD będzie megamułem, będzie zaczynał żyć od 5000, jechał do 7. Dołu nie będzie miał w ogóle, a właśnie to jest potrzebne do ruszenia 4WD z miejsca. No chyba, że ktoś sobie wymarzy ruszanie z 4000 rpm z każdych świateł, to droga wolna. Gdyby 3S-GE nadawał się do 4WD, to Toyota nie ładowałaby 2.4 do Ravki, żeby zrobić 175 koni, tylko wykorzystała stary, sprawdzony 3S-GE. Japonię pomijam, oni i tak mają wszystko na automatach, tam może 3S-GE się sprawdza z 4WD. Jeśli miałbym wybierać między 3S-FE a 3S-GE pod 4WD, to wybrałbym ten pierwszy. Albo wsadził 2TZ-FE, albo 2AZ-FE, żeby to jakkolwiek jechało dołem. pzdr [ wiadomość edytowana przez: marcinm dnia 2009-10-14 12:03:56 ] |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2009-10-14 14:58:55
Dawca zgodny najwyżej w 50%. Potrzebna duża dawka leków przeciw odrzutom w postaci sporej rzeźby.
Sam wiesz ile jest zachodu z dawcą zgodnym w 100%...
Doskonale wiesz, że sam silnik, to dopiero początek zabawy i co jeszcze do tego potrzeba więc zawsze staram się takie dysputy kończyć krótko.
Nie tragizuj, będzie tak samo jeździł jak w Carinie GTi. Inaczej skośnookie nie pakowaliby tego tyle do Caldiny w Japonii. Do ruszenia nie potrzebujesz od razu całej mocy, a jak już się potoczy z miejsca, to nie problem trzymać przyzwoite obroty
Tak mi się coś wydaje że to chyba nie ta sama kategoria wagowa... To tak jak z Camry i 2,2. Poza tym, Ravka jest autem "terenowym", czego o Caldinie nie można powiedzieć. Dwa różne zastosowania aut.
Nie wszystko, nie wszystko...
A miało być krótko i na temat... 3S-GTE w Carinie E.
Pozdro. |
carinus TOYOTA SPEC Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2009-10-14 15:40:38 Naszła mnie ochota na przebudowę nowego autka.Myslę od pewnego czasu nad zakupem cariny combi i przełożeniu napędu i częsci zawieszenia z mojej starej GT. |
kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2009-10-14 21:43:36 a gdyby sciagnac caldine z japonii i przelozyc srodek od carinki albo od ave nawet (bo byly caldinki wygladajace jak ave) to juz sprawa duzo prostsza, prawda?? tylko tez koszty ida w ładne tysiaczki... |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2009-10-14 23:56:54
Nie
Patrz 5 postów wcześniej. Pozdro. |
hater-87 Carina e 2.0 GLi Strzegom/Wrocław | 2009-10-15 14:27:19
a czemu chcesz akurat kombiaka ?? buda Ci sie sypie czy tylko tak zeby byla zmiana ?? dosc ciekawa zamiana calkowicie niepozorna buda z fajnym silnikiem i zawiasem |
carinus TOYOTA SPEC Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2009-10-15 15:43:54
No właśnie ta niepozorność.Kiedyś byłem tutaj jedynym użytkownikiem cariny GTi,teraz jest ich więcej.Chcąc być oryginalnym postanowiłem zrobić "śpiocha" z wersji kombi,która przy okazji jest bardzo przydatna i użyteczna.Zawias zostanie oryginalny a jedynie przeniosę sprężyny i amorki,jest to mniej kłopotliwe w eksploatacji. |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2009-10-15 16:27:19 "Śpiochem" jest już zwykłe 3S-FE w tej budzie
3S-GE będzie ciekawie...
To jeszcze tylko dopędzić tylną ośkę i by się to całkiem ładnie zbierało...
Pozdro. |
kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2009-10-15 17:02:48 a moze zamiast wersji kombi, zrób sobie cabrio?? ![]() |
hater-87 Carina e 2.0 GLi Strzegom/Wrocław | 2009-10-15 19:11:51
no nie powiem bedzie to calkiem przyjemne auto mam nadzieje ze opiszesz swojego swapa gdzies chetnie poczytam i pogladam zdjecia, a co do 3s-ge bedzie grzebany czy zostanie seria ?? a co do zawieszenia GTi ma chyba wiekszy rozstaw kol ?? no i mam nadzieje ze hamulce tez przelozysz bo te w wersji 3f-se nie sa rewelacyjne
no nie wiem czy az taka zwawa jest ta wersja(auto jednak swoje wazy) kwestia gustu, ale jakby tak go uturbic albo dolozyc kompresor to by byl dopiero wilk w owczej skorze (oczywiscie nie wspominam o kosztach) |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2009-10-15 20:58:42
Jest raptem cięższa jakieś 30-40kg od pozostałych wersji, a katalogowo jest gorsza do 100 o jedyne 0,2s
Pozdro. |
kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2009-10-15 23:19:15 no to to jest masa czasu... ![]() |