Problem z ABS w RAV4 D-4D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

W mojej RAV-ce z 2001 roku D-4D mam następujacą przypadłość.
Jeżeli podczas hamowania ( takiego średniego ale bez jakiegoś "nurkowania" ostrego ) wjade na jakąś nierówność lub w dziurę nawet niewielką od razu włacza mi sie ABS. Zastanawiam sie czy to może amortyzatory do wymiany? Czy może być jakić inny powód?
Pozdrawiam
  
 
dla pewności sprawdź amorki ale pewnie będą git ,na nierównościach koło traci o wiele szybciej przyczepność z podłożem podskakując (tu amortyzatory powinny się wykazywać) przez co koło przy hamowaniu jest blokowane ,po czym zaczyna działać system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania ,tak więc sprawdź amorki a abs częściej i szybciej działa na nierównościach niż na prostej drodze.pozdrawiam.
  
 
Witam,
Problem z włączającym sie ABS powrócił...tym razem wygląda to jednak troszkę inaczej. Prawie przy każdym hamowaniu w ostatniej fazia jak auto już prawie stoi włącza sie ABS i pedał hamulca pulsuje. Hamowanie musi byś jednak delikatne, przy mocnym ostrym hamowaniu nic sie nie dzieje. Czy jest tam jakis czujnik, który mozna by przeczyścić? Żaden błąd nie wyświetla się.
Amortyzatory niedawno sparwadzałem i raczej są ok maja po ok 70% sprawności.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2010-01-02 17:55:43, joe__ pisze:
Witam, Problem z włączającym sie ABS powrócił...tym razem wygląda to jednak troszkę inaczej. Prawie przy każdym hamowaniu w ostatniej fazia jak auto już prawie stoi włącza sie ABS i pedał hamulca pulsuje. Hamowanie musi byś jednak delikatne, przy mocnym ostrym hamowaniu nic sie nie dzieje. Czy jest tam jakis czujnik, który mozna by przeczyścić? Żaden błąd nie wyświetla się. Amortyzatory niedawno sparwadzałem i raczej są ok maja po ok 70% sprawności. Pozdrawiam


Trzeba przeczyscic bieznie zablocone lub zaklejone opilkami,lub z jakiejs przyczyny wiekszy dystans biezni od czujnika -krzywa zwrotnica lub luz na lozysku,a takze zawilgocona cewka czujnika.
Tak sie dzieje jezeli na ktoryms czujniku spada wysokosc sygnalu ponizej 0.5V.Poniewaz amplituda sygnalu nie jest idealnie rowna,komputer nie widzi wzniosow nizszych wiec wychodzi ze kolo obraca sie wolniej i uruchamia procedure hamowania awaryjnego.Przy wyzszych predkosciach sygnal jest mocniejszy dlatego dziala prawidlowo.