Termostat 92 st w 1,5.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ma ktoś taki termostat w motorze 1,5? Założyłem termostacik 87 st i temperatura oscyluje wokół na 1 kresce na skali (nie na początkowej), jest w miarę ciepło przy parowniku wpiętym szeregowo za nagrzewnicą, ale nie tak jak być powinno. Myślę że sytuację poprawiłby temostat 92 st (choćby dlatego że jest dodatkowy odbiornik ciepła - parownik). Co o tym myślicie? Czy jednak optymalną temp. dla silnika jest +/-90 st?
  
 
Cytat:
2006-12-04 23:46:38, Wotti pisze:
Ma ktoś taki termostat w motorze 1,5? Założyłem termostacik 87 st i temperatura oscyluje wokół na 1 kresce na skali (nie na początkowej), jest w miarę ciepło przy parowniku wpiętym szeregowo za nagrzewnicą, ale nie tak jak być powinno. Myślę że sytuację poprawiłby temostat 92 st (choćby dlatego że jest dodatkowy odbiornik ciepła - parownik). Co o tym myślicie? Czy jednak optymalną temp. dla silnika jest +/-90 st?

temperatura powinna byc na pierwszej kresce na skali tzn na tej ktora optycznie jest neico ponizej polowy skali..qrde zawsze jest problem jak to opisac bo zoltki wymyslily sobie skale asymetryczna

natomiast co do termostatu 92 to koledzy w 1.8 sobei wsadzali i byla potem dyskusja na forum czy aby ta wyzsza temp nie wplywala potem na skrocenie zywota uszczelki pod glowica..mi w kazdym razie samochod nie nagrzewa sie jak trzeba ale wynika to chyba ze zuzycia termostatu a nie z niedobrania jego wlasciwej temp
  
 
U mnie pracują tylko termostaty 91/92st. Jak włożyłem raz 87, to po tygodniu go wywaliłem, temeperatura była za niska.
  
 
Cytat:
2006-12-05 00:04:39, qbaj pisze:
temperatura powinna byc na pierwszej kresce na skali tzn na tej ktora optycznie jest neico ponizej polowy skali..qrde zawsze jest problem jak to opisac bo zoltki wymyslily sobie skale asymetryczna


Dkładnie tak, ja nawt od zeszłej jesieni, kiedy to zmieniałem płyn mam nieco powyżej tej kreski, czyli dokładnie mam wskazówkę w poziomie

A tak przy okazji skali taka ciekawostka:



  
 
A jak w lecie z takim termostatem? Macie LPG założony?
  
 
Cytat:
2006-12-05 10:44:15, Wotti pisze:
A jak w lecie z takim termostatem? Macie LPG założony?



w lecie połowa skali, w zimie połowa skali. Termostat to takie sprytne coś, co utrzymuje stałą temp niezależnie od temperatury zewnętrznej. Oczywiście latem w korkach temperatura rośnie aż do włączenia się wentylatora, ale tak samo włączyłby się przy 'zimniejszym' termostacie.
  
 
Chodziło o to czy nie za często wentylator się załącza, no i jaki wpływ ma wyższa temperatura na silnik?
  
 
Cytat:
2006-12-05 13:27:41, Wotti pisze:
Chodziło o to czy nie za często wentylator się załącza, no i jaki wpływ ma wyższa temperatura na silnik?


A przeczytałeś co napisał wpis wcześniej Robert ?? ...bo albo nie rozumiesz po polsku albo jednak nie przeczytałeś


Wbrew niektórym opiniom że cosik się niby potem dzieje z uszczelką p/g szczególnie w zagazowanych bolidach , we swoim 1,8 z LPG miałem zmieniony przy małym przebiegu termostat na ten wyższocieplny ...z tego co wiem dzisiaj autko ma lekko 150kkm i wszystko hula bez najmniejszych problemów
  
 
Wentylator załancza się w momencie, kiedy temp. w chłodnicy jest chyba ok. 97*C.
Termostat steruje tylko obiegiem duży-mały.
Im wyższa temperatura (92*C) otwarcia, tym dłużej woda krąży w małym obiegu.
Dopiero w momencie otwarcia termostatu woda jest kierowana na chłodnicę.

Więc wentylator nie powinien się częściej włanczeć.
  
 
Widzę Bogdanie, że już mnie wcześniej uprzedziłęś w wyjaśnieniach

Pozdrowionka
  
 
Przeczytałem dokładnie i rozumiem po polsku, chodziło mi czy wentylator nie załącza się częściej przy 92 st termostacie, bo w korkach to wiadomo że grzeje się bardziej. A że za szybko przeczytałem to mi to umkneło że odpowiedział że tak samo się załącza czyli jak mam jeszcze w małym obiegu parownik, to chyba lepsiejszy będzie 92 st bo i generalnie szybciej się samochód nagrzeje..
  
 
Cytat:
2006-12-05 13:56:08, Wotti pisze:
Przeczytałem dokładnie i rozumiem po polsku, chodziło mi czy wentylator nie załącza się częściej przy 92 st termostacie, bo w korkach to wiadomo że grzeje się bardziej. A że za szybko przeczytałem to mi to umkneło że odpowiedział że tak samo się załącza czyli jak mam jeszcze w małym obiegu parownik, to chyba lepsiejszy będzie 92 st bo i generalnie szybciej się samochód nagrzeje..


A jakie to ma znaczenie? I tak musi się załączyć żeby wystudzić płyn.
Pamiętaj, że termostat ma histerezę (chyba nie musze wyjaśnić co to jest) i nawet ten 92st "wyłącza" się przy nieco niższej temp, więc temperatura będzie oscylować wokół pewnego zakresu. Wcześniejsze otwarcie termostatu (np przy 87st) spowoduje jedynie że to końcowe osiągnięcie temperatury, przy której włączy się wentylator może trwać nieco dłużej. W korku i tak nie ma to znaczenia, bo termostat i tak będzie cały czas otwarty.
Mam u siebie LPG, przejeździłem sporo kilometrów i temostat 92st bardzo dobrze sie sprawdza, nawet w lecie-musi niestety byc sprawna chłodnica.
Jak włożyłeś termostat od Lanosa, to radzę go szybko wymienić-nie będzie trzymał temperatury (za późno się zamyka).

[ wiadomość edytowana przez: AsterixGal dnia 2006-12-05 18:59:43 ]
  
 
Warto by jeszcze podać konkretnie czego szukać....bo rozumiem że do 1,5 spokojnie stosować można sam wkład, a jeśli ma być oryginał do espero to będzie 87 stopniuf....więc z czego zastosować taki 91 czy 92 ???

Jakieś dane co do kosztów tudzież inne wskazówki ?
  
 
Cytat:
A jakie to ma znaczenie? I tak musi się załączyć żeby wystudzić płyn.
Pamiętaj, że termostat ma histerezę (chyba nie musze wyjaśnić co to jest) i nawet ten 92st "wyłącza" się przy nieco niższej temp, więc temperatura będzie oscylować wokół pewnego zakresu. Wcześniejsze otwarcie termostatu (np przy 87st) spowoduje jedynie że to końcowe osiągnięcie temperatury, przy której włączy się wentylator może trwać nieco dłużej. W korku i tak nie ma to znaczenia, bo termostat i tak będzie cały czas otwarty.
Mam u siebie LPG, przejeździłem sporo kilometrów i temostat 92st bardzo dobrze sie sprawdza, nawet w lecie-musi niestety byc sprawna chłodnica.
Jak włożyłeś termostat od Lanosa, to radzę go szybko wymienić-nie będzie trzymał temperatury (za późno się zamyka).



Chłodnicę mam odmuloną więc nie powinno być w lato problemów. A termostat mi dali jakiś made in korea (hung swa czy jakoś tak). Dzwoniłem do pobliskiego bomisu i powiedzieli że mają termostat whalera 92 st za 15 zł. Nie wiem czy taki się nada i czy nie jest od lanosa? Bo ten co mam to wskazówka troszkę chodzi po skali, w niedużym zakresie ale jednak, no i raczej powinna być w połowie, a jest wyżej/niżej tej kreski dolnej co jest najbliżej połowy..
Dzięki za wyjaśnienie łopatologiczne)


[ wiadomość edytowana przez: Wotti dnia 2006-12-05 22:55:30 ]
  
 
to ja się podłącze i zapytam czy ten 92 stopniowy może powodowac, że wskazówke temperatury mam standardowo 1-1,5 mm ponad tą kreską oznaczającą srodek skali ??? bo wentylator włącza mi sie dopiero po osiągnięciu 3/4 odległości od tej srodkowej w kierunku tej kreski wyższej....tak by na to wygladalo ????
  
 
Cytat:
2006-12-05 23:22:45, rafalko pisze:
to ja się podłącze i zapytam czy ten 92 stopniowy może powodowac, że wskazówke temperatury mam standardowo 1-1,5 mm ponad tą kreską oznaczającą srodek skali ??? bo wentylator włącza mi sie dopiero po osiągnięciu 3/4 odległości od tej srodkowej w kierunku tej kreski wyższej....tak by na to wygladalo ????



u mnie jest dokładnie tak samo
termostat opla 92 stopnie, silnik 1,8
  
 
bo wydawało mi sie ze mam zamuloną własnie chlodnice --> wszyscy piszą ze ma byc na srodkowej kresce...

rozwiązanie to jest dobre ze względu oszczedności --> np w toyocie carinie E skośnookie celowo zwiększyli odpornośc silnika na temperaturę, bo wtedy jest mniej paliwożerny (taki se system wymyślili) --> moze dlatego moje cudo pali tak niewiele...
  
 
No i wrzuciłem termostat 92 st. siakiś Thompson, i niepokoi mnie to co napisałeś o termostacie z lanosa bo na pudełku od tego co kupiłem było napisane lanos 1,5..

jeśli chodzi o temperaturę to chyba jest okej, wskazówka oscyluje wokół środka skali. Ale moje obawy co do wiatraka chyba się potwierdziły.. na 87 st jak dojechałem do pracy (30 km - trasa) nie załączał się wiatrak za często, a teraz pracuje praktycznie cały czas. Wyczytałem na forum że 1 prędkość wiatraka załącza się przy 90 st.

Na 92 st termostacie zrobiłem test, odpaliłem na postoju, zagrzał się, otworzył termostat, temp spadła, nagrzało się w chłodnicy, załączył się wentylator (3/4 wskaźnika na zegarach) po czym schłodził temp. do tej kreski pod połową skali i już się nie wyłączył.. Ki diabeł? na 87 st było podobnie, ale po schłodzeniu się wyłączał.

Dać sobie z tym spokój i tak jeździć czy wrzucić jednak ten 87?:/ bo chyba to w niczym nie szkodzi? Oprócz większego zużycia prądu
  
 
Cytat:
2006-12-07 21:07:26, Wotti pisze:
No i wrzuciłem termostat 92 st. siakiś Thompson, i niepokoi mnie to co napisałeś o termostacie z lanosa bo na pudełku od tego co kupiłem było napisane lanos 1,5.. jeśli chodzi o temperaturę to chyba jest okej, wskazówka oscyluje wokół środka skali. Ale moje obawy co do wiatraka chyba się potwierdziły.. na 87 st jak dojechałem do pracy (30 km - trasa) nie załączał się wiatrak za często, a teraz pracuje praktycznie cały czas. Wyczytałem na forum że 1 prędkość wiatraka załącza się przy 90 st. Na 92 st termostacie zrobiłem test, odpaliłem na postoju, zagrzał się, otworzył termostat, temp spadła, nagrzało się w chłodnicy, załączył się wentylator (3/4 wskaźnika na zegarach) po czym schłodził temp. do tej kreski pod połową skali i już się nie wyłączył.. Ki diabeł? na 87 st było podobnie, ale po schłodzeniu się wyłączał. Dać sobie z tym spokój i tak jeździć czy wrzucić jednak ten 87?:/ bo chyba to w niczym nie szkodzi? Oprócz większego zużycia prądu



Skąd wiesz że w trasie załaczył Ci sie wiatrak? Moj nawet jeśli się załączy to go nie słyszę jak jadę..a żadnej kontrolki na tablicy nie ma.
Nie wiem czy dobrze Ciebie zrozumiałem...więc napisze jak to funkcjonuje u mnie...mam termostat 92st
Na postoju po zagrzaniu wentylator włącza sie tuż (1-1,5 mm) nad kreską będąca w połowie skali. Popracuje chwilę ...temperatura spada i wentylator się wyłącza. Cykl powtarza się po kolejnym wzroście temperatury. Na wskaźniku temperatury wskazówka w takim cyklu nigdy nie powinna dojśc do 3/4 skali. Być może masz uszkodzony rezystaor od pierwszego biegu dmuchawy, lub któryś z dwóch czujników temperatury. W espero sa dwa czujnki temp. jeden od wskaźnika temperatury, drugi podaje informacje do komputera i to pośrednio odpowiada za właczanie dmuchawy.

Dziwi mnie troszkę że dmuchawa włacza ci się w trasie jak jedziesz, a może te 30 km to masz tak, że co chwila stajesz na skrzyżowaniach lub światłach.
  
 
Właśnie te 30 km to trasa, postoje są ze 3.. chodzi mi o to że nawet na postoju wiatrak powinien po schłodzeniu się wyłączyć a ja bite 15 minut po włączeniu wiatraka czekałem aż się wyłączy (na postoju) i się nie wyłączył:/ Dziwne jest to o tyle że na 87 st. termostacie było tak jak mówisz łapał temp. załączał się wiatrak, spadała temp. wyłączał się, a tu spada i ten cholerny wentylator sie nie chce odciąć..

Znalazłem minus ciągle pracującego wiataka.. schładza parownik, jak sprawdzam po trasie parownik to jest lekko ciepły.. (oczywiście na postoju i bez wiatraka parownik parzy.. Już zgłupiałem od tego:/ czyli albo czujnik temp. albo coś w wiatraku mówisz? Chyba trzeba się wybrać do elektryka.

Pozdrawiam