Opony do rav4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam co sądzicie o oponach całorocznych i jakie polecacie na zime rozmiar 235/60r116
  
 
Zimowki sa w lecie do niczego bo za miekkiie,i auto jest na nich niestabilne w zakretach,ponadto maja gruby bieznik ktory robi duzo halasu.
Letnie opony sa w zimie za twarde i maja zbyt drobny bieznik.
Jezeli cos jest caloroczne,to nie moze byc tak samo dobre w zimie i w lecie,moze byc jednak i jest do niczego w zimie i w lecie.
Owszem w zamierzchlych czasach jezdzilo sie na letnich oponach caly rok,bo taki byl ogolny poziom techniczny przecietnego kierowcy,ale wszyscy jezdzili na tym samym i predkosci i moce samochodow byly inne.
  
 
Mam pytanko do opon.
Mianowicie czy do RAV-4 koniecznie muszą być opony do auta 4x4?
Letnie kupiłem Uniroyal Rallye 4x4 ale teraz na zime tak sobie myśle ze może poprostu zwykłe zimówki do osobowki w rozmiarze 235/60R16 . ( Myśle o Fulda KRISTALL SUPREMO 235/60R16 100 H) Indeks nosności i prędkosci ten sam , ale zastanawiam się czy może gdzies jest jakiś "haczyk".
Może ktoś ma założone "zwykłe" opony w Ravce?
Pozrawiam
  
 
Możesz zakładać śmiało . Te uniroyale to tylko z nazwy są terenowe i nic wspólnego z AT nie mają , co wcale nie oznacza że są złe .
Mam już drugi komplet i uważam je za jedne z lepszych .
To 4x4 oznacz u nich tylko to , że są bardziej wzmocnione i jak czasami wjedziesz w lekki teren to nie rozwalisz ich na byle patyku i trochę łatwiej jest się wygrzebać z błotka .
Haczyka szukaj tylko w cenach
  
 
Dzięki BlackC tak sobie własnie myślałem. Zresztą zima nie mam zamiaru wjeżdzać w teren za bardzo.
Pozdrawiam
  
 
Jakiś czas temu ktoś na forum polecał Blizzaki. W tym roku dałem się ponieśc mocy moich polnych koni mechanicznych - na Blizzaki się szarpnąłem
Jeżeli ktoś jeszcze poszukuje to najtaniej znalazlem po 509 PLN (215/70/R16) DOT 292009.
Troche śniegiem sypnie, przetestuję i podrzucę czy było warto
  
 
na zimę używam od 5 sezonów dunlop grandtrek sj6. jak dla mnie rewelacyjne. w zimie robię do 15tys, głównie po ubitym śniegu, ale zdarzało mi się jeździć po polach i świeżym śniegu powyżej progów, ravka nia dała się, przeszła jak burza. na asfalcie też bez zastrzeżeń, stabilne i na suchym i na mokrym, choć przy hamowaniu nieco gorsze niż letnie duelery sport. zimówki kupiłem węższe niż standard, 215 zamiast 235, uważam, że to w zupełności wystarczy. po 5 sezonach są w bardzo dobrym stanie, bieżnik jak nowy (to pewnie zasługa przewagi jazdy po śniegu). myślę, że na zimę zdecydowanie lepiej kupić 4x4. jeżeli już kupować osobówki, to letnie, w końcu większość czasu jeździ się po asfalcie.