MotoNews.pl
6 CarinaE-parę pytań:(sprzęgło,zamki,wspomaganie,prowadzenie) (239759/254) - PT
  

CarinaE-parę pytań:(sprzęgło,zamki,wspomaganie,prowadzenie)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Stałem się ostatnio posiadaczem Cariny po zakupie od razu zrobiony rozrząd i wymiany filtrów i oleju

Przejechałem do tej pory 600km i pojawiło się kilka pytań:

Jak auto stoi i chce ruszyć to w pewnym momencie "puszczania sprzęgła" słychać jakiś hałas jakby trzeszczenie. Dzieje się tak tylko podczas ruszania ale i to nie zawsze zależy jak puszczę sprzęgło (bo trzeszczy tylko w jednej pozycji) Sprzęgło chyba nie ślizga się sprawdzałem to puszczając powoli sprzęgło na ręcznym hamulcu i cały czas jest ciąg... Poprzednik jeździł ja 2 lata i mówił ze tak już ją kupił i że nic się z tym nie działo... ktoś może mi powiedzieć co to może być?? i co z tym zrobić?? - jeździć jak chodzi czy jak??

Carina ma centralny zamek z kluczyka i już widzę ze jest trochę zamek wyrobiony. czy warto się zacząć zastanawiać nad przerobieniem na pilot? aha i jeszcze jak to jest w carinach centralny chodzi tylko od strony kierowcy?

Jeździłem wcześniej dużo Mazdą 626 95r. tam kierownica kręciła się bardzo lekko czy w Carinie też tak jest a u mnie się kręci ciężko? czy tak już po prostu jest w tym aucie? wspomaganie bez wątpienia chodzi

Co do prowadzenia. Jest to Carina kombi 1.8 Jak jadę dobrą równa drogą to wszystko ok trzyma się w zakrętach i zawsze jedzie tam gdzie tego chcę Ale jak się pojawia trochę gorsza droga a już najgorzej koleiny to zaczyna się "zmaganie" z autem po prostu ściąga to w prawo to w lewo W zawieszeniu nie ma luzów albo przynajmniej nie czuć ich Ten typ tak ma czy coś muszę szukać Jeśli tak to proszę o jakieś wskazówki

Z góry dziękuje za odpowiedzi!!
  
 
Jeśli chodzi o sprzęgło, to też tak mam i jeżdżę z tym z rok a może i dłużej. Taki sam objaw jak u ciebie. Myślę że sprzęgło jest przypalone bo kilka razy zakopałem się poważnie w błocie jak i w piachu i trochę było czuć zapach. Ale sprzęgło jest dolej sprawne, bieże na odpowiedniej wysokości nie ślizga się jest ok. Nie widzę potrzeby wymiany.
U mnie centralny zamek mażna otworzyć z obu stron.
Jeśli chodzi o wspomaganie, to myślę że jest tak, że różne marki mają inną siłę wspomagania i musisz się przyzwyczaić bo w carinie jest trochę ciężej.
A jeśli chodzi o koleiny to jest chyba normalne że auto ściąga raz w jedną raz w drugą stronę w zależności w którą koleinę wpadniesz.
Życzę przyjemnej i bez problemowej jazdy cariną.
  
 
Cytat:
2009-11-18 17:00:27, Henio63 pisze:
A jeśli chodzi o koleiny to jest chyba normalne że auto ściąga raz w jedną raz w drugą stronę w zależności w którą koleinę wpadniesz.




właśnie zastanowił mnie ten aspekt bo jeździłem już wieloma autami różnej klasy i taki objaw nie występował(lub przynajmniej nie w takim stopniu) i dlatego postanowiłem się zapytać speców

  
 
Cytat:
2009-11-18 18:19:04, iksior_x pisze:
właśnie zastanowił mnie ten aspekt bo jeździłem już wieloma autami różnej klasy i taki objaw nie występował(lub przynajmniej nie w takim stopniu) i dlatego postanowiłem się zapytać speców


Zalezy jakie masz szerokie kola.Wystarczy ze lekko jest rozbiezny lub za bardzo zbiezny i efekt na koleinach jest zwielokrotniony.
Zaluz sobie pilota do zamkow,mamy 21 wiek ,nikt juz nie gmyra kluczem w dziurze zeby wejsc do auta.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2009-11-18 21:46:24, Bigelektron pisze:
Zalezy jakie masz szerokie kola.Wystarczy ze lekko jest rozbiezny lub za bardzo zbiezny i efekt na koleinach jest zwielokrotniony. Zaluz sobie pilota do zamkow,mamy 21 wiek ,nikt juz nie gmyra kluczem w dziurze zeby wejsc do auta.



Koła 185 więc szału nie ma Fakt troszkę może ściąga na lewo O pilocie już myślałem ale na razie muszę zobaczyć czy jest sens inwestować w auto na tyle
  
 
Cytat:
2009-11-18 22:03:35, iksior_x pisze:
Koła 185 więc szału nie ma Fakt troszkę może ściąga na lewo O pilocie już myślałem ale na razie muszę zobaczyć czy jest sens inwestować w auto na tyle


Noo stowa to kupa kasy,bo tyle kosztuje sterownik z 2 pilotami.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2009-11-18 22:13:56, Bigelektron pisze:
Noo stowa to kupa kasy,bo tyle kosztuje sterownik z 2 pilotami.



bez komentarza...
  
 
Ja od razu założyłem sterownik, znacznie taniej wychodzi niż wymiana kompletu zamków (czy nawet jednego). Warto o tym pomyśleć. Tak jak pisze Bielektron zapłaciłem ok 100 a założenie nie nastręcza problemów.
  
 
Cytat:
2009-11-16 20:29:22, iksior_x pisze:
Co do prowadzenia. Jest to Carina kombi 1.8 Jak jadę dobrą równa drogą to wszystko ok trzyma się w zakrętach i zawsze jedzie tam gdzie tego chcę Ale jak się pojawia trochę gorsza droga a już najgorzej koleiny to zaczyna się "zmaganie" z autem po prostu ściąga to w prawo to w lewo W zawieszeniu nie ma luzów albo przynajmniej nie czuć ich Ten typ tak ma czy coś muszę szukać Jeśli tak to proszę o jakieś wskazówki Z góry dziękuje za odpowiedzi!!


Kiedyś, dawno temu, innym autem, też miałem spory problem w koleinach. Powodem były stare miękkie zimówki. Zmieniłem opony i było lux. Może u Ciebie też jest ten problem, a może po prostu masz niskie ciśnienie w kołach?
  
 
Cytat:
2009-11-19 10:04:00, Yabadabadoo pisze:
Kiedyś, dawno temu, innym autem, też miałem spory problem w koleinach. Powodem były stare miękkie zimówki. Zmieniłem opony i było lux. Może u Ciebie też jest ten problem, a może po prostu masz niskie ciśnienie w kołach?



to może być przyczyna bo w sumie niedawno zamieniłem na zimówki ale raczej najprędzej się przekonam na wiosnę jak zmienię na letnie a co do ciśnienia to wszystko w normie Dzięki!!