Stukanie z tyłu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam problem z swoją Omegą, usłyszałem jakieś dziwne stukanie z tyłu samochodu, jest cykliczne i rytm jest coraz szybszy z zwiększaniem prędkości. co to takiego może być? proszę o porady i sugestie może ktoś z was miał coś takiego u siebie.

  
 
Pewnie się jakaś śruba albo kamień w któreś koło wbił i miarowo stuka.
  
 
Przerobiłem to ostatnio. U mnie poluzowała się blacha izolująca pomiędzy tłumikiem i dnem bagażnika.
  
 
co do kół to jest tak samo na letnich oponach, zastanawiam się czy to nie łożysko w kole, tylko czy to dawało by taki odgłos

[ wiadomość edytowana przez: syncmasters100 dnia 2010-05-02 15:08:44 ]
  
 
Cytat:
2010-05-02 15:08:13, syncmasters100 pisze:
co do kół to jest tak samo na letnich oponach, zastanawiam się czy to nie łożysko w kole, tylko czy to dawało by taki odgłos [ wiadomość edytowana przez: syncmasters100 dnia 2010-05-02 15:08:44 ]


Może być łożysko...
  
 
A ręczny Ci dobrze trzyma na obu kołach?
  
 
ręczny trzyma ostatnio wymieniałem na nowe okładziny tarczo-bębny sprężynki itd. a ten odgłos był już przedtem. powoli zaczynam myśleć ze to naprawdę łożysko, ciekawe czy to prosta robota je wymienić samemu.
  
 
Cytat:
2010-05-02 19:46:49, syncmasters100 pisze:
ręczny trzyma ostatnio wymieniałem na nowe okładziny tarczo-bębny sprężynki itd. a ten odgłos był już przedtem. powoli zaczynam myśleć ze to naprawdę łożysko, ciekawe czy to prosta robota je wymienić samemu.


Wymiana łożyska to nie bułka z masłem.....
  
 
no i to jednak łożysko jak się do tego zabrać, będę musiał poszperać w poradach mam garaż klucze fajną pogodę i wiele chęci potrzebuje tylko poradnika krok po kroku
  
 
a prase ma?
  
 
jak by mam, po sąsiedzku prawie jest zakład mechaniczny wczoraj zabijałem u niego tuleje podpory drążka
  
 
Można bez prasy wyjąć.Tylko trzeba taki ściągacz dorobić z długiej śruby(szpilki ok. M12) i paru dużych podkładek oraz nakrętki.Lepsze to niż cały wahacz wyciągać.
  
 
a jak by kupić łożysko z piastą razem, to można je wymienić w całości, zaoszczędziło by to pracy? i ściągacza żadnego by nie było chyba trzeba.
  
 
Cytat:
2010-05-09 17:43:35, syncmasters100 pisze:
a jak by kupić łożysko z piastą razem, to można je wymienić w całości, zaoszczędziło by to pracy? i ściągacza żadnego by nie było chyba trzeba.


Z przodu występuje piasta z łożyskiem ale z tyłu to chyba nie.Ja wymieniałem samo łożysko.
  
 
Musiałbyś kupić cały wahacz...
  
 
w takim razie trzeba będzie zainwestować w pręt w metrażu kilka podkładek i w weekend zaczynać bo to musi być łożysko bo gdy wchodzi się w zakręt i dociąża się tylne lewe koło odgłos robi się głośniejszy. może ktoś zna dobrą firmę łożysk żebym nie rozbierał tego ponownie w niedługim czasie oraz czy nie występują różne rodzaje wielkości tak jak np. tłoczków hamulcowych ze jeden rocznik samochodu a trzy wielkości tłoka
  
 
RUVILLE, na SKF bym uwazał. Optimal i Corteco.
Na to pierwsze bym kierował uwage. Lozysko wypada w strone mostu a z tyłu masz Zegera do łozyska. Dasz rade.
  
 
Jest prosty i szybki sposób,ale potrzeba do tego 2 osób.Obchodzi się bez wyciągania wahacza i prasy.
I cieżko tą operacje opisać.
Piasty z łożyskiem nie da rady,ponieważ najpierw w wahacz wchodzi łożysko, później seger i dopiero piasta.Na koniec flansza, nakrętka,zabezpieczenie i półoś.
  
 
a do łożysk trzeba jeszcze kupić i smarować smarem grafitowym czy to są łożyska z własnym oryginalnym smarowaniem i nic im więcej do szczęścia nie potrzeba
  
 
Łozysk nie smaruje się smarem grafitowym.
Omega ma łozysko jednolite posiadające jedną bieżnie zewnętrzną i 2 wewnetrzne o tej samej srednicy którego się nie smaruje.
Smaruje się łożyska dwubiezniowe,dwuśrednicowe dostarczane w częściach np.vectra a (tył).
Ja polecam:
SKF,INA,RUVILLE,KOYO,OPTIMAL,CORTECO(zazwyczaj w pudełku jest INA lub KOYO).

W większości przypadków do omegi szło na oryginał japońskie KOYO.
Ja u siebie w omie mam założone na tyle 2xSKF