MotoNews.pl
10 Omega A nie odpala. (253525/72) - PT
  

Omega A nie odpala.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam następujący problem. Posiadam Omege A z 93r z silnikiem C20 NEJ, ostatnio przy bardzo niskiej temperaturze wyjeżdżając z domu samochód zaczął się dławić i zgasł jakby nie było paliwa albo iskry, od tego czasu niemożna go uruchomić. Przed zimą zostały wymienione przewody WN, świece, kopułka i palec rozdzielacza. Iskre wykluczam, wlałem strzykawką troche benzyny do kolektora i silnik na chwile zagadał. Wymontowałem pompę, która po podpięciu do akumulatora działa. Sprawdziłem napięcie podawane na pompe w czasie rozruchy i wynosi ono ok. 3V uważam że jest za niskie. Moje pytanie brzmi gdzie znajdę przekaźnik pompy paliwa? Od razu pisze że niema go pod maską od strony kierowcy przy kielichu amortyzatora, mam tam taką małą czarną skrzyneczkę ale ona jest pusta, niema dna. Czy uszkodzony przekaźnik może podawać zbyt niskie napięcie czy niepodane wcale?
Z góry dziękuje za pomoc
Piotr
  
 
Sluchaj
W skrzynce bezpiecznikow nr 16 opisany jako FI podlacz tam koniec plusowy miernika Masowy do budy wtedy krec silnikiem.Jak bedzie napiecie to przekaznik jest OK a wina lerzy dalej w kablach
  
 
Zrobiłem tak jak napisałeś, napięcie jest. Niestety na wyjściu pompy jest ok 1V. Co powodem może być brak masy? Miałem kiedyś taki problem z tylnym oświetleniem, urwał się taki mały kabele, który był przykręcony do blachy w bagażniku, kiedy naciskałem hamulec zapalały się kierunkowskazy ... Przekaźnik zlokalizowałem był po prawej stronie auta wewnątrz zaraz nad komputerem/sterownikiem.
Piotr
  
 
jesli na bezpieczniku sie pojawia to przekaznik jest OK
Teraz szukanie dalej.Miernikiem wez jeszcze raz zobacz napiecie na wtyczce do pompy ale jeden koniec do wtyczki a drugi do budy.Pozatym mozesz nie za mocno ale jednak pociagnac wtyczke z kabla i moze sie urwie to wtedy wiesz o co chodzi.Kolejne przypadki zyciowe to zalozony alarm na kabel pompy paliwa i padniety w zwiazku z tym sterownik alarmu.Praktycznie ten kabel idzie od bezpiecznika do wtyczki pod lewa noga kierowcy(za oslona przyprogowa) a potem joz bez zlaczek do pompy
  
 
Problem rozwiązany, Senator bardzo dziękuje za pomoc, zrobiłem tak jak powiedziałeś, napięcia dalej nie było, znalazłem kable w progu zdjąłem izolacje i tam również nie było napięcia, poszedłem dalej do skrzynki bezpieczników... i w tym miejscu po zdjęciu takiej plastikowej obudowy która jest nad pedałami, aż głupio się przyznać znalazłem taki mały srebrny wyłącznik, był chamsko wpięty w przewód pompy, bardzo dobrze ukryty i niestety był uszkodzony, wystarczyło zewrzeć kable i pompa zadziałała. Zabrałem się za robote od złej strony, samochód niema alarmu więc wykluczyłem taką możliwość. Jeszcze raz dziękuje, po 2 tygodniach wreszcie mogę cieszyć się jazdą.
Piotr