Prośba o polecenie warsztatu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Padła mi uszczelka pod głowicą w MV6, prośbę mam do Was, o polecenie warsztatu gdzie mogli by mi to zrobić. Z tych mechaników których znam, nie ufam żadnemu na tyle, aby oddać auto na tak poważną naprawę. Musze tą omegą jeszcze jeżdzić, i dlatego zależy mi na kimś sprawdzonym. Z racji tego że jestem z dolnego śląska, chciałbym aby to było w granicach województwa.
Dzięki za pomoc.
  
 
na jakiej podstawie stwierdzasz ze masz UPG do wymiany??



Cytat:
2011-01-07 10:01:36, edek78 pisze:
Witam Padła mi uszczelka pod głowicą w MV6, prośbę mam do Was, o polecenie warsztatu gdzie mogli by mi to zrobić. Z tych mechaników których znam, nie ufam żadnemu na tyle, aby oddać auto na tak poważną naprawę. Musze tą omegą jeszcze jeżdzić, i dlatego zależy mi na kimś sprawdzonym. Z racji tego że jestem z dolnego śląska, chciałbym aby to było w granicach województwa. Dzięki za pomoc.

  
 
1. Masło na korku i we wlewie oleju.
2. Dolewam płyn chłodniczy, a wycieków nie widzę.
3. Wentylator chłodnicy włacza się nawet przy -10 stopni C.
no i jest LPG.
Więc jestem (niemal) pewny ze to uszczelka.
  
 
maslo na korku i na szyjce to normalne przy krotkich trasach chyba ze robisz dlugie trasy no to wtedy faktycznie moze cos zaczyna sie dziac.



Cytat:
2011-01-07 18:30:06, edek78 pisze:
1. Masło na korku i we wlewie oleju. 2. Dolewam płyn chłodniczy, a wycieków nie widzę. 3. Wentylator chłodnicy włacza się nawet przy -10 stopni C. no i jest LPG. Więc jestem (niemal) pewny ze to uszczelka.

  
 
Cytat:
2011-01-07 18:30:06, edek78 pisze:
1. Masło na korku i we wlewie oleju. 2. Dolewam płyn chłodniczy, a wycieków nie widzę. 3. Wentylator chłodnicy włacza się nawet przy -10 stopni C. no i jest LPG. Więc jestem (niemal) pewny ze to uszczelka.


ile płynu dolewasz na ile km?
czy jest olej w wodzie / woda w oleju?
sprawdzałeś termostat i chłodnicę?

  
 
płynu dolałem 1 litr na jakieś 300 km
oleju w płynie nie ma, natomiast czy jest płyn w oleju - raczej tak korek i wlew oleju umazany mocno
chłodnica gorąca na całej powierzchni
termostatu nie sprawdzałem, ale za radą Siódemki wymienię (choć bardzo wątpie aby to pomogło).
Dziś jazda w ruchu miejskim 2 bieg jakieś 30 km/h, i temperatura cały czas 95-100 stopni, wentylator co chwila się włączał.
  
 
Cytat:
2011-01-08 19:42:06, edek78 pisze:
chłodnica gorąca na całej powierzchni termostatu nie sprawdzałem, ale za radą Siódemki wymienię (choć bardzo wątpie aby to pomogło).


nie, zostaw. Jak chłodnica gorąca to termostat ok.
jak dolałeś 1l na 300km i nigdzie ale to nigdzie nie widać wycieków, polatałbym se jeszcze z 300-500km i obserwował.
Pilnuj tylko czy w oleju nie ma płynu.
Jak znowu wyjdzie dolewka 1l to bym powoli myślał o grzebaniu przy głowicach.
Mocno zasyfiony korek oleju "masłem" jest całkowicie normalny.
  
 
Edek78 poszukaj w tych miejscach co ci napisałem.
w Omedze sa podstawowe miejsca w ktorych cieknie płyn chłodniczy to norma u mnie od dawna jak wszystko co trzeba sprawdziłem płynu nie ubywa nawet minimum.
  
 
sprawdź zawór trójdrożny, jest z tyłu za silnikiem nad skrzynią, wjedź na kanał i zobacz czy nim czasem płyn nie spierdziela - częsta przypadłość. Jak to to wymienia się go od góry "macając", niektórzy próbują naciągać na wyjmowanie silnika/skrzyni do tego - bez sensu da się bez.
  
 
w V6 nic nie zobaczysz od spodu co najwyzej czy plyn po obudowie skrzyni nie splywa.
wymiana zaworu jest banalnie prosta


Cytat:
2011-01-10 15:06:54, Behi pisze:
sprawdź zawór trójdrożny, jest z tyłu za silnikiem nad skrzynią, wjedź na kanał i zobacz czy nim czasem płyn nie spierdziela - częsta przypadłość. Jak to to wymienia się go od góry "macając", niektórzy próbują naciągać na wyjmowanie silnika/skrzyni do tego - bez sensu da się bez.

  
 
a jak chcesz sprawdzić czy cieknie inaczej?
  
 
akurat w V6 jest wystarczajco miejsca zeby to zprawdzic od gory, pozatym zawsze mozna zamontowac zaworek w korek od wlewu plynu i napomowac uklad i bedzie widac czy jest jakis wyciek(jesli posadamy zapasowy korek)

Cytat:
2011-01-12 13:10:32, Behi pisze:
a jak chcesz sprawdzić czy cieknie inaczej?

  
 
Witam ponownie
Dokładne oględziny u Homera wykazały że leci płyn gdzieś po bloku - rozrusznik i alternator wilgotne. Rura wzdłuż bloku sucha, zawór trójdrożny też. Na tą chwilę układ został zalany specyfikiem Prestone Super Radiator Sealer, jeśli to nie powstrzyma wycieku trzeba będzie zacząć rozbierać silnik w poszukiwaniu żródła ubytku płynu. Jak to się skończy napiszę.
  
 
Witam
Po 13 dniach od zalania układu chłodzenia mogę już stwierdzić że :
- płyn nie ubywa (żadnej dolewki od tamtego czasu)
- temperatura się ustabilizowała (92,5 - 95 stopni wg wskażnika na desce). Dzisiejsza chemia samochodowa potrafi czynić cuda.
Homer wiszę Ci flachę .
Pozdrawiam