MotoNews.pl
  

Regulator napięcia?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jest cos takiego?

objawy:

po odpaleniu bardzo nierównomierna praca - trzesie całą budą przez ok 20s, w tym czasie przygasają swiatła, oświetlenie zegarow itd.

nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny, czy wilgotno czy sucho czy mróz czy ciepło ( 2 mc temu rowniez, wiecej jezdżę frotka więc miałem to w dupie ). do tego nie zawsze występuje, ot raz na 5 odpaleń

po tych 20s można szklanke z trunkiem na silniku postawić - nic sie nie dzieje, komputer nic nie pokazuje, aku sprawny
  
 
Regulator napięcia jest w alternatorze, ale raczej nie jest przyczyną problemu.Można to sprawdzić po odpaleniu miernikiem na klemach aku.
  
 
Cytat:
2010-12-15 22:57:19, urg pisze:
objawy: po odpaleniu bardzo nierównomierna praca - trzesie całą budą przez ok 20s, w tym czasie przygasają swiatła, oświetlenie zegarow itd.



przygazuj na sekundę by wszedł ponad 2-2,5tys obr - jest poprawa?
  
 
jest, muli sie wtedy, ale jak przekroczy te 2,5 tys jest git. fakt nie napisałem o tym
  
 
Cytat:
2010-12-16 12:57:44, urg pisze:
jest, muli sie wtedy, ale jak przekroczy te 2,5 tys jest git. fakt nie napisałem o tym


bardzo długo szukałem przyczyn takiego zachowania żółtka, błędów 0, wymieniłem niepotrzebnie parę rzeczy, akku, pasek, i dalej tak samo. Od kiedy zalałem Ceramizer temat olewam, wsiadam, odpalam, podkręcam na 2,5 tys i z głowy, jeśli się nie pogarsza od 1,5 roku to po co się stresować
  
 
Urg, któryś przewód od aku do rozrusznika/altka* przetarty/naddarty/rozdarty*
wystepuje brak wzbudzenia ładowania przy niskich obrotach, pow. 2500 załącza się dopiero i pewnie idzie innym obwodem.


*niepotrzebne skreślic


[ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2010-12-16 15:31:52 ]
  
 
Cytat:
2010-12-16 15:31:14, Wiktorzi pisze:
któryś przewód od aku do rozrusznika/altka* przetarty/naddarty/rozdarty*



no i zaciekawił mnie

umie znaleźć ten kabel?
  
 
To zrobię offtopa markowo-modelowego.
Prosiak od jakiegoś roku cierpi na ciekawą przypadłość.
Mianowice na rozgrzanym silniku nie trzyma wolnych obrotów.
Opadają do około 500rpm, by następnie skoczyć do 1500-2000.
Wystarczy jednak wyłączyć światła, ogrzewanie, cokolwiek żeby zmniejszyć obciążenie elektryczne i dolegliwość znika.
Alternator, akumulator były sprawdzane. Kable i świece nowe, cewka wymieniona na inną, lambada też, jakieś tam pierdoły w dolotach też były rozbierane i czyszczone. Nawet osłony metalowe fajek świec zostały ściągnięte, bo jakieś takie zabobony krążą, że to może być powodem. Nic nie pomaga, jak pływały, tak pływają.
  
 
7gsi

pewnie umie, ale nie przy 10 stopniowym mrozie,

A Szczurek jak twierdzisz że altek i aku były sprawdzane to masz jakieś częściowe zwarcie. Prąd Ci ucieka, a, że na wolnych obrotach wydajność prądowa altka jest zerowa, głównie ciągnie z aku, a że ciągnie za dużo to na zasilanie cewki jest za mało i wariuje.

A prąd poboru z aku był mierzony przy tych włączonych odbiornikach ?

  
 
rozrusznik->kabel<-aku . git pogmyram. własciwie ... dam pogmyrać przy tej temperaturze to nawet płynu do psikania szyby nie chce mi sie wlewac a co dopiero poszukwać druta pod maską. łaska boska że dupogrzejki działają

dzieki za wskazówki
  
 
to nie to, dalej szarpie przypadkowo, gmyram dalej
  
 
Sprawdź czy pompa powietrza wtórnego nie wyzionęła ducha. U mnie pompa ta powodowała zwarcie i spory spadek napięcia w instalacji. Miałem wtedy problem z wolnymi obrotami i z zapaleniem ksenonów. Po wyciągnięciu przekaźnika problem ustał. Domyślałem się że to może być sprawa tej pompy. Utwierdziłem się w tym przekonaniu gdy dotknąłem przekaźnika po odpaleniu auta - był gorący.
  
 
Miałem taką sytuacje na gazie. Okazało się, że zardzewiał styk masy.....
  
 
Cytat:
2011-02-04 10:24:33, fjuczer pisze:
Sprawdź czy pompa powietrza wtórnego nie wyzionęła ducha. U mnie pompa ta powodowała zwarcie i spory spadek napięcia w instalacji. Miałem wtedy problem z wolnymi obrotami i z zapaleniem ksenonów. Po wyciągnięciu przekaźnika problem ustał. Domyślałem się że to może być sprawa tej pompy. Utwierdziłem się w tym przekonaniu gdy dotknąłem przekaźnika po odpaleniu auta - był gorący.


nie mam w/w pompy - problem jest,
dotyczy tylko opisanych wcześniej objawów.