Corolla verso d4d 2,0 2004r 1CD-FTV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam mały kłopocik auto po odpaleniu pracuje normalnie czasem po dłuższej jeżdzie na biegu jałowym na postoju zaczyna inaczej trochę głośniej pracować i wtedy jak podniose obroty do 1000 czuć jak auto dostaje wibracji. Pomaga wyłączenie silnika i wszystko jest normalnie do następnych wibracji na co stawiać coś ewidentnie wysiada ale nie całkiem tylko po trochu
  
 
A kopci na czarno?
  
 
A od jakiegoś czasu tylko przy ruszaniu tak bez gazu albo jak się go przydusi na zbyt wysokim biegu a małych obrotach
  
 
Cytat:
2011-08-07 16:34:53, allk pisze:
A od jakiegoś czasu tylko przy ruszaniu tak bez gazu albo jak się go przydusi na zbyt wysokim biegu a małych obrotach


Zacznij od czyszczenia EGRu ...a skoncz na wymianie filtra paliwa i wtryskow
moze sie skonczy na EGRze
  
 
No ładnie jakieś 2 miesiące temu czyściłem EGR coś chyba zrobiłem nie tak skoro znów się zacina (teoretycznie), filtr paliwa też był wymieniany oczywiście oryginał toyotki wraz z rozrządem.
Coś mi się wydaje ze może się wtryskiwacz przycinać skoro silnik wpada w tak nierówną pracę ale oczywiście zerknę jeszcze raz na EGR, filtr sobie daruję bo po 2-3 tysiącach nie powinien się zapchać
Dzięki za poradę jak nic nie wskuram trzeba będzie podjechać do Katoweic
  
 
Cytat:
2011-08-07 16:51:57, allk pisze:
No ładnie jakieś 2 miesiące temu czyściłem EGR coś chyba zrobiłem nie tak skoro znów się zacina (teoretycznie), filtr paliwa też był wymieniany oczywiście oryginał toyotki wraz z rozrządem. Coś mi się wydaje ze może się wtryskiwacz przycinać skoro silnik wpada w tak nierówną pracę ale oczywiście zerknę jeszcze raz na EGR, filtr sobie daruję bo po 2-3 tysiącach nie powinien się zapchać Dzięki za poradę jak nic nie wskuram trzeba będzie podjechać do Katoweic


Napisz w jaki sposob czysciles to powiem czy jest wyczyszczony.
  
 
po wyjęciu przeczysciłem go najpierw na sucho żeby nie było za dużo nagaru ale jak już pisałem Tobie wcześniej(ze dwa miesiące temu) nie był tak zasyfiony jak niektórzy pokazują jakieś mazie smoliste itp. była tam cienka warstewka nagaru ze spalin to wszystko. Po przeczyszczeniu na sucho przyszła kolej na taki preparat do zdejmowania nagarów i na koniec nafta płukanie aż nie leciało żadne czarne mazidło w środku było czysto prawie nówka. Na koniec tak jak mi mówiłeś docierałem przylgnie (nie wiem może zrobiłem to marnie) kiepski jest tam dostęp. Na koniec sprawdzałem dość długo czy czasem się zaworek nie zatnie i nie odczułem żeby się zacinał ale może się nie znam nie wiem. W każdym razie wolał bym żebyś mi powiedział że źle wyczyściłem EGR niż miał bym szukać nowych wtryskiwaczy.
  
 
Cytat:
2011-08-07 21:44:05, allk pisze:
po wyjęciu przeczysciłem go najpierw na sucho żeby nie było za dużo nagaru ale jak już pisałem Tobie wcześniej(ze dwa miesiące temu) nie był tak zasyfiony jak niektórzy pokazują jakieś mazie smoliste itp. była tam cienka warstewka nagaru ze spalin to wszystko. Po przeczyszczeniu na sucho przyszła kolej na taki preparat do zdejmowania nagarów i na koniec nafta płukanie aż nie leciało żadne czarne mazidło w środku było czysto prawie nówka. Na koniec tak jak mi mówiłeś docierałem przylgnie (nie wiem może zrobiłem to marnie) kiepski jest tam dostęp. Na koniec sprawdzałem dość długo czy czasem się zaworek nie zatnie i nie odczułem żeby się zacinał ale może się nie znam nie wiem. W każdym razie wolał bym żebyś mi powiedział że źle wyczyściłem EGR niż miał bym szukać nowych wtryskiwaczy.


Jezeli kreciles trzpieniem za pomoca wkretarki i krecac naciskales tak ze sie otwieral i zamykal to jest ok ,jezeli nie rozruszales go na prowadnicy krecac to moze sie blokowac ,wiec wtedy trzeba powtorzyc.Chodzi o to ze jak jest duzo sadzy to grzybek nie dolega do przylgni,ale w niektorych silnikach ktore nie wcinaja oleju zawor wewnatrz jest stosunkowo czysty ,jednakze zawiesza sie na samej prowadnicy.
Krecic mozna oczywiscie tylko jezeli zawor jest elektryczny ,po uprzednim zdjeciu uzwojenia i wykonaniu takiego patyka z guma na koncu ktory mozna wkrecic w glowice wiertarki ,a gume wtykasz w miseczke trzpienia i krecisz naduszajac i puszczajac..
Jezeli masz stary typ zaworu na podcisnienie to mozna jedynie zalac nafta i zasysac z gruszki za pomoca duzej strzykawki lub vakuumpompki tak aby zawor sie unosil i opadal.
  
 
zaworek mam elektryczny, w takim razie powtórzę jeszcze raz czyszczenie z docieraniem i rozruszaniem prowadnicy. I jest tak jak piszesz autko puki co nie bierze oleju a wewnątrz był niewielki nagar takie obkopcenie może było by ;lepiej jak by brał olej to by przynajmniej był nasmarowany i się nie zacinał . jak nie da rady a wtryski bedą dobre to chyba kupie nowy EGR pewnie nie jest tani ale lepsze to niż ciągle rozbieranie ustrojstwa
  
 
Cytat:
2011-08-08 12:53:58, allk pisze:
zaworek mam elektryczny, w takim razie powtórzę jeszcze raz czyszczenie z docieraniem i rozruszaniem prowadnicy. I jest tak jak piszesz autko puki co nie bierze oleju a wewnątrz był niewielki nagar takie obkopcenie może było by ;lepiej jak by brał olej to by przynajmniej był nasmarowany i się nie zacinał . jak nie da rady a wtryski bedą dobre to chyba kupie nowy EGR pewnie nie jest tani ale lepsze to niż ciągle rozbieranie ustrojstwa


Niema sensu , jak go dobrze wyczyscisz to okolo 120tys jest spokoj.