Wyciek z Fiacika- potrzebna pomoc!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, czy ktos moze mi podsunąć pomysł z kad może lecieć olej międzi silnikiem a skrzynią? Dodam że wymieniłem zimmering i oring na panewce, mimo to olej dalej leci i nie mam pomysłu gdzie moze byc wyciek, mam zaolejone sprzęgło a nie moge naprawic tej usterki bo nie moge zlokalizowac wycieku, POMOCY!!
  
 
Jak cos to nie Markko zadaje to pytanie, ja korzystam z jego komputera.
  
 
a dlaczego sie nie zarejstrowałes? Wchodz do tematu Trójmiasto
(Ja to ten od farby )
  
 
A oring na walku sprzęglowym sprawdzileś? Bo jak masz jeszcze trochę oleju w skrzyni to może być to.
  
 
dokladnie.
  
 
a dlaczego - dokladnie.
przecież bardziej prawdopodobne jest na wale korbowym - bo gorący przepracowany olej
  
 
Cytat:
2006-05-30 20:23:28, Witold_Rybarz pisze:
a dlaczego - dokladnie. przecież bardziej prawdopodobne jest na wale korbowym - bo gorący przepracowany olej


Tak, tyle że kolega już pisal o wymienionym zimeringu
  
 
cholera przepraszam nie doczytałem.
Ale bronie swojego:
na wale wytarło rowek )
  
 
Cytat:
2006-05-30 19:36:25, MarkkoMartin pisze:
Witam, czy ktos moze mi podsunąć pomysł z kad może lecieć olej międzi silnikiem a skrzynią? Dodam że wymieniłem zimmering i oring na panewce, mimo to olej dalej leci i nie mam pomysłu gdzie moze byc wyciek, mam zaolejone sprzęgło a nie moge naprawic tej usterki bo nie moge zlokalizowac wycieku, POMOCY!!



łatwiej bedzie jak dodasz jakie to auto
 
 
Cytat:
2006-05-30 20:36:16, Witold_Rybarz pisze:
cholera przepraszam nie doczytałem. Ale bronie swojego: na wale wytarło rowek )


A czy ja napisalem że akurat musi być jak ja myślę??
Może być tak jak ja pisze albo jak ty, a może też być coś innego.
  
 
ja mialem u siebie tak ze cieklo spod dekla w takim miejscu ze ciezko bylo zlokalizowac, zlewalo sie wlasnie po bloku i obudowie sprzegla
 
 
musze sie zalogowac, ale nie mialem na to czasu, a co do oleju to mam zalanego castrola i dlatego tak ubolewam nad tym wyciekiem.
Samochod ktory ma tą dolegliwość to fiat 126p, myślałem że zaślepka od wałka rozrządu, ale to chyba nie to.
a coi do rowka wytartego na wale, to nowy zimmering chyba powinien być na tyle szczelny.
  
 
no jusz sie zalogowałem.

A czy miał ktos problemy z wyciekami kiedy zmienil olej, w moim przypadku to była wymiana po dotarciu z lotosu syntetycznego na castrola, gęstość inna.
  
 
ale mineral czy inny? Moze poprostu jest za rzadki na wypasione maluchowe uszczelnienia...
  
 
wytrzej dokladnie caly silnik, wez jakas biala szmate i zlokalizuj wyciek, pozniej bedziemy kombinowac
 
 
wymyłem silnik benzynką pistoletem, zdjąłem blache, to chhyba więcej leci ze skrzyni, chociarz panewka też lekko się poci bo czystym olejem jest umazana a ze skrzyni czarny zylc leci, no i faktem jest ze ta skrzynia jest w tym maluchu od nowosci i ma z 200 000 przebiegu, a bez oleju pewnie tez troche poprzedni własciciel jeździł. Zobacze czy do końca tygodnia olej na miarce spadnie, i tak bede musiał z ta skrzynia cos zrobic (zapewne bede musiał wyjąć silnik)
  
 
Witam!!! Szukałem dość długo tego tematu i udało się. Mam problem z moim Fiatem 126p. Proszę o Pomoc. Problem polega na tym, że wycieka olej z pod panewki od strony skrzyni biegów z miejsca gdzie umieszczony jest oring. Wyciek oleju przez symering na wale korbowym dla mnie to już tradycja, ponieważ przez ostatnie 3 lata użytkowania tego samochodu wymiana uszczelniaczy nastąpiła już 4 razy ( średnio co pół roku). Jednak w tym przypadku to nie wystarczyło. Olej po odpaleniu silnika leci z pod panewki psiukając na koło zamachowe. Próbowałem różnych sposobów( m. innymi aby zatamować wyciek z pod panewki, miejsce umiejscowienia oringu smarowałem silikonem, stosowałem 3 razy nowe uszczelki po każdej próbie zatamowania oleju) jednak bezskutecznie, nadal jest bardzo duży wyciek. Myślę, że jeśli uszczelniacze nie tamują wycieku to winna leży w wyrobionej panewce. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego uciążliwego problemu. Liczę na bardzo pomocne rady. Z góry dziękuję!!!
  
 
Sprawdź czy nie masz pękniętego bloku od dołu panewki - jeżeli nie to zamiast oringu zastosuj uszczelkę pod panewkę - możesz ewentualnie posmarować ją szarym silikonem Reinzosil produkcji Victor Reinz. Pamiętaj, że zawsze stosujemy albo oring albo uszczelkę - nigdy obydwa typy uszczelnień od strony panewki. Przy okazji sprawdź simmering i ewentualnie wymień go na nowy przy okazji skracając sprężynę.
  
 
Cytat:
2011-09-20 07:30:04, shabat pisze:
(...) Przy okazji sprawdź simmering i ewentualnie wymień go na nowy przy okazji skracając sprężynę.



Zamiast takiej rzeźby idź do sklepu i wypowiedz zaklęcie "poproszę simmering Corteco nr 12012561B", będzie zdecydowanie lepszy efekt.
  
 
Panowie simmering jest ok, nie ma rowku na wale wiec wszystko jest na razie uszczelniane jak napisałem wydaje mi się, że olej wydobywa się z pod panewki z miejsca gdzie umieszczony jest oring ale ostatnio dojrzałem ryski na bloku jednak muszę się upewnić czy istnieje możliwość wydobywania się oleju z nich, miał może ktoś z was taki problem?? symmering i oring wymieniałem już 4 razy i kończyło się zawsze tylko na wymianie( przez pół roku przeważnie było sucho, a povtym czasie na nowo wymiana) a tym razem jednak gdzieś ten olej się wydobywa. Po ostatnim włożeniu silnika i odpaleniu go olej od razu zaczął kapać. Spróbuje jeszcze raz włożyć nowy oring i posmaruje go silikonem może to pomoże. Napisze o tym czy problrm rozwiązany czy nie.