Mogę się podzielić informacjami w tym zakresie z nissana primery P11.
W Niemczech z powodu podatków w tym modelu i motorze 1,6 (ga16de) dławiono moc z 99 do 90 KM. Robiono to na 2 sposoby albo wkładano wałki rozrządu o niższym wznosie krzywek, albo stosowano kolektor dolotowy z mniejszą średnicą kanałów (kod c74 zamiast c73).
http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/40359-zredukowana-moc-w-silnikach-ga14de-i-ga16de/
U mnie były wałki o niższym wznosie, które wymieniłem na te z silnika ga16ds (silnik ten sam ale na gaźniku), czyli jeszcze wyższe od standardowo stosowanych w ga16DE. Zablokowałem zawór EGR (koszt chyba 20gr)

, przyspieszyłem trochę zapłon i z 90 zrobiło się 110KM. Sporo ogólnych danych można wyczytać z forum nissana (dział nissan power team).
http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/42-nissan-power-team/
Może w toyota w carinie robiła podobne zabiegi??
Trzeba by pomierzyć wałki różnych wersji cariny.