| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
deskjet3 126p elx Katowice | 2011-10-13 18:24:38
Tylko nie wiem czy to nowsza czy starsza. |
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2011-10-13 18:49:57 To jest wlasnei ta starsza, czyli n126. Te zdjecia sa w necie. Ja szukam z n126n. |
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2011-10-16 22:56:05
Spokojnie. Pamietaj jakiego mam malucha (mam inne masy w DR) i wszysto wskazuje, ze bede mogl spokojnie n126n ciagnac. |
kobzacz F&F Sympatyk Fiat 126 FL Wrocław | 2011-10-17 11:57:10
Jeśli zmieniłeś masę własną (bo DMC pozostała pewnie bez zmian), to możesz ciągnąć połowę z tego bez hamulca najazdowego i 2/3 z hamulcem. Ja podczas holowania kempingu zdziwiłem się nie słabymi przyspieszeniami, bo na to byłem przygotowany, tylko jeszcze gorszym hamowaniem i koniecznością negocjowania z przyczepą każdej zmiany kierunku jazdy . Czyli mocniejszy silnik to jeszcze nie wszystko. |
Karol13 Viper 126p/Megane I ... Poznań | 2011-10-17 18:09:34 Żuraw ale ja słyszałem, że podobno jest problem z montażem hak w BISie nie wiem ile w tym prawdy ale może ktoś wie jak to wygląda według przepisów |
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2011-10-17 20:46:47
Nie wiem skad wziales te wytyczne, ale PoRD nakladaja jedynie wytyczne, ze na kat.B mozna ciagnac przyczepe o DMC nie wiekszej niz masa wlasna pojazdu oraz masa zestawu nie moze byc wieksza niz 3,5t, w speyficzych warunkach <4250kg. Do tego dochodza warunki techniczne pojazdu, czyli ograniczenia producenta na dany model pojazdu, a co zaznaczone jest jako MMC (nie DMC) przyczepy i wpisane w rubryki O1 i O2 DR. Z dwoch powyzszych maksymalne mozliwosci jakie daje dany samochod do ciagniecia przyczepy to te, ktore sa ostrzejsze z obydwoch zrodel. Dlatego w maluchu tak naprawde ograniczeniem z tych dwoch ostrzejsze bedzie ograniczenie wynikajace z wymogow techniczych pojazdu, a tu moge co nie co poustawiac. |
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2011-10-17 20:48:35
Ten problem wyikal ze zbytmalej nosnosci fabrycznych opon, na ktorych bis wyjezdzal. Zadnego innego neibylo. Wystarczy zatem wymienic opony na opony z wyzszym indeksem nosnosci i problem rozwiazany. Co do samego haka w przypadku seryjnego silnika trzeba nieco rozgiac wasy namiske oleju bodajze (nie przymierzalem haka do seryjnego bisa, ja mam calkiem inne rozwiazanie). |
Mariusz126p F&F Wolny Słuchacz :) Fiat 126p GŁOSKÓW | 2011-10-17 21:57:35 W mysiadle na przeciwko toyoty w aotokomisie stała nowsza wersja o ktorej piszesz michał nie wiem czy jest tam jeszcze
[ wiadomość edytowana przez: Mariusz126p dnia 2011-10-17 21:58:15 ] |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2011-10-17 22:47:40 ja mam w dowodzie 400kg na haku choć nie wyobrażam sobie tego plus 4 osoby w samochodzie ![]() |
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2011-10-17 23:02:15 400 to standard dla seryjnego malucha. Zastaawiajace jest jednak co innego - jak w latach 70' maluchy te mogly ciagnac kempingi. Rozwiazanie widze tylko jedno - obowiazywaly nne przepisy. Ale idac tym tropem wynikaloby, ze obecnie maluch moze ciagnac jedynie 400kg, a jednak ciagaja wiecej i policja jakos nic z tym nie robi. |
kobzacz F&F Sympatyk Fiat 126 FL Wrocław | 2011-10-19 13:24:08
Nie pamiętam gdzie to znalazłem, ale najczęściej tak właśnie liczy się masy przyczepy. MMC definiuje producent w świadectwie homologacji. Dla Malucha jest to odpowiednio 300kg bez hamulca i 400 z hamulcem. Nadal nie mam pewności czym dokładnie jest MMC. DMC to masa własna + ładowność, a MMC? Masa rzeczywista? Czy to oznacza że mogę ciągnąć pustą przyczepkę o MW=300kg?
Przypisy były te same, tylko kempingi lżejsze. Pierwszy model n126, czyli n126a miał MW=280kg. Z roku na rok przyczepy tyły. Poza tym czasy były inne i warunki na drogach odmienne niż teraz. Gdybym próbował jechać po obleganej drodze krajowej 60km/h zwalniając do 30 pod każdą górkę, to prędzej czy później zostałbym zlinczowany przez zadowolonych kierowców jadących za mną. Gdyby mimo wszystko ktoś chciał ciągnąć Niewiadówkę Maluchem, to ja bym zastosował następujące modyfikacje: - hamulec najazdowy w przyczepie - owiewka (spojler) na dachu samochodu - przednie cylinderki hamulcowe z tyłu - szersze opony - krótsze przełożenie główne - jazda nocą, omijanie jednojezdniowych dróg krajowych Edit: wiem już skąd mam to info na temat mas przyczep:
[ wiadomość edytowana przez: kobzacz dnia 2011-10-19 13:37:57 ] |
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2011-10-19 23:42:33 MMC to maksymala masa calkowita jaka moze pociagnac samochod. ie douszczalna wlasnie a maksymalna, bo DMC jest wartoscia stricte matematyczna dotyczaca w naszym przypadku przyczepy, a MMC - maksimum mozliwosci pojazdu.
Tabelke znam, sam ja tutaj wrzucalem. Nie pamietam tylko czy udalo mi sie bezposrednio w przepisach znalezc zapis o 1,33 DMC w przeciwienstwie do zapisu, ze masa przyczepy nie moze byc wieksza niz masa pojazdu ja ciagnacego. |
pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2011-10-20 19:29:22
wczesne wersje N126 miały dmc 400kg. |