MotoNews.pl
  

Zwrot kosztów wysyłki, kto pokrywa - uszkodzony towar

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem tu: http://www.czesci.ambit.pl/
stabilizator , sprzedający zapewniał, że każda część jest sprawdzana pod względem sprawności i braku wad.
Stabilizator dotarł do mnie ale po rozpakowaniu okazało się, że jest po dzwonie i ma liczne odkształcenia od wymiarów właściwych (po prostu jest pokrzywiony).
Wysłałem maila z fotkami, odesłałem do firmy na mój koszt, reklamacja została uwzględniona i przysłano mi kolejny - sprawny.
Ale na moje pytanie czy zostaną mi zwrócone poniesione koszty w postaci wysyłki do nich uszkodzonego stabilizatora firma odpowiada, że nie.

Mają takie prawo? Jest to zgodne z przepisami? Może jakieś linki do paragrafów?
  
 
nie wiem jak z prawem, ale często firmy w regulaminach wewnętrznych piszą że koszt przesyłki przy reklamacji ponosi kupujący, czasem tylko wysyłają za darmo paczkę ale to chyba już zależy od dobroci firmy.
  
 
Ustawa o sprzedaży konsumenckiej mniej więcej tak reguluje tę kwestię, że jeżeli była wada to sprzedający ponosi również koszty dostarczenia wadliwego towaru oraz koszty ewentualnego demontażu rzeczy wadliwej i montażu rzeczy pozbawionej wad.
Możesz śmiało dochodzić zwrotu kosztów dostarczenia rzeczy wadliwej.

EDIT: Tego typu zapisami jak Try3ek wspomniał one firmy sobie mogą dupę wytrzeć po wykonaniu kupy - delikatnie mówiąc... i jeżeli zarządzasz zwrotu kasy za wysyłkę to mogą walić głową w
ścianę ale zwrócić muszą.


[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2011-10-22 19:05:43 ]